Napětí po závodě v Brazílii je vysloveně hmatatelné a Red Bull hodlá nadále šlapat Mercedesu na paty všemi způsoby. Posílen skutečností, že Verstappen za své jednání ve 48. kole předchozího závodu, hodil svému soupeři k nohám rukavici.
Šéf stáje Christian Horner zopakoval, že nadále trvá podezření ohledně zadního křídla soupeře, konkrétně systému DRS, kvůli němuž byl Hamilton diskvalifikován po kvalifikaci na Interlagosu. Horner na tiskové konferenci před závodním víkendem v Kataru prohlásil, že pokud Mercedes použije stejné křídlo jako v Brazílii, podá Red Bull protest. V napjatém ovzduší tiskovky Horner upozornil na „zvláštní označení“ na zadním křídle typu W12, což je podle něj důkaz, že spoiler je nelegální.
„Budeme protestovat? Ano, rozhodně. Pokud budeme mít indicie, že auto je nelegální, podáme protest! Každému musí být jasné, že rychlosti na rovinkách, jejichž jsme byli svědky v Mexiku a Brazílii, nejsou normální. Jistě, nový motor Mercedesu má zvýšený výkon, ale rozdíl 27 km/h a značky na zadním křídle, které se prohýbalo…“ argumentoval na tiskovce Horner, sedící přímo vedle bosse stáje Mercedes, Toto Wolffa. „Je naprosto jasné, oč tu jde, proto apeluji na FIA, aby se ujistila, že je auto legální. Pokud není, podáme protest, neboť se domníváme, že soupeř nedodržuje pravidla. Budeme situaci sledovat – důležité je, co se během víkendu odehraje. Nejde jen o Katar, ale vše je relevantní i pro další dva okruhy, které nás ještě čekají. Nepochybuji o tom, že Mercedes vývoj našeho vozu pečlivě sledoval, takže se nemůže divit, že děláme totéž. Je rozehrána vysoká hra, je o všechno. Jak jsem řekl, chceme se jen ujistit, že půjde o férovou hru,“ pokračoval Horner.
Toto Wolff samozřejmě dostal také slovo a nikoho nemůže překvapit, že ohledně legality Mercedesu W12 nemá sebemenší pochybnosti: „Myslím, že jsem to uváděl pokaždé. Bojujeme tak, abychom konkurenci neposkytli žádnou výhodu. Pokud bychom propadli skepsi jen proto, že někdo něco řekl a uvidíte v tom hlavní příčinu, pak by bylo lepší všeho nechat. Ohledně konkrétního zadního křídla jsme byli kontrolováni čtrnáctkrát a FIA má k dispozici veškerou dokumentaci. Nic takového, co Red Bull předjímá, prostě neexistuje. Pro jejich klidné spaní můžeme jednu kopii poslat do Milton Keynes,“ pokusil se o lehký tón Wolff.
Na ta slova okamžitě reagoval Horner: „Jak tedy vysvětlíte ony značky na okraji zadního spoileru?“
„Podotýkám, že to je v povolené toleranci, takže nejde o nic, co by nebylo v pořádku,“ opáčil Wolff. „Nebo by si snad někdo dovolil objevit se na trati s nelegálním motorem nebo zadním křídlem? Svět je příliš průhledný. Určitě by vás naštvalo, kdybyste v týmu tak důkladně sledovaném, nedělali vše na sto procent legálně,“ obhajoval vůz Toto Wolff.
„Ptáte se, jestli naše auto je ve všech směrech v pořádku? Absolutně. Znepokojuje nás nárůst rychlosti, jenž od Maďarska exponenciálně roste? V posledních závodech určitě. Očekáváme, že kvalifikovaní pracovníci FIA splní svou povinnost a zajistí, že všechny vozy budou splňovat pravidla. Ta jsou složitým souborem, takže nezbývá než spoléhat na FIA, aby zajistila férový průběh závěru šampionátu – ať nakonec vyhraje kdokoli, nemělo by to být před komisaři nebo dokonce u odvolacího soudu. Musí se to stát na trati! Znovu opakuji, chceme pouze jistotu, že v posledních závodech budou auta pod pečlivou kontrolou a zcela podle pravidel – v sázce je opravdu velmi mnoho,“ horlil Horner.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.