Pilot Ferrari Carlos Sainz již má ze simulátoru zkušenosti s novým monopostem F1-75. Jaké jsou jeho dojmy ve srovnání s předchozí generací vozů?
Týmy horečně finišují přípravy nových vozů, Scuderia ten svůj představí světu za týden 17. 2. Označením F1-75 připomíná uplynutí 75 let od nastartování motoru prvního vozu (125 S) Enza Ferrariho (12. 3. 1947). Piloti se s ním již seznámili na počítačových snímcích i během prvních jízd na simulátoru.
Jak by nové auto Sainz popsal? "Je jiné než auta, která jsme viděli v předchozích letech, Je maximálně inovativní. Do minulého roku jsme jezdili s těmi nejlepšími vozy v historii F1. Když jste nad nimi na okamžik ztratili kontrolu, havarovali jste."
"Tohle Ferrari mi přijde ještě citlivější. Zavěšení je tužší. Budeme si muset zvyknout na jeho ovládání. Pokud se s novým vozem bude jezdit snadněji, vše půjde rychleji. Časy na kolo půjdou téměř samy," předpokládá španělský jezdec.
Jak na tom F1-75 bude ve srovnání se soupeři? "Budete muset srovnat data s ostatními. Nemyslím si, že k tomu bude stačit test v Barceloně, ale v Bahrajnu už budeme mít určitá spolehlivá data," odpovídá Sainz.
Ferrari letos mění zbarvení po loňské kontroverzní kampani "Mission Winnow" nepřímo odkazující na elektronické cigarety koncernu Philip Morris. Ten ale podle posledních zpráv o prodloužení smlouvy nemá zájem. Při posledním testu ve Fioranu minulý týden auto jezdilo v barvách zdůrazňujících návrat bývalého sponzora - španělské banky Santander.
Z Maranella přicházejí dobré zprávy, zejména pokud jde o pohonnou jednotku. Inženýři si jsou jisti, že se i přes přechod na nové palivo s 10% podílem biosložky dotáhli na špičku v podobě Mercedesu, pokud jde o výkon.
Italská média však vyjadřují pochybnosti o určitých inovativních řešeních v oblasti aerodynamiky a nabádají k "opatrnosti v očekáváních." Je jasné, že pokud "Ferrari zaostávat v prvním závodě sezóny za Red Bullem a Mercedesem o půl sekundy, tak to bude konec snu o titulu."
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.