Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Rakousku jednotliví piloti a představitelé týmů?
Max Verstappen, 1, místoByl to velmi dobrý víkend. V kvalifikaci se auto opět řídilo velmi dobře. V posledních zatáčkách není úplně lehké si poradit s provozem na trati, abyste měli možnost zajet čisté kolo, ale myslím, že mé první kolo v Q3 bylo nakonec dostačující. Zajel jsem dobrý první sektor. Jsem moc šťastný, že jsem tu doma na pole position. Je vždy skvělé tu vidět na čele auto Red Bullu. Jsem si jistý, že zítra to bude těsné, snad to bude tak zajímavé jako ve Francii.
MAX: "It's been a very good weekend, I think the first lap in Q3 was good enough in the end!"I'm super happy to be on pole here at home! It's good to be in a @redbullracing car here"#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/OVZNc9TeVa
— Formula 1 (@F1) June 26, 2021Sergio Pérez, 5. místo (po penalizaci Bottase 4.)Jsem trošku zklamaný, zvlášť s Q1, to hodně ovlivnilo celý průběh. V Q1 jsme museli využít druhou sadu pneumatik, protože jsem nebyl spokojený s vyvážením. A moje první kolo v Q3 tak bylo na použitých pneumatikách a vypadalo to dobře. Ale když jsem vyjel na nových, bylo to komplikované kolo a nezlepšil jsem se tolik, jak jsem doufal. Musíme se podívat, co se stalo. Je to hodně těsné a přibližuje se i střed pole. Stále máme dobrou strategii, startujeme na měkké sadě, bude to dlouhý závod, takže je o co hrát a těším se. Věřím, že to může být dobrý závod. Gratuluji Maxovi, zajel skvěle.
Christian Horner, šéf týmuDalší skvělý týmový výkon, máme první pole position na Red Bull Ringu. Max jel opět skvěle a oba jeho časy v Q3 stačily na pole position. Z Q2 jednoduše prošel na střední sadě. Checo se neustále zlepšoval, zvolil si měkkou sadu a tak máme dvě různé strategie. Což je optimální. Zlepšení na nové sadě v Q3 a Valtteriho penalizace pro něj znamená čtvrté místo. Musí se velmi brzy dostat před Landa, což si myslím dokáže. A potom zatlačit na Lewise, abychom získali co nejlepší možný výsledek. Jsem si jistý, že na čele to bude hodně těsný souboj.
MERCEDESValtteri Bottas, 2. místo (po penalizaci 5.)S tou penalizací je to škoda, byla to dobrá kvalifikace. Cítil jsem se v autě dobře. Zítra je nový den a bude to dlouhý závod, stát se může cokoliv. Dnes to bylo o tom vytěžit maximum, zapomenout na penalizaci a být co nejlepší. Dnes jsme pracovali dobře jako tým, udělali jsme pár změn a cítil jsem se v autě lépe než v trénincích. Mé kolo bylo dobré a nemyslím, že jsem mohl zajet o dvě desetiny lépe, takže jsme vytěžili maximum. Střední sada by pro závod měla být lepší, i když ti na měkké budou mít na startu výhodu. Hlavní bude je co nejrychleji zítra předjet. Samozřejmě bych mnohem raději startoval druhý než pátý, ale takový je život, musím se smířit s následky. Bude to boj s Red Bully. Mají menší náskok v kvalifikacích, ale v závodech je to hodně těsné, takže se těšíme.
VALTTERI: “Shame about the penalty. It was a strong qualifying. I felt good in the car. It’s a new day tomorrow, a long race ahead and anything is possible”#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/zs5MSyZ6Jf
— Formula 1 (@F1) June 26, 2021
Lewis Hamilton, 3. místo (po penalizaci Bottase 2.)Gratuluji Maxovi. Byli tento víkend neskutečně rychlí. Dal jsem do toho absolutně vše, nebylo to jedno z nejlepších závěrečných kol, ale i tak jsem v první řadě po té penalizaci. Zítra budeme bojovat. Jsme tam s Red Bullem, takže uvidíme, vypadá to na skvělý závod. Jsem pyšný na práci všech v týmu. Stále se snaží a jsme stále v tom souboji. Za daných podmínek jsme odvedli dobrou práci. Pokusím se užít si večer, uspořádat si myšlenky a zítra se vrátit silnější.
