Ferrari se chce po velkých změnách před sezónou 2022 vrátit na vítěznou vlnu. Měl by jim pomoci nově představený monopost F1-75 s novou aerodynamikou stavějící na přísavném efektu. Jak se vám líbí?
Jezdecké složení stáj Scuderia nemění, s rudým vozem budou i letos závodit Charles Leclerc a Carlos Sainz, jenž přišel před loňským ročníkem s McLarenu.
75 v názvu nového vozu představuje počet let od doby, kdy Enzo Ferrari postavil svůj první závodní monopost. Šéf týmu Mattia Binotto je hrdý na spoustu inovací, které obsahuje a pevně věří v další posun vpřed proti loňsku, kdy mezi konstruktéry obsadili třetí příčku.
Zbarvení vozu je inovované: červená je tmavější a se spoustou černých prvků. Ferrari zůstává vpředu u zavěšení typu push-rod, vzadu má pull-rod. McLaren to má např. u MCL36 přesně naopak.
"Očekávání všech jsou samozřejmě velmi, velmi vysoká, ale zároveň zajišťujeme, aby s veškerou tou prací v zákulisí dosáhli během sezóny skvělých výsledků, " říká Leclerc, který se již moc těší na první jízdu s novým monopostem F1-75.
"Na sezónu 2022 jsme více než připraveni. Rok 2021 byl pro mě skvělý, protože jsem poznal, jak tým uvnitř funguje, přizpůsobit se novém prostředí ale hlavně poznat značku Ferari a jak toady vše chodí. Pro mě šlo o skvělou zkušenost." přitakává rezolutně jeho týmový kolega Sainz.
"Nyní je čas na to, abychom tým pousnuli na jinou úroveň, udělali další krok. My jezdci společně s týmem toho chceme dosáhnout více a zažít větší úspěchy v roce 2022. Pojďme na to a dosáhněme to!" povzbuzuje španělský jezdec.
Fotogalerie: Technické specifikace vozu F1-75
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.