Mnozí fanoušci si při přenosu z Baku všimli, že Sergio Pérez zastavil prakticky bezprostředně po projetí cílovou čarou svůj vůz. Dokonce se spekulovalo, zda to nemůže nějak ohrozit jeho vítězství. Tým nápojového giganta prozradil, že skutečně neměl daleko k totálnímu propadu.
Dlouho to vypadalo, že si Red Bull od Grand Prix Malajsie 2016 připíše toužebně očekávané osmnácté dvojité vítězství. Přišel však defekt pneumatiky na Verstappenově voze a rázem bylo všechno jinak. Ba co víc, mohlo být ještě hůř.
Sergio Pérez nakonec díky Hamiltonově chybě vyhrál i "dodatkový sprint" a prakticky ihned vyjádřil soucit s týmovým kolegou. Rovněž popsal potíže při závěrečném restartu: "Špatně jsem odstartoval, Lewis se dostal vedle mě; jsem rád, že jsem se do zatáčky vešel. Brzdil jsem na poslední chvíli, stejně jako on. U něj to nefungovalo. Alespoň z téhle stránky je to pro tým úspěšný den. Až do konce to bylo hodně těžké!"
Mexičanův závodní inženýr svému svěřenci přikázal, aby ihned po přejetí cílové čáry automobil zastavil a vrátil se do parc fermé pěšky. Příčinou byl podle šéfa týmu Christiana Hornera hydraulický problém, díky němuž byl Pérez vystaven riziku, že závod nedokončí. "Opravdu jsme měli vážné obavy, že se auto až k cílové vlajce nedostane, proto ihned po průjezdu cílem Sergio zastavil. Hrozilo nám, že kvůli restartu nakonec závod prohrajeme, ale všechno dopadlo dobře," dodal Horner.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.