Toto Wolff, šéf týmuCelkově si myslím, že naše kvalifikace byla lepší než jsme po trénincích očekávali. Valtteri odvedl skvělou práci a po náročném pátku limitoval škody dané penalizaci. Odstartuje pátý a má šanci jet střední sadu hned v úvodu. Na druhé straně Lewis jel skvěle a při pohledu na data není jasné, kde by mohl zajet ještě o tolik lépe. Vyzkoušeli jsme v kvalifikaci jet tři sety - Valtteri v Q2 a Lewis v Q3 a to nám pomohlo vytěžit maximum z auta a kontrolovat pneumatiky. Oba mají střední sadu a závody letos míváme lepší než kvalifikace. Myslím, že máme dobré auto a několik strategických možností. Bude to vzrušující a náročné závodění. A svou roli může hrát i počasí. Těším se.
MCLARENLando Norris, 4. místo (po penalizaci Bottase 3.)Velmi dobrá kvalifikace, nakonec je z toho třetí místo. Auto se chovalo dobře a byl jsem si jistý, že se vždycky mohu o něco málo zlepšit, když bylo potřeba. A tak jsme třetí, navíc jen dvě a něco desetiny od pole position. Hodně pozitivní den a skvělý výsledek, abychom mohli zítra získat dost bodů. Ale bude to dlouhý závod a body se rozdají až na konci. To je třeba mít na paměti.
Daniel Ricciardo, 13. místoNebylo to nejlepší den a vlastně nevím proč. Včera to bylo samozřejmě dobré, odpoledne bylo hodně povzbudivé a přes noc jsme prostě ztratili rychlost. Ráno jsme byli pomalí a v kvalifikaci to byl podobný příběh. Je to nyní trošku podivné. Včera to vypadalo slibně, takže je to škoda. Nikdy bych nečekal třinácté místo. Musíme se to pokusit pochopit a zajet zítra dobrý závod.
Andreas Seidl, šéf týmuČtvrté místo, ze kterého je nakonec třetí, to je nejlepší letošní startovní pozice. Skvělá práce, Lando! Létal v každém kole a tým odvedl také skvělou práci. Samozřejmě jsme zklamaní spolu s Danielem, protože jsme se neposunuli dál než na třinácté místo a to musíme pořádně analyzovat, resetovat a zítra bude jasným cílem návrat na body. Kromě toho bylo skvělé vidět naši rychlost na jedno kolo a děkuji všem v týmu za jejich tvrdou práci. Těšíme se na další vzrušující závod. Cíl je jasný, chceme dál získávat body pro boj v poháru konstruktérů.
ALPHA TAURIPierre Gasly, 6. místoS dneškem jsem maximálně spokojen. Věděli jsme, že to nebude lehký den, zvláště po včerejším nepovedeném druhém tréninku. Auto ale bylo prozatím celý víkend úžasné a s tím jsem také do kvalifikace šel. Myslím, že jsem to dnes odpoledne prokázal, chtěli jsme projít Q2 pouze s jednou sadou pneumatik, což pro nás bylo velmi dobré, a na lepší pozice nám chybělo jenom pár desetin. Prozatím jsem se všemi úkony velmi spokojen, tým se v každém víkendu zlepšuje. Je to doba naplněná výzvami a jen ukazuje, že nesmíme polevovat. Všechno tu je možné, těším se na zítřek.
Juki Cunoda, 8. místo (po penalizaci 11. místo)Myslím, že tento víkend bylo auto velmi dobré a proto jsem dosáhl pokroku. Začal jsem kvalifikaci jednodušším přístupem a pro každý pokus jsem zajel slušné kolo. Jen moje finální jízda nebyla dokonalá, ale těší mě, že jsem se dostal do Q3, což považuji za pozitivní osobní krok správným směrem. Bohužel zítra budu startovat víc zezadu, ale není zaručeno, že zůstane suché počasí, takže dnes večer naplánujeme různé strategie a uvidíme, co se stane.
