Ferrari se chce po velkých změnách před sezónou 2022 vrátit na vítěznou vlnu. Měl by jim pomoci nově představený monopost F1-75 s novou aerodynamikou stavějící na přísavném efektu. Jak se vám líbí?
Jezdecké složení stáj Scuderia nemění, s rudým vozem budou i letos závodit Charles Leclerc a Carlos Sainz, jenž přišel před loňským ročníkem s McLarenu.
75 v názvu nového vozu představuje počet let od doby, kdy Enzo Ferrari postavil svůj první závodní monopost. Šéf týmu Mattia Binotto je hrdý na spoustu inovací, které obsahuje a pevně věří v další posun vpřed proti loňsku, kdy mezi konstruktéry obsadili třetí příčku.
Zbarvení vozu je inovované: červená je tmavější a se spoustou černých prvků. Ferrari zůstává vpředu u zavěšení typu push-rod, vzadu má pull-rod. McLaren to má např. u MCL36 přesně naopak.
"Očekávání všech jsou samozřejmě velmi, velmi vysoká, ale zároveň zajišťujeme, aby s veškerou tou prací v zákulisí dosáhli během sezóny skvělých výsledků, " říká Leclerc, který se již moc těší na první jízdu s novým monopostem F1-75.
"Na sezónu 2022 jsme více než připraveni. Rok 2021 byl pro mě skvělý, protože jsem poznal, jak tým uvnitř funguje, přizpůsobit se novém prostředí ale hlavně poznat značku Ferari a jak toady vše chodí. Pro mě šlo o skvělou zkušenost." přitakává rezolutně jeho týmový kolega Sainz.
"Nyní je čas na to, abychom tým pousnuli na jinou úroveň, udělali další krok. My jezdci společně s týmem toho chceme dosáhnout více a zažít větší úspěchy v roce 2022. Pojďme na to a dosáhněme to!" povzbuzuje španělský jezdec.
Fotogalerie: Technické specifikace vozu F1-75Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.