Sezóna je teprve na samotném počátku, ale už se prověřují první náznaky mnohem těsnější spolupráce mezi jednotlivými týmy, samozřejmě na základně nečekaných výsledků. Šéf McLarenu Andreas Seidl varuje před možným novým aspektem.
Především tým Haas v prvních závodech nečekaně překvapil konkurenci. Tým, jenž měl loni problém překonat hranici 15. příčky a jeho nejlepší výsledek v Maďarsku (12. místo) jde na vrub velké úmrtnosti, najednou drží krok se soupeři středu pole. Proto následovala výzva o prověření spolupráce mezi týmy, kde dochází k dodávkám pohonných jednotek, převodovek a dalších technologií.
Šéf McLarenu v této souvislosti poukazuje na fakt, že jeho stáj používá pouze agregáty Mercedes a žádné jiné vztahy s dalším potenciálním týmem nemá, byť se v tomto směru leccos naznačovalo v souvislosti s nástupem Andrettiho na scénu F1. Seidl však naznačuje, že potenciální výhody ve vztahu seniorský/juniorský tým mají své opodstatnění.
Nemáme nic proti Haasu"Jsou tu dva aspekty. B-týmy v tomto případě nemusejí vynaložit tolik úsilí, aby předvedly nadprůměrný výkon. Ale mnohem znepokojivější je, že z této spolupráce může těžit A-tým. Je to pochopitelně vážná věc s ohledem na ambice, které jako tým máme. Stále doufám, že se nám podaří najít řešení, protože našimi ambicemi rozhodně není pořídit si záložní tým. Chci věřit, že se F1 neocitne v pozici, kdy bychom museli mít juniorskou stáj, abychom uspěli v boji o čelní pozice," vysvětlil Seidl svůj pohled na věc.
Většinu fanoušků nejspíš napadne, že Seidlovo vyjádření je přímo namířeno proti Haasu, jehož výsledkový progres byl oproti předchozím rokům jednoznačně největší. Boss McLarenu však podobnou spekulaci rázně odmítá.
"Je to principiální otázka - FIA, F1 i týmy se musí rozhodnout, jakou budoucnost Formule 1 má mít. Podotýkám, že náš přístup se nezměnil a nemá nic společného se současnými výkony startovního pole F1. Rád bych objasnil, že Haas si všechny letošní dosažené výsledky zasloužil. Existují konkrétní předpisy, a pokud je Haas splnil, není si na co stěžovat, což také nehodláme učinit. Pořád zastáváme stanovisko, že F1 by také v budoucnu měla být šampionátem konstruktérů. To znamená: vše, co nějak souvisí s výkonem vozu, všechny komponenty relevantní pro jeho výkon, by měly být provedeny konkrétním týmem. Takže by mělo být povoleno sdílet pouze pohonné jednotky a interní části převodovky - to dává smysl," pokračuje Seidl.
Jak s aerodynamickými tunely?Seidl je každopádně opatrný co se týče názoru na týmy, sdílející zařízení jako jsou aerodynamické tunely. Tam je podle něj situace mnohem komplikovanější a rád by se postavil za řešení, které s trochou nadsázky můžeme označit za radikální.
"Sdílení infrastruktury by nemělo být povoleno, protože existuje spousta věcí, které nelze řádně kontrolovat. A pokud je nedokážete ohlídat, měly by se zakázat, protože pak je v této záležitosti jasno a není třeba se dohadovat, co se tam děje a jestli se neděje něco mimo pravidla. Vše bude čísté," zastává Seidl rázné stanovisko.
Stejně tak šéf McLarenu nemění své přesvědčení, že FIA je schopná úspěšně kontrolovat finanční otázku F1 a tím pádem se postarat o zajištění stavu, který by vyučoval nespravedlivou spolupráci mezi partnerskými týmy.
"Jedná se samozřejmě o dlouhodobý dialog, pořád procházíme nějaké audity a podobné záležitosti. Zpětná vazba funguje v obou směrech, což oceňujeme. Myslím, že FIA odvádí skvělou práci a mám plnou důvěru, že se jedná o úspěšný systém. Nacházíme se na začátku nové éry, je zapotřebí mnoha dialogů a vysvětlování, aby porozumění bylo všude stejné, v každém týmu. Jsou v nich odlišná nastavení, takže bychom měli dojít ke spravedlivému řešení a čistým vztahům na pitlane. Ale abych byl zcela upřímný, těší mě, jak se situace vyvíjí," uzavřel své názory Seidl.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.