V prohlášení po závodě španělský exmistr světa konstatoval, že nakonec i přes pětivteřinovou "pokutu" dokázal zvládnout návrat na bodované pozice. To ale ještě netušil, že jeho trablům není konec.
Pilot Alpine a Pierre Gasly se "potkali" ve 39. kole a výsledkem jejich kolize byl Francouzův poškozený vůz. Alonso koneckonců svou vinu na incidentu přiznal a proti penalizaci ve formě pěti trestných vteřin ani neprotestoval, navíc ho posunula pouze o jedno místo vzad za týmového kolegu.
Jenže po závodě se dostal na stůl komisařů další prohřešek španělského pilota: v předposledním kole si zkrátil trať, čímž podle nich získal trvalou a nedovolenou výhodu - takže po dodatečném šetření dostal dalších pět vteřin navíc plus jeden trestný bod.
To už byla podstatně horší záležitost, protože díky tomuto časovému nechtěnému "bonusu" spadl mimo bodované příčky, až na 12. pozici za Lance Strolla. Vydělal na tom i Alex Albon, jehož bodové konto se rozšířilo na celkové tři body. Alonso tím pádem zůstává na pouhých dvou získaných bodech.
Ve změně pořadí byl zpočátku poněkud zmatek, protože na bodovanou příčku by se měl prosadit Ricciardo, původně odmávnutý na 11. místě, ale Australan byl rovněž penalizován za "zkrácení trati a z toho plynoucí nedovolené výhody" - trestných pět vteřin ho poslalo až za Juki Cunodu. Tím pádem se k bodu dostal Lance Stroll, původně až dvanáctý.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.