Skutečnost, že někteří piloti komentují své závodní aktivity skrze média, už dnes zdaleka není takovou výjimkou, jako když na sklonku 80. let popisovali do tradičních sloupků své dojmy Nelson Piquet či Ayrton Senna. Proto dejme slovo jednomu z nováčků letošní sezóny.
Přísně vzato Stoffel Vandoorne klasický rookie není, protože už před letošní sezónou na svém kontě měl jeden závod, když v Bahrajnu zaskakoval za Fernanda Alonsa po jeho těžké havárii v melbournském Albert Parku. Nyní tento Belgičan tvoří se Španělem tým McLaren a takto hodnotí své vystoupení v prvním závodě sezóny 2017 ve sloupku pro server motorsport.com.
"Když jsme mířili do Melbourne na australskou Grand Prix, věděli jsme, že to pro tým McLaren-Honda bude nadmíru těžký víkend, takže je svým způsobem dobré, že si odtud můžeme odvézt několik pozitivních věcí. Především jsme od testů v Barceloně udělali alespoň malý krok vpřed. Není nutné dosáhnout ho zrovna v rychlosti, ale podařilo se nám zvládnout určitou vzdálenost, čehož jsme dříve schopní nebyli.
Jistě, během tréninků nás nějaké problémy potkaly, dva z toho byly na mém voze a jeden na Fernandově, díky tomu jsme nezvládli odjet tolik kol, ale já aspoň dokončilo závod. Takže v souhrnu je možná takový malý krůček lepší než nic, ale pořád nás čeká hodně dlouhá cesta, abychom dosáhli odpovídajícího výkonu.
Promarněná Q2Pokud se vrátím k závodnímu víkendu, kvalifikace byla pro mě opravdu hodně obtížná. Měli jsme potíže s tlakem paliva a chvíli nám trvalo, než jsme přišli na to, kde přesně ten problém vězí. Bohužel to znamenalo přerušení našeho kvalifikačního úsilí, takže nakonec se nám podařilo absolvovat jen jednu jízdu, díky čemuž jsme se dostal na 18. místo.
Rozhodně to nebyl výsledek, ve který jsme doufali, protože po posledním tréninku jsem měl docela slušnou rychlost a z vozu pozitivní pocit. Cítil jsem, že se pohybujeme správným směrem a opravdu jsem si myslel, že mohu projít do Q2. Proto je škoda, že nás zmíněný problém zastavil.
Chtěl jsem dokončit závodStejně tak obtížný byl pro nás i závod. Před startem jsme věděli, že to bude hodně složité - bylo potřeba zvládnout hodně záležitostí a další nás čekaly, abychom vůbec dovezli auto do cíle. V první fázi závodu to bylo zvlášť těžké, protože mi přestala fungovat palubní deska, takže jsem vůbec neměl přehled, jak postupovat ohledně spotřeby paliva. Na volantu jsem neměl žádné informace a chvíli to trvalo, než jsem byl schopen jeho činnost obnovit.
Potom začal můj vůz ztrácet výkon, vůbec jsme nevěděli, v čem je problém a co v tu chvíli udělat. Tak jsme se rozhodli pro předčasnou zastávku, při které se celý režim vozu znovu nastartoval - ono oblíbené switch off a switch on. Po zastávce to trvalo ještě pár kol, než se vůz začal zase chovat normálně, od té doby jsem vlastně jel osamělý závod. Musel jsem se vypořádat s poměrně dost velkým množstvím modrých vlajek, takže jsem prožil situaci, kdy s nikým nezávodím a jen se zaměřuji na to, abych s vozem dojel do cíle.
Jediné, z čeho jsem měl dobrý pocit, bylo moje tempo na konci závodu, myslím, že z daných okolností jsme vytěžili víceméně to, co se dalo. Ale naše prezentace určitě není dostatečně dobrá a náš balíček nevnímám jako silný. Musíme se hodně zlepšit, abychom mohli bojovat se soupeři a začít usilovat o některou z lepších pozic. Jsem ale přesvědčen, že se k nim nakonec přiblížíme."
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.