Skutečnost, že někteří piloti komentují své závodní aktivity skrze média, už dnes zdaleka není takovou výjimkou, jako když na sklonku 80. let popisovali do tradičních sloupků své dojmy Nelson Piquet či Ayrton Senna. Proto dejme slovo jednomu z nováčků letošní sezóny.
Přísně vzato Stoffel Vandoorne klasický rookie není, protože už před letošní sezónou na svém kontě měl jeden závod, když v Bahrajnu zaskakoval za Fernanda Alonsa po jeho těžké havárii v melbournském Albert Parku. Nyní tento Belgičan tvoří se Španělem tým McLaren a takto hodnotí své vystoupení v prvním závodě sezóny 2017 ve sloupku pro server motorsport.com.
"Když jsme mířili do Melbourne na australskou Grand Prix, věděli jsme, že to pro tým McLaren-Honda bude nadmíru těžký víkend, takže je svým způsobem dobré, že si odtud můžeme odvézt několik pozitivních věcí. Především jsme od testů v Barceloně udělali alespoň malý krok vpřed. Není nutné dosáhnout ho zrovna v rychlosti, ale podařilo se nám zvládnout určitou vzdálenost, čehož jsme dříve schopní nebyli.
Jistě, během tréninků nás nějaké problémy potkaly, dva z toho byly na mém voze a jeden na Fernandově, díky tomu jsme nezvládli odjet tolik kol, ale já aspoň dokončilo závod. Takže v souhrnu je možná takový malý krůček lepší než nic, ale pořád nás čeká hodně dlouhá cesta, abychom dosáhli odpovídajícího výkonu.
Promarněná Q2Pokud se vrátím k závodnímu víkendu, kvalifikace byla pro mě opravdu hodně obtížná. Měli jsme potíže s tlakem paliva a chvíli nám trvalo, než jsme přišli na to, kde přesně ten problém vězí. Bohužel to znamenalo přerušení našeho kvalifikačního úsilí, takže nakonec se nám podařilo absolvovat jen jednu jízdu, díky čemuž jsme se dostal na 18. místo.
Rozhodně to nebyl výsledek, ve který jsme doufali, protože po posledním tréninku jsem měl docela slušnou rychlost a z vozu pozitivní pocit. Cítil jsem, že se pohybujeme správným směrem a opravdu jsem si myslel, že mohu projít do Q2. Proto je škoda, že nás zmíněný problém zastavil.
Chtěl jsem dokončit závodStejně tak obtížný byl pro nás i závod. Před startem jsme věděli, že to bude hodně složité - bylo potřeba zvládnout hodně záležitostí a další nás čekaly, abychom vůbec dovezli auto do cíle. V první fázi závodu to bylo zvlášť těžké, protože mi přestala fungovat palubní deska, takže jsem vůbec neměl přehled, jak postupovat ohledně spotřeby paliva. Na volantu jsem neměl žádné informace a chvíli to trvalo, než jsem byl schopen jeho činnost obnovit.
Potom začal můj vůz ztrácet výkon, vůbec jsme nevěděli, v čem je problém a co v tu chvíli udělat. Tak jsme se rozhodli pro předčasnou zastávku, při které se celý režim vozu znovu nastartoval - ono oblíbené switch off a switch on. Po zastávce to trvalo ještě pár kol, než se vůz začal zase chovat normálně, od té doby jsem vlastně jel osamělý závod. Musel jsem se vypořádat s poměrně dost velkým množstvím modrých vlajek, takže jsem prožil situaci, kdy s nikým nezávodím a jen se zaměřuji na to, abych s vozem dojel do cíle.
Jediné, z čeho jsem měl dobrý pocit, bylo moje tempo na konci závodu, myslím, že z daných okolností jsme vytěžili víceméně to, co se dalo. Ale naše prezentace určitě není dostatečně dobrá a náš balíček nevnímám jako silný. Musíme se hodně zlepšit, abychom mohli bojovat se soupeři a začít usilovat o některou z lepších pozic. Jsem ale přesvědčen, že se k nim nakonec přiblížíme."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.