Ferrari se chce po velkých změnách před sezónou 2022 vrátit na vítěznou vlnu. Měl by jim pomoci nově představený monopost F1-75 s novou aerodynamikou stavějící na přísavném efektu. Jak se vám líbí?
Jezdecké složení stáj Scuderia nemění, s rudým vozem budou i letos závodit Charles Leclerc a Carlos Sainz, jenž přišel před loňským ročníkem s McLarenu.
75 v názvu nového vozu představuje počet let od doby, kdy Enzo Ferrari postavil svůj první závodní monopost. Šéf týmu Mattia Binotto je hrdý na spoustu inovací, které obsahuje a pevně věří v další posun vpřed proti loňsku, kdy mezi konstruktéry obsadili třetí příčku.
Zbarvení vozu je inovované: červená je tmavější a se spoustou černých prvků. Ferrari zůstává vpředu u zavěšení typu push-rod, vzadu má pull-rod. McLaren to má např. u MCL36 přesně naopak.
"Očekávání všech jsou samozřejmě velmi, velmi vysoká, ale zároveň zajišťujeme, aby s veškerou tou prací v zákulisí dosáhli během sezóny skvělých výsledků, " říká Leclerc, který se již moc těší na první jízdu s novým monopostem F1-75.
"Na sezónu 2022 jsme více než připraveni. Rok 2021 byl pro mě skvělý, protože jsem poznal, jak tým uvnitř funguje, přizpůsobit se novém prostředí ale hlavně poznat značku Ferari a jak toady vše chodí. Pro mě šlo o skvělou zkušenost." přitakává rezolutně jeho týmový kolega Sainz.
"Nyní je čas na to, abychom tým pousnuli na jinou úroveň, udělali další krok. My jezdci společně s týmem toho chceme dosáhnout více a zažít větší úspěchy v roce 2022. Pojďme na to a dosáhněme to!" povzbuzuje španělský jezdec.
Fotogalerie: Technické specifikace vozu F1-75
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.