Sainz o Ferrari F1-75: Jak ovlivní ovladatelnost nového vozu jeho vyšší citlivost a tužší zavěšení?

Carlos Sainz
Carlos Sainz, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 10. února 2022 06:30
Sdílej:

Pilot Ferrari Carlos Sainz již má ze simulátoru zkušenosti s novým monopostem F1-75. Jaké jsou jeho dojmy ve srovnání s předchozí generací vozů?

Týmy horečně finišují přípravy nových vozů, Scuderia ten svůj představí světu za týden 17. 2. Označením F1-75 připomíná uplynutí 75 let od nastartování motoru prvního vozu (125 S) Enza Ferrariho (12. 3. 1947). Piloti se s ním již seznámili na počítačových snímcích i během prvních jízd na simulátoru.

Jak by nové auto Sainz popsal? "Je jiné než auta, která jsme viděli v předchozích letech, Je maximálně inovativní. Do minulého roku jsme jezdili s těmi nejlepšími vozy v historii F1. Když jste nad nimi na okamžik ztratili kontrolu, havarovali jste."

"Tohle Ferrari mi přijde ještě citlivější. Zavěšení je tužší. Budeme si muset zvyknout na jeho ovládání. Pokud se s novým vozem bude jezdit snadněji, vše půjde rychleji. Časy na kolo půjdou téměř samy," předpokládá španělský jezdec.

Jak na tom F1-75 bude ve srovnání se soupeři? "Budete muset srovnat data s ostatními. Nemyslím si, že k tomu bude stačit test v Barceloně, ale v Bahrajnu už budeme mít určitá spolehlivá data," odpovídá Sainz.

Ferrari letos mění zbarvení po loňské kontroverzní kampani "Mission Winnow" nepřímo odkazující na elektronické cigarety koncernu Philip Morris. Ten ale podle posledních zpráv o prodloužení smlouvy nemá zájem. Při posledním testu ve Fioranu minulý týden auto jezdilo v barvách zdůrazňujících návrat bývalého sponzora - španělské banky Santander.

Z Maranella přicházejí dobré zprávy, zejména pokud jde o pohonnou jednotku. Inženýři si jsou jisti, že se i přes přechod na nové palivo s 10% podílem biosložky dotáhli na špičku v podobě Mercedesu, pokud jde o výkon.

Italská média však vyjadřují pochybnosti o určitých inovativních řešeních v oblasti aerodynamiky a nabádají k "opatrnosti v očekáváních." Je jasné, že pokud "Ferrari zaostávat v prvním závodě sezóny za Red Bullem a Mercedesem o půl sekundy, tak to bude konec snu o titulu."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.