Skutečnost, že někteří piloti komentují své závodní aktivity skrze média, už dnes zdaleka není takovou výjimkou, jako když na sklonku 80. let popisovali do tradičních sloupků své dojmy Nelson Piquet či Ayrton Senna. Proto dejme slovo jednomu z nováčků letošní sezóny.
Přísně vzato Stoffel Vandoorne klasický rookie není, protože už před letošní sezónou na svém kontě měl jeden závod, když v Bahrajnu zaskakoval za Fernanda Alonsa po jeho těžké havárii v melbournském Albert Parku. Nyní tento Belgičan tvoří se Španělem tým McLaren a takto hodnotí své vystoupení v prvním závodě sezóny 2017 ve sloupku pro server motorsport.com.
"Když jsme mířili do Melbourne na australskou Grand Prix, věděli jsme, že to pro tým McLaren-Honda bude nadmíru těžký víkend, takže je svým způsobem dobré, že si odtud můžeme odvézt několik pozitivních věcí. Především jsme od testů v Barceloně udělali alespoň malý krok vpřed. Není nutné dosáhnout ho zrovna v rