V prohlášení po závodě španělský exmistr světa konstatoval, že nakonec i přes pětivteřinovou "pokutu" dokázal zvládnout návrat na bodované pozice. To ale ještě netušil, že jeho trablům není konec.
Pilot Alpine a Pierre Gasly se "potkali" ve 39. kole a výsledkem jejich kolize byl Francouzův poškozený vůz. Alonso koneckonců svou vinu na incidentu přiznal a proti penalizaci ve formě pěti trestných vteřin ani neprotestoval, navíc ho posunula pouze o jedno místo vzad za týmového kolegu.
Jenže po závodě se dostal na stůl komisařů další prohřešek španělského pilota: v předposledním kole si zkrátil trať, čímž podle nich získal trvalou a nedovolenou výhodu - takže po dodatečném šetření dostal dalších pět vteřin navíc plus jeden trestný bod.
To už byla podstatně horší záležitost, protože díky tomuto časovému nechtěnému "bonusu" spadl mimo bodované příčky, až na 12. pozici za Lance Strolla. Vydělal na tom i Alex Albon, jehož bodové konto se rozšířilo na celkové tři body. Alonso tím pádem zůstává na pouhých dvou získaných bodech.
Ve změně pořadí byl zpočátku poněkud zmatek, protože na bodovanou příčku by se měl prosadit Ricciardo, původně odmávnutý na 11. místě, ale Australan byl rovněž penalizován za "zkrácení trati a z toho plynoucí nedovolené výhody" - trestných pět vteřin ho poslalo až za Juki Cunodu. Tím pádem se k bodu dostal Lance Stroll, původně až dvanáctý.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.