Mírně podmračená obloha nad Red Bull Ringem byla svědkem pokračující převahy Mercedesu - v pořadí Hamilton a Bottas si připsali nejrychlejší časy a v generálce na kvalifikaci (trénink se jede ve stejném časovém úseku) si upevnili sebevědomí.
Ještě splňme povinnost pro milovníky meteorologie - vzduch 21 °C, trať mezi 26 a 28 °C, vlhkost vzduchu se držela na 65 %, vítr z původních 4,4 km/h klesl na nulu.
FP2 HIGHLIGHTS 👀All the best bits from Friday's second practice It was tight at the top in Spielberg#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/G3L2AuHqQb
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018Stříbrné šípy však otálely v boxech, na trať se jako první vydali Grosjean a Sirotkin. Haas chtěl potvrdit svou dominanci ve "zbytku světa", Francouz si připsal první čas 1:07,387, ale časy začaly velice rychle klesat. Zajímavé to začalo být ve chvíli, kdy se do boje pustili piloti Ferrari - Vettela (1:05,915) nakrátko zdolal Räikkönen (1.05,711), aby si pak své výkony prohodili: Němec zajel 1:05,273, Fin kontroval pouze časem 1:05,466.
Zajímavé bylo, že v této fázi vsadily první tři týmy Poháru konstruktérů na rozdílnou strategii, vždy jeden pilot testoval superměkkou, druhý měkkou směs. První variantu zvolili Räikkönen, Ricciardo a Bottas, ale kolegové na měkké směsi byli pravidelně rychlejší - jen Red Bull vykazoval prakticky stejné časy (Ricciardo vs. Verstappen: 1:05,558 vs, 1:05,559).
Po půlhodině vozy zmizely na chvíli v depu, přezulo se na ultraměkkou směs a většina pilotů po krátkém boji o zlepšení časů začala kroužit závodní strategii, při níž piloti zaostávali za nejlepším Hamiltonovým časem o nějaké čtyři až sedm vteřin.
Viděli jsme nemálo výletů mimo trať, v první zatáčce po startu nezvládli své vozy Leclerc, Gasly, Verstappen a Grosjean dokonce dvakrát, ve čtvrté se vydali přes kačírek až na servisní komunikaci Ericsson a Magnussen, problémy byly i v posledních dvou zatáčkách.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Bottas fastest in S1- #Raikkonen P4 behind #Vettel pic.twitter.com/lKVPvfDnJs
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2018Největší drama si zakusil Pierre Gasly - po 36 minutách dostihl před zatáčkou 9 obě Force Indie a možná z obavy, aby se nepřimotal do jejich souboje (Pérez zkutečně dojel Ocona a poněkud za ním povlával), volil výjezd ze zatáčky 9 o něco širší a vyvrátil si závěs levého předního kola. Jeho vůz museli ze zatáčky 10 odvézt maršálové jeřábem, na necelých pět minut zavlály červené vlajky. Mechanici Toro Rosso ale zjistili, že škoda není tak velká a za půl hodiny a šest minut dokázali Gaslymu opět připravit vůz k jízdě.
#F1 #AustrianGP FP2 Max. speeds + Speed trap 📊:- Ocon powered by Mercedes over 322kph- #Raikkonen with #Ferrari just 1kph off pic.twitter.com/yACZUDY1Wm
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2018Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.