Red Bull minulý týden oznámil, že se mu podařilo pro své nové motorové oddělení přetáhnout Bena Hodgkinsona z konkurenčního Mercedesu poté, co mu to nevyšlo z bývalým šéfem Andym Cowellem, který už v F1 pracovat nechce.
Hodgkinson je velkou posilou pro rakouský tým, který přebírá vývoj pohonných jednotek Hondy. Stává se technickým ředitelem v nově budované továrně v Milton Keynes, kde sídlí Red Bull, jenž tak bude společně s Ferrari jedinou stájí stavějící si vozy i motory pod jednou střechou.
Proč si vybrala zrovna Hodgkinsona? Podle šéfa týmu Christiana Hornera šlo o "jasného kandidáta" vzhledem k posledním úspěchům Mercedesu ve Formuli 1.
"Mercedes samozřejmě odvádí skvělou práci - nejen za posledních sedm let hybridní éry, ale také v letech předtím s V8 motory. Samozřejmě tomu věnujete náležitou péči, sledujete okolí, kdo je tím talentem. Tady v Británii jich máme hodně a Benovo jméno absolutně vyčnívalo," popisuje Horner.
"Pro nás šlo o jasného kandidáta a ohromně mě potěšilo, když souhlasil s tím, že se přidá k našemu týmu před touto novou vzrušující kapitolou v historii Red Bullu v F1," pokračuje na adresu Hodgkinsona, jenž bude mít na starosti také vývoj nového motoru, který chce F1 zavést od sezóny 2025.
"Jsem hodně nadšený z toho, že se připojím k oddělení pohonných ústrojí Red Bullu jako technický ředitel. Nebylo to jednoduché rozhodnutí opustit Mercedes po témě 20 letech, ale příležitost podílet se na tak rozsáhlém a důležitém projektu je velkou poctou," komentoval svou životní změnu Hodgkinson.
K rakouské stáji se přidá až na konci roku 2022 poté, co mu vyprší současná smlouva s motorovým oddělením Mercedesu (High Performance Powertrains), kde působí jako šéf mechanického inženýringu. Red Bull se však jedním člověkem nespokojí a loví dále.
Zkoušel to pochopitelně také u Andyho Cowella, jenž v Brixworthu šéfoval do letošního ledna, kdy Red Bull potvrdil, že převezme pohonné jednotky Hondy a vybuduje své vlastní motorové oddělení. Proč to nevyšlo?
"Andy je ohromně talentovaným inženýrem. Vše, co v F1 dosáhl, hovoří samo za sebe. Ale je pevně rozhodnutý se věnovat jiným aktivitám, jiným podnikům. To je v tuto chvíli samozřejmě jeho prioritou," odpovídá šéf Red Bullu.
"Lákáme však další skvělé talenty a těšíme se na určitá oznámení, která učiníme v patřičném čase při budování tohoto podniku. Nabereme další klíčové talenty, abychom vybudovali tu nejsilnější možnou skupinu mozků a poskytli jim zázemí a podporu, kterou potřebují k úspěchu," potvrzuje Horner ohromnou snahu Red Bullu přetáhnout od konkurence další inženýry pro svou novou továrnu na pohonné jednotky.
Ta podle něj představuje "zřejmě tu největší investici Red Bullu v F1 od doby, kdy získal v roce 2004 tým od Jaguáru" a dokládá jejich dlouhodobý zájem o F1. "Lidé si mysleli, že v F1 nikdy nebudeme mít úspěšný tým a my jsme dokázali, že neměli pravdu. Tohle vnímáme jako obrovskou příležitost a obrovsky do ní investujeme."
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.