Mírně podmračená obloha nad Red Bull Ringem byla svědkem pokračující převahy Mercedesu - v pořadí Hamilton a Bottas si připsali nejrychlejší časy a v generálce na kvalifikaci (trénink se jede ve stejném časovém úseku) si upevnili sebevědomí.
Ještě splňme povinnost pro milovníky meteorologie - vzduch 21 °C, trať mezi 26 a 28 °C, vlhkost vzduchu se držela na 65 %, vítr z původních 4,4 km/h klesl na nulu.
FP2 HIGHLIGHTS 👀All the best bits from Friday's second practice It was tight at the top in Spielberg#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/G3L2AuHqQb
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018Stříbrné šípy však otálely v boxech, na trať se jako první vydali Grosjean a Sirotkin. Haas chtěl potvrdit svou dominanci ve "zbytku světa", Francouz si připsal první čas 1:07,387, ale časy začaly velice rychle klesat. Zajímavé to začalo být ve chvíli, kdy se do boje pustili piloti Ferrari - Vettela (1:05,915) nakrátko zdolal Räikkönen (1.05,711), aby si pak své výkony prohodili: Němec zajel 1:05,273, Fin kontroval pouze časem 1:05,466.
Zajímavé bylo, že v této fázi vsadily první tři týmy Poháru konstruktérů na rozdílnou strategii, vždy jeden pilot testoval superměkkou, druhý měkkou směs. První variantu zvolili Räikkönen, Ricciardo a Bottas, ale kolegové na měkké směsi byli pravidelně rychlejší - jen Red Bull vykazoval prakticky stejné časy (Ricciardo vs. Verstappen: 1:05,558 vs, 1:05,559).
Po půlhodině vozy zmizely na chvíli v depu, přezulo se na ultraměkkou směs a většina pilotů po krátkém boji o zlepšení časů začala kroužit závodní strategii, při níž piloti zaostávali za nejlepším Hamiltonovým časem o nějaké čtyři až sedm vteřin.
Viděli jsme nemálo výletů mimo trať, v první zatáčce po startu nezvládli své vozy Leclerc, Gasly, Verstappen a Grosjean dokonce dvakrát, ve čtvrté se vydali přes kačírek až na servisní komunikaci Ericsson a Magnussen, problémy byly i v posledních dvou zatáčkách.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Bottas fastest in S1- #Raikkonen P4 behind #Vettel pic.twitter.com/lKVPvfDnJs
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2018Největší drama si zakusil Pierre Gasly - po 36 minutách dostihl před zatáčkou 9 obě Force Indie a možná z obavy, aby se nepřimotal do jejich souboje (Pérez zkutečně dojel Ocona a poněkud za ním povlával), volil výjezd ze zatáčky 9 o něco širší a vyvrátil si závěs levého předního kola. Jeho vůz museli ze zatáčky 10 odvézt maršálové jeřábem, na necelých pět minut zavlály červené vlajky. Mechanici Toro Rosso ale zjistili, že škoda není tak velká a za půl hodiny a šest minut dokázali Gaslymu opět připravit vůz k jízdě.
#F1 #AustrianGP FP2 Max. speeds + Speed trap 📊:- Ocon powered by Mercedes over 322kph- #Raikkonen with #Ferrari just 1kph off pic.twitter.com/yACZUDY1Wm
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2018Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.