Red Bull dnes slavnostně představil nástupce loňského úspěšného monopostu RB16B, s nímž Max Verstappen získal mistrovský titul mezi jezdci. Soupeři se budou co nejdříve snažit rozklíčovat jeho různá konstrukční řešení, ovšem podle odborného poradce týmu Helmuta Marka na počítačových renderech na žádné speciální detaily nenarazí.
Rakouská stáj nový vůz naplno odhalí až při testech v Barceloně, naplánovaných na 23. - 25. února, zatím se můžete tedy pokochat pouze počítačovými snímky RB18, pro který bude i letos připravovat pohonné jednotky Honda, ovšem již za úplatu.
Daleko zásadnější je skutečnost, že do nové sezóny Rudí býci vyrazí pod křídly americké společnosti Oracle. Po titulárních sponzorech Infiniti (2013-2015), Aston Martin (2018-2020) a zviditelnění Hondy (2021) se tedy na tratích budou letos prohánět vozy stáje Oracle Red Bull Racing. Pro Američany to rozhodně není jediné spojení s motorsportem, podporují také Team USA, jehož vlastníkem je zakladatel společnosti Larry Ellison.
Ready to send it 🔥 Bringing in a whole new era of #F1 with our fans 🤘 pic.twitter.com/jtpBptQmCJ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 9, 2022
Oracle si od spojení s Red Bullem slibuje dopad na zvýšení počtu strategických simulací a dodává: "Dojde k rozšíření využití Oracle Cloudu v nejvýznamnějších oblastech provozu, včetně závodních strategií založených na analýze a optimalizaci vývoje motorů, testy řidičů ve spojení s umělou inteligencí a rovněž přizpůsobení zážitků fanouškům našeho týmu," nechává se slyšet tým nový partner Red Bullu.
Tentokrát jako druzíOvšem nikoli v pořadí šampionátu, ale při představení vozů - v tom ho letos o týden předstihl tým Haas. Jak už bylo řečeno, Motorsport TV od 16:00 britského času zahájil živou prezentaci. Poprvé od sezóny 2015 se na mistrovský monopost vrátí startovní číslo 1. Naposledy ho vezl - rovněž na voze Red Bull - obhájce titulu z roku 2013 Sebastian Vettel. Jeho nástupce Lewis Hamilton už si ponechal "svou" čtyřiačtyřicítku.
Giving the #RB18 the technical treatment, with Adrian 🔧🔎 pic.twitter.com/56aK6tiGHm
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 9, 2022 Fotogalerie:
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.