Jody Egginton, technický ředitelDnešek byl pro oba piloty hodně produktivní. Náš balíček i nadále funguje dobře a reaguje na provedené změny nastavení s cílem získat ještě trochu vyšší výkon v nahuštěném středu pole. Pierre odvedl dobrou práci, nenechali se rozhodit včerejšími problémy, což vyvrcholilo další úspěšnou kvalifikací a odpovídající pozicí na startovním roštu. Juki a jeho část garáže dnes předvedli také dobrou rychlost, zúročili zkušenosti s posledního tréninku a poté vše spojili do solidního kvalifikačního výkonu. Škoda jeho trestu, ale body se přidělují až zítra a vzhledem k tomu, že předpověď počasí pořád kalkuluje i s deštěm se musíme soustředit na kvalitní závodní přípravu. Musíme využít i sebemenší příležitosti k naplnění našeho potenciálu a také zúročit naši odpovědnou a namáhavou práci ať ve Faenze nebo Bicesteru. Cíle je jednoduchý - chceme bodovat s oběma vozy, abychom si upevnili naši pozici v Poháru konstruktérů s ohledem na střed pole.
FERRARICharles Leclerc, 7. místoNení to ideální, ale vlastně jsme to očekávali. Naše rychlost je slušná a nechtěli jsme ji obětovat ve prospěch lepší kvalifikace. Počítá se zítřek. A pokud budeme mít rychlost jako doposud, jsem si jistý, že získáme dost bodů. Se svým kolem jsem spokojen, dal jsem do toho vše a neudělal chybu. Bylo to náročné kvůli provozu, zvlášť v Q1. A v Q3 jsme se rozhodli přezout jindy než ostatní, abychom měli čistý vzduch. Pracovali jsme dobře a auto se chovalo skvěle. Připravíme co nejvíce to půjde na zítřek a snad to bude dobrý závod.
Carlos Sainz, 12. místoNebyl to moc dobrý den. Včera jsme se trápili s rychlostí na jedno kolo a tak jsme nečekali zázraky. Ale start mimo první desítku není ideální, ale s tak těsnými rozestupy a na tak krátkém okruhu musíte naprosto perfektně zvládnou všechny sektory a já jsem trošku ztratil ve druhém. Ale je dobré mít volbu pneumatik, z toho se pokusím vytěžit maximum. Včera naše závodní rychlost nevypadala špatně, takže doufám, že získáme dobrý výsledek. Tohle není konec závodního víkendu a budeme bojovat až do posledního kola, abychom získali co nejlepší umístění.
Laurent Mekies, závodní ředitelPodle očekávání to bylo náročné. Oproti některým jiným sobotám jsme se tu trápili s naší běžnou rychlostí na jedno kolo. Zvolili jsme trošku jiný přístup než obvykle a zaměřili se na závod po těch problémech z Francie. Ale to není to hlavní, nemyslím, že bychom i jinak mohli udělat něco víc vzhledem k výkonu našich soupeřů, ale je to něco, co bychom měli mít na paměti při pohledu na výsledky. Podle včerejška závodní rychlost není špatná proti soupeřům a pokusíme se to zítra ukázat. Každý den během této sezóny je příležitost ke zlepšování a možnost učinit tým silnější. Dnešek nebyl výjimkou. Je to další zkušenost, abychom vytěžili maximum a to pro krátkodobé i dlouhodobé cíle.
ALPINEFernando Alonso, 9. místo (po penalizaci Cunody 8. místo)Bylo to stresující, nebyl prostor na chyby kvůli těsným rozdílům a limitům tratě v posledních dvou zatáčkách. Vždy je místo pro zlepšení, ale jsem spokojený, že jsme se dostal do první desítky. Dává nám to možnost získat body. Předpověď počasí ukazuje, že možná bude pršet, takže je to trošku neznámá, ale jsme připraveni na jakékoliv podmínky.
