Red Bull minulý týden oznámil, že se mu podařilo pro své nové motorové oddělení přetáhnout Bena Hodgkinsona z konkurenčního Mercedesu poté, co mu to nevyšlo z bývalým šéfem Andym Cowellem, který už v F1 pracovat nechce.
Hodgkinson je velkou posilou pro rakouský tým, který přebírá vývoj pohonných jednotek Hondy. Stává se technickým ředitelem v nově budované továrně v Milton Keynes, kde sídlí Red Bull, jenž tak bude společně s Ferrari jedinou stájí stavějící si vozy i motory pod jednou střechou.
Proč si vybrala zrovna Hodgkinsona? Podle šéfa týmu Christiana Hornera šlo o "jasného kandidáta" vzhledem k posledním úspěchům Mercedesu ve Formuli 1.
"Mercedes samozřejmě odvádí skvělou práci - nejen za posledních sedm let hybridní éry, ale také v letech předtím s V8 motory. Samozřejmě tomu věnujete náležitou péči, sledujete okolí, kdo je tím talentem. Tady v Británii jich máme hodně a Benovo jméno absolutně vyčnívalo," popisuje Horner.
"Pro nás šlo o jasného kandidáta a ohromně mě potěšilo, když souhlasil s tím, že se přidá k našemu týmu před touto novou vzrušující kapitolou v historii Red Bullu v F1," pokračuje na adresu Hodgkinsona, jenž bude mít na starosti také vývoj nového motoru, který chce F1 zavést od sezóny 2025.
"Jsem hodně nadšený z toho, že se připojím k oddělení pohonných ústrojí Red Bullu jako technický ředitel. Nebylo to jednoduché rozhodnutí opustit Mercedes po témě 20 letech, ale příležitost podílet se na tak rozsáhlém a důležitém projektu je velkou poctou," komentoval svou životní změnu Hodgkinson.
K rakouské stáji se přidá až na konci roku 2022 poté, co mu vyprší současná smlouva s motorovým oddělením Mercedesu (High Performance Powertrains), kde působí jako šéf mechanického inženýringu. Red Bull se však jedním člověkem nespokojí a loví dále.
Zkoušel to pochopitelně také u Andyho Cowella, jenž v Brixworthu šéfoval do letošního ledna, kdy Red Bull potvrdil, že převezme pohonné jednotky Hondy a vybuduje své vlastní motorové oddělení. Proč to nevyšlo?
"Andy je ohromně talentovaným inženýrem. Vše, co v F1 dosáhl, hovoří samo za sebe. Ale je pevně rozhodnutý se věnovat jiným aktivitám, jiným podnikům. To je v tuto chvíli samozřejmě jeho prioritou," odpovídá šéf Red Bullu.
"Lákáme však další skvělé talenty a těšíme se na určitá oznámení, která učiníme v patřičném čase při budování tohoto podniku. Nabereme další klíčové talenty, abychom vybudovali tu nejsilnější možnou skupinu mozků a poskytli jim zázemí a podporu, kterou potřebují k úspěchu," potvrzuje Horner ohromnou snahu Red Bullu přetáhnout od konkurence další inženýry pro svou novou továrnu na pohonné jednotky.
Ta podle něj představuje "zřejmě tu největší investici Red Bullu v F1 od doby, kdy získal v roce 2004 tým od Jaguáru" a dokládá jejich dlouhodobý zájem o F1. "Lidé si mysleli, že v F1 nikdy nebudeme mít úspěšný tým a my jsme dokázali, že neměli pravdu. Tohle vnímáme jako obrovskou příležitost a obrovsky do ní investujeme."
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.