Poslední zkouška před kvalifikací se nesla v duchu několika potíží, občasného pobytu za hranicí vymezené trati a frontálním útokem Ferrari. Jeho pilotům se dařilo a exmistr světa Vettel dokonce eliminoval oba Stříbrné šípy.
Počasí nad Red Bull Ringem se podobalo včerejšku, takže si diváci mohli užívat teplotu 21 °C, piloti brázdili trať teplou 34 °C, vlhkost vzduchu se ustálila na 68 % a vítr vykazoval hodnotu 5,5 km/h.
Zatímco Red Bull si na domácí půdě dával hodně načas, hned po začátku odpočtu poslední tréninkové hodiny vyrazili na trať Alonso, Ericsson a Grosjean. Většinou ale pokusy končily u instalačních kol, takže první čas stanovil až Räikkönen - 1:05,839. Vzápětí se zlepšil na 1:05,314, aby pak začal úřadovat jeho týmový kolega - Vettel hned napoprvé šel pod hranici 1:05,0 (1:04,920) a zanechal za sebou i oba Mercedesy - Hamilton 1:05,049 a Bottas 1:05,045.
Vettel nails it! 1:04:070s is a NEW lap record 💪#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/nMGbJLFTCH
— Formula 1 (@F1) June 30, 2018Ultraměkké pneumatiky se ukázaly být jako odolné vůči opotřebení, takže padaly další výkony a piloti tlačili čas stále níž. Vettel ubral pár setin na 1:04,699, ale Bottas po zlepšení (1:04,968) poskočil průběžně do čela časem 1:04,594. Hamilton měl několik problémů, nedařilo se mu trefovat nájezdy do zatáček a byl evidentně rozhozený, takže na týmového kolegu nestačil a ztrácel i na Vettela - 1:04,672. Němec na Ferrari se totiž mezitím přiblížil Bottasovi na pověstný vlásek - 1:04,600.
Red Bully vyjely až po čtvrthodině a bylo evidentní, že ztrácejí. Ricciardo po vstupním příspěvku 1:05,472 zaznamenal zlepšení na 1:05,085, Verstappen byl tentokrát pomalejší (1:05,191). A to ještě v závěru první půlhodiny vyjel v zatáčce 4 z trati a pěkný kus se projel kačírkem.
A frustrating end to FP3 for @Max33Verstappen #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/TRwUXJuuV8
— Formula 1 (@F1) June 30, 2018Čekalo se, zda Mercedes s novými ultraměkkými pneumatikami opět nepřetáhne převahu na svou stranu, ale zůstalo jen u přiblížení. Vettel totiž dokázal stlačit svůj výkon na 1:04,159 a pak svou možná nečekanou dominanci potvrdil. Ricciardo se rovněž dostal pod 1:05,0 stejně jako Verstappen, ale Holanďan osm minut před koncem po drobném výjezdu z trati v zatáčce 4 musel svůj vůz zastavit o pár desítek metrů dále s nefunkční převodovkou.
#F1 #AustrianGP FP3 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- Raikkonen fastest in S1, Vettel in S2, Hamilton in S3- Grosjean left 0.2s on the track, ahead of both RedBull cars- P5 to P18 in 1 second, extremely tight midfield battle pic.twitter.com/7hB9LHtiTv
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 30, 2018Ostatní piloti byli - při vší úctě - jen stafáží a vynikali spíš negativními činy. Hartley mezi zatáčkami 9 a 10 najel na nepříjemně zvýšené "klobásové" prvky a otloukl si levou část předního spoileru, to samé udělal dvacet minut před koncem i Vandoorne. V této zatáčce se hledal i Hamilton a nebyl zdaleka jediný. Poslední drama pak způsobil Charles Leclerc, který v poslední minutě po výjezdu z boxů dojel do druhé zatáčky a tam jeho Sauber rovněž ztichl.
#F1 #AustrianGP FP3 Max. speeds & Speed trap 📊:- #Ferrari Raikkonen over 321kph closely followed by #Mercedes Hamilton- Hartley powered by #Honda P6- #Renault engines in 2nd half, #McLaren Vandoorne P9 pic.twitter.com/ES34RqhLhI
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 30, 2018Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.