Napětí po závodě v Brazílii je vysloveně hmatatelné a Red Bull hodlá nadále šlapat Mercedesu na paty všemi způsoby. Posílen skutečností, že Verstappen za své jednání ve 48. kole předchozího závodu, hodil svému soupeři k nohám rukavici.
Šéf stáje Christian Horner zopakoval, že nadále trvá podezření ohledně zadního křídla soupeře, konkrétně systému DRS, kvůli němuž byl Hamilton diskvalifikován po kvalifikaci na Interlagosu. Horner na tiskové konferenci před závodním víkendem v Kataru prohlásil, že pokud Mercedes použije stejné křídlo jako v Brazílii, podá Red Bull protest. V napjatém ovzduší tiskovky Horner upozornil na „zvláštní označení“ na zadním křídle typu W12, což je podle něj důkaz, že spoiler je nelegální.
„Budeme protestovat? Ano, rozhodně. Pokud budeme mít indicie, že auto je nelegální, podáme protest! Každému musí být jasné, že rychlosti na rovinkách, jejichž jsme byli svědky v Mexiku a Brazílii, nejsou normální. Jistě, nový motor Mercedesu má zvýšený výkon, ale rozdíl 27 km/h a značky na zadním křídle, které se prohýbalo…“ argumentoval na tiskovce Horner, sedící přímo vedle bosse stáje Mercedes, Toto Wolffa. „Je naprosto jasné, oč tu jde, proto apeluji na FIA, aby se ujistila, že je auto legální. Pokud není, podáme protest, neboť se domníváme, že soupeř nedodržuje pravidla. Budeme situaci sledovat – důležité je, co se během víkendu odehraje. Nejde jen o Katar, ale vše je relevantní i pro další dva okruhy, které nás ještě čekají. Nepochybuji o tom, že Mercedes vývoj našeho vozu pečlivě sledoval, takže se nemůže divit, že děláme totéž. Je rozehrána vysoká hra, je o všechno. Jak jsem řekl, chceme se jen ujistit, že půjde o férovou hru,“ pokračoval Horner.
Toto Wolff samozřejmě dostal také slovo a nikoho nemůže překvapit, že ohledně legality Mercedesu W12 nemá sebemenší pochybnosti: „Myslím, že jsem to uváděl pokaždé. Bojujeme tak, abychom konkurenci neposkytli žádnou výhodu. Pokud bychom propadli skepsi jen proto, že někdo něco řekl a uvidíte v tom hlavní příčinu, pak by bylo lepší všeho nechat. Ohledně konkrétního zadního křídla jsme byli kontrolováni čtrnáctkrát a FIA má k dispozici veškerou dokumentaci. Nic takového, co Red Bull předjímá, prostě neexistuje. Pro jejich klidné spaní můžeme jednu kopii poslat do Milton Keynes,“ pokusil se o lehký tón Wolff.
Na ta slova okamžitě reagoval Horner: „Jak tedy vysvětlíte ony značky na okraji zadního spoileru?“
„Podotýkám, že to je v povolené toleranci, takže nejde o nic, co by nebylo v pořádku,“ opáčil Wolff. „Nebo by si snad někdo dovolil objevit se na trati s nelegálním motorem nebo zadním křídlem? Svět je příliš průhledný. Určitě by vás naštvalo, kdybyste v týmu tak důkladně sledovaném, nedělali vše na sto procent legálně,“ obhajoval vůz Toto Wolff.
„Ptáte se, jestli naše auto je ve všech směrech v pořádku? Absolutně. Znepokojuje nás nárůst rychlosti, jenž od Maďarska exponenciálně roste? V posledních závodech určitě. Očekáváme, že kvalifikovaní pracovníci FIA splní svou povinnost a zajistí, že všechny vozy budou splňovat pravidla. Ta jsou složitým souborem, takže nezbývá než spoléhat na FIA, aby zajistila férový průběh závěru šampionátu – ať nakonec vyhraje kdokoli, nemělo by to být před komisaři nebo dokonce u odvolacího soudu. Musí se to stát na trati! Znovu opakuji, chceme pouze jistotu, že v posledních závodech budou auta pod pečlivou kontrolou a zcela podle pravidel – v sázce je opravdu velmi mnoho,“ horlil Horner.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.