Pilot Ferrari Carlos Sainz již má ze simulátoru zkušenosti s novým monopostem F1-75. Jaké jsou jeho dojmy ve srovnání s předchozí generací vozů?
Týmy horečně finišují přípravy nových vozů, Scuderia ten svůj představí světu za týden 17. 2. Označením F1-75 připomíná uplynutí 75 let od nastartování motoru prvního vozu (125 S) Enza Ferrariho (12. 3. 1947). Piloti se s ním již seznámili na počítačových snímcích i během prvních jízd na simulátoru.
Jak by nové auto Sainz popsal? "Je jiné než auta, která jsme viděli v předchozích letech, Je maximálně inovativní. Do minulého roku jsme jezdili s těmi nejlepšími vozy v historii F1. Když jste nad nimi na okamžik ztratili kontrolu, havarovali jste."
"Tohle Ferrari mi přijde ještě citlivější. Zavěšení je tužší. Budeme si muset zvyknout na jeho ovládání. Pokud se s novým vozem bude jezdit snadněji, vše půjde rychleji. Časy na kolo půjdou téměř samy," předpokládá španělský jezdec.
Jak na tom F1-75 bude ve srovnání se soupeři? "Budete muset srovnat data s ostatními. Nemyslím si, že k tomu bude stačit test v Barceloně, ale v Bahrajnu už budeme mít určitá spolehlivá data," odpovídá Sainz.
Ferrari letos mění zbarvení po loňské kontroverzní kampani "Mission Winnow" nepřímo odkazující na elektronické cigarety koncernu Philip Morris. Ten ale podle posledních zpráv o prodloužení smlouvy nemá zájem. Při posledním testu ve Fioranu minulý týden auto jezdilo v barvách zdůrazňujících návrat bývalého sponzora - španělské banky Santander.
Z Maranella přicházejí dobré zprávy, zejména pokud jde o pohonnou jednotku. Inženýři si jsou jisti, že se i přes přechod na nové palivo s 10% podílem biosložky dotáhli na špičku v podobě Mercedesu, pokud jde o výkon.
Italská média však vyjadřují pochybnosti o určitých inovativních řešeních v oblasti aerodynamiky a nabádají k "opatrnosti v očekáváních." Je jasné, že pokud "Ferrari zaostávat v prvním závodě sezóny za Red Bullem a Mercedesem o půl sekundy, tak to bude konec snu o titulu."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.