Kde má vlastně Mercedes slabé místo? Podle prognóz to mělo být právě v Singapuru, jenže způsob, jakým Hamilton vyškolil soupeře nabízí debatu o tom, zda už není o titulu rozhodnuto. Až na jeden maličký moment byl král Lewis absolutně neohrožen.
Nad setmělou tratí Marina Bay vládlo poněkud teplejší počasí, ve vzduchu se teploměr zastavil na 29 °C, trať byla o tři stupně teplejší, vlhkost vzduchu činila 66 % a vanul vítr o síle 7,2 km/h.
Zásadní otázkou bylo, zda se nějak prostřídá pořadí na startu, případně zda nedojde k nějakému karambolu, o něž není v Singapuru nouze. Nakonec se Berndt Mayländer dočkal a mohl vyrazit na trať už po prvním kole. Čelo zůstalo beze změn, i když Verstappen musel svou druhou pozici před Vettelem tvrdě bránit.
V druhé zatáčce přitiskl Pérez svého týmového kolegu Ocona na zeď, Francouz zůstal stát na místě s vyvráceným pravým předním kolem. Není sice slušné prozrazovat zápletku dopředu, ale Esteban nakonec zůstal jediným mužem, který nedokončil závod.
💥 Rule No. 1? @ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/mJsvI6PGVT
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018Po restartu ve 4. kole se Vettel dostal v páté zatáčce do lepší pozice a po dvou zatáčkách Holanďana předjel, za nimi se seřadili Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Pérez, Grosjean, Alonso a Sainz. Tempo nebylo nijak vysoké, protože piloti se snažili šetřit hyperměkké pneumatiky. Vettel ve 14. kole zvolil zastávku v boxech a nazul ultraměkkou směs, jenže vyjel za Pérezem a trvalo mu dlouhá dvě kola, než se přes něj dostal. To mělo pro jeho pozici v závodě rozhodující vliv.
Hamilton si udržoval konzistentní náskok před Verstappenem a problémy se k nim začaly přibližovat až ve chvíli, kdy dojeli piloty o kolo zpět. Tato situace vygradovala v 37. kole, kdy se Hamilton dostal za sveřepě bojující dvojici Sirotkin - Grosjean. Stačilo jediné kolo, aby se Verstappen dostal do jeho těsné blízkosti a dokonce na začáku 38. kola se dokonce pokusil Brita překvapit. Jenže Grosjean mu neudělal dost místa a umožnil Hamiltonovi opět poodskočit. Pilot Haasu byl později za tento manévr penalizován pěti trestnými vteřinami.
Zatímco Hamilton nadále ujížděl zbytku startovního pole, Verstappen si hlídal svou pozici a kvitoval, že se mu uklidnil jeho motor (při jízdě za SC mu vyskakovaly rychlosti) a Vettel se modlil, aby mu jeho pneumatiky vydržely až do cíle, o čtvrtou příčku se strhl tvrdý boj. Ricciardo, který zajížděl ze špice do boxů poslední (27. kolo) se v poslední třetině Grand Prix dotáhl do závětří finského dua Bottas - Räikkönen.
LAP 53/61Barely two seconds separating Bottas, Raikkonen and Ricciardo 👀#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/MERDmzr4DO
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018V posledních jedenácti kolem pak docházelo k jojo efektu, podle toho, jak se pilotům dařilo zdolávat opozdilce. Bottas si navíc soustavně stěžoval na Hülkenberga, ačkoliv jeho Renault byl před ním v dostatečné vzdálenosti. Räikkönenovi zase hlásila technika problémy s brzdami, které mu boxová zídka doporučila ignorovat. I když se několikrát dostali jak Räikkönen, tak Ricciardo do okna DRS, pozice se nakonec neměnily.
Sauber vsadil na taktiku dlouhého stintu a málem mu vyšla v podobě obou vozů na bodovaných příčkách. Stejnou variantu zvolili u McLarenu a Alonso, stavějící ve 39. kole, udržel komfortní sedmou příčku. To zklamání zaznamenal Haas, který po nadějném Grosjeanově tréninku nezapsal ani bod. Do jisté míry k tomu přispěl i pětivteřinový trest pro francouzského pilota, který vyfasoval za nerespektování modrých vlajek při Hamiltonově dojetí.
Další tresty padaly opět v druhé části startovního pole. Jednoznačně největším zlým mužem byl Pérez, jehož incident z prvního kola ještě prošel bez trestu. V 34. kole však po delším souboji se Sirotkinem nejspíš dal průchod svému temperamentu a po předjetí a opakovaném útoku Sergeje naremploval z boku Williams ruského pilota.
Not the cleanest pass Checo's ever made...@ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/qk5s3ZzldR
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018V místě incidentu létaly trosky, Mexičan zamířil do boxů, aby záhy Sirotkina dojel podruhé, ale vedení závodu mu udělilo penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Tu si Checo odbyl ve 41. kole a ztrátu opět zlikvidoval, aby v samotném závěru předjel Sirotkina potřetí a definitivně.
Ruský pilot byl také mezi těmi, kteří si postáli v boxech pět vteřin navíc. V jeho případě šlo o agresivní manévr proti předjíždějícímu Hartleyovi, kterého vytlačil až na kraj trati, takže Novozélanďan musel prakticky zastavit.
🎆 Cue the fireworks 🎆 @LewisHamilton #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/jP4s9CAr4X
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018Hamilton nyní vede o dvacet bodů před Vettelem, a vzhledem k tomu, že do konce sezóny zbývá šest závodů, musela by Mercedes postihnout velká smůla. Zatím to spíš vypadá, že Ferrari a především Vettel nabídli svému arcisoupeři šanci na stříbrném podnose.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.