V prohlášení po závodě španělský exmistr světa konstatoval, že nakonec i přes pětivteřinovou "pokutu" dokázal zvládnout návrat na bodované pozice. To ale ještě netušil, že jeho trablům není konec.
Pilot Alpine a Pierre Gasly se "potkali" ve 39. kole a výsledkem jejich kolize byl Francouzův poškozený vůz. Alonso koneckonců svou vinu na incidentu přiznal a proti penalizaci ve formě pěti trestných vteřin ani neprotestoval, navíc ho posunula pouze o jedno místo vzad za týmového kolegu.
Jenže po závodě se dostal na stůl komisařů další prohřešek španělského pilota: v předposledním kole si zkrátil trať, čímž podle nich získal trvalou a nedovolenou výhodu - takže po dodatečném šetření dostal dalších pět vteřin navíc plus jeden trestný bod.
To už byla podstatně horší záležitost, protože díky tomuto časovému nechtěnému "bonusu" spadl mimo bodované příčky, až na 12. pozici za Lance Strolla. Vydělal na tom i Alex Albon, jehož bodové konto se rozšířilo na celkové tři body. Alonso tím pádem zůstává na pouhých dvou získaných bodech.
Ve změně pořadí byl zpočátku poněkud zmatek, protože na bodovanou příčku by se měl prosadit Ricciardo, původně odmávnutý na 11. místě, ale Australan byl rovněž penalizován za "zkrácení trati a z toho plynoucí nedovolené výhody" - trestných pět vteřin ho poslalo až za Juki Cunodu. Tím pádem se k bodu dostal Lance Stroll, původně až dvanáctý.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.