Esteban Ocon, 17. místoDnes nejsme spokojeni a vypadnutí v Q1 není to, kde bychom měli být. Musíme se na to podívat a zjistit, kde se můžeme zlepšit, protože ten výkon dnes nebyl dostatečný. Byl to náročný víkend, ale dali jsme do toho maximum. Ale ty časy prostě nebyly dost dobré a tomu musíme porozumět. Závod je zítra, takže do toho dáme vše a uvidíme.
Davide Brivio, závodní ředitelFernando odvedl skvělou práci a splnili jsme cíl a to postup do Q3. Vypadal, že si kvalifikaci užil, zvlášť Q2, kde zajel velmi dobré kolo. Bohužel jsme naplno nevyužili potenciál Estebana, což musíme analyzovat a pochopit, abychom se zítra dostali do lepší formy. Musíme využit každou příležitost s oběma vozy a počasí může být proměnlivé. Navíc rozdíly jsou jen velmi těsné, takže je naděje na dobrý výsledek.
ASTON MARTINLance Stroll, 10. místo (po penalizaci Cunody 9. místo)Je to dobrý pocit být zase v první desítce, zvlášť, když je to tak těsné. Byla to zábava a myslím, že deváté místo díky penalizaci je maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Byl to bezproblémový víkend a měl jsem z auta od začátku dobrý pocit, takže jsem na to mohl šlápnout a být konzistentní. Máme dobrou rychlost a myslím, že můžeme bojovat o body. Stát se může cokoliv, i vzhledem k počasí, tak uvidíme.
Sebastian Vettel, 14. místoTrápil jsem se s tím dát dohromady dobré kolo a když je to tak těsné a na tak krátkém okruhu to může znamenat hodně. Takže nejsem úplně spokojen a musíme se podívat, proč jsem nenašel rytmus. Mám pocit, jako bychom ztráceli trošku času všude, než jen v jedné zatáčce. Stále to ale může být dobrý závod a jsem si jistý, že máme dobrou rychlost. Volíme pneumatiky a dá se tu předjíždět.
Otmar Szafnauer, šéf týmuLance odvedl skvělou práci, dostal se bez potíží do Q3 a odstartuje nakonec devátý, takže cílem jsou body. Sebastian se trápil s nedotáčivostí a v nejrychlejším kole kvůli tomu vyjel mimo, takže se jeho čas nepočítal. Ale ani tak bychom nepostoupili, nicméně by byl dvanáctý a ne čtrnáctý.
WILLIAMSGeorge Russell, 11. místo (po penalizaci Cunody 10. místo)V kvalifikaci jsem jel na svém absolutním limitu, auto drželo výborně, takže to bylo opravdu dobré kolo. Je ale zklamáním, že jsme byli tak blízko Q3, osm tisícin je opravdu nic. Alespoň budeme mít zítra na startu volný výběr pneumatik, takže to je slušné umístění. Tým v současné době klade obrovský důraz na závodní rychlost, takže zisk skvělého sobotního výsledku je hodně příjemný. Dnes to byla zasloužená odměna: odvedli jsme dobrou práci a auto je opravdu rychlé. Neexistuje žádný důvod, proč bychom zítra nemohli udržet ostatní za sebou - nechci se dívat do zrcátek, usiluji o průnik do první desítky.
Nicholas Latifi, 16. místoVčera jsem se moc sebejistě necítil, ale dnes jsme udělali velký pokrok a vůz se hodně zlepšil. Je frustrující minout Q2 tak malým rozdílem, ale moje druhé kolo bylo hodně konkurenceschopné, mohu s ním být spokojen. Během mého posledního pokusu jsem něco málo ztratil v posledním sektoru kvůli většímu provozu: v tak rychlých zatáčkách vám ostatní mohou znepříjemnit přehled, takže jsem trochu polevil. Celkově to není nejlepší výsledek, ale do zítřejšího závodu je třeba si vzít jen pozitiva.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozůPo silném nočním dešti jsme se obávali, že trať nebude v dobrém stavu, ale pneumatiky fungovaly dobře a my s úvodními jízdami byli spokojeni. Jisté potíže v závěru tréninku způsobily, že jsme jeli pomaleji než jsme ve skutečnosti chtěli, ale alespoň jsme před kvalifikací získali užitečné informace.
Krátký okruh je provázen silným provozem, i časy na kolo jsou hodně rychlé. Nicholas začal v Q1 hodně dobře a plně využil strategii tří pokusů. Ale shluk vozů ho v posledním pokusu stál rozhodující setiny k postupu do Q2. George měl naopak silnější první pokus, ale dokázal udržet nervy a v Q1 se prezentoval vynikající finální jízdou. V Q2 měl k dispozici dvě sady měkkých pneumatik, takže při každém pokusu se posunul výš. V poslední jízdě měl na trati dobrou pozici, dokonale ji využil a jen těsně nepostoupil. Všeobecně se však tvrdí, že 11. místo na startovním roštu s volným výběrem pneumatik je dobrá výchozí pozice pro zítřejší závod.
ALFA ROMEOAntonio Giovinazzi, 15. místoDo kvalifikace jsme vstupovali se sebevědomím, takže 15. místo opravdu není očekávaným výsledkem. Pátek byl v našem podání silný, dnes asi ostatní týmy objevily oproti nám ještě nějaké rezervy. Povedlo se mi dobré kolo, ale bohužel to nestačilo na postup do Q3. Přesto jsem do budoucna optimistou: naše včerejší závodní tempo nevypadalo špatně, na této trati se dá předjíždět. Musíme se soustředit na závod, zjistit jaké bude počasí. Víme, že je v našich silách se dostat k první desítce a bojovat o body.
Kimi Räikkönen, 18. místoNepodařilo se mi zajet jediné dobré kolo a tohle je výsledek. Pochopitelně to není pozice, o níž bychom usilovali, ale stalo se. Začínat z hloubi pole nebude snadné, uvidíme, co s tím zítra půjde udělat.
Frédéric Vasseur, šéf týmuPo opravdu hodně dobrých výkonech ve třech trénincích v nás odpolední výsledek zanechává smíšené pocity. Na jedné straně pokračuje naše řada postupů do Q2 a víme, jak blízko jsme byli vozům před námi: od dvanácté příčky dělil Antonia odstup o něco větší než desetina - takové umístění by vypadalo mnohem lépe než patnáctá příčka. Kimi bude mít zítra mnohem víc práce, ale viděli jsme, jak rychle se tu může štěstí obrátit - takže pořád je o co bojovat. Zítra musíme být ostří, pokud závod nebude celý na suchu, může se skutečně stát cokoli.
HAASMick Schumacher, 19. místoVšichni se v posledním kole hodně zlepšili, takže těžko říci, jak bychom dopadli. Možná by to bylo nějaké šestnácté sedmnácté místo, což by nás vyneslo blíž k boji o Q2. Je to svým způsobem smolné, doposud to pro nás byl hodně dobrý víkend. Slušně se nám dařilo v trénincích, teď musíme o to víc zapnout v závodě. Doufejme, že závodní rychlost bude stačit na to, abychom se udrželi kluků před námi a byli v některých soubojích úspěšní.
Nikita Mazepin, 20. místoJe tu docela horko. Od třetího tréninku teplota vzrostla, ale zase ne tolik, protože mezi těmito dvěma relacemi se vůz choval téměř stejně - bez pozitivních i negativních překvapení, což je podle mého názoru celkem v pořádku. Auto je rozumně jednoduché. Pokud je moc nedotáčivé, nikdy se neudržíte ideální stopy v rychlosti, kterou potřebujete. Všechny tři tréninky jsem využil k tomu, abych vyzkoušel všechno, ovšem bez záruky, že to bude fungovat. Abych byl upřímný, ani se to nestalo, takže jsme se vrátili k původnímu pátečnímu nastavení, což přineslo očekávaný výsledek.
Günther Steiner, generální ředitelJe zřejmé, že výsledek neodpovídá našim představám, ale tak to jednoduše je - ostatně to říkám týden po týdnu. Myslím, že jsme během víkendu dosáhli pokroku, ale není vidět, protože jsme stále tam, kde jsme se nacházeli v časových výsledcích před několika týdny. Ale pořád se učíme, neustále se snažíme o zlepšení a přijde den, kdy naše výsledky budou lepší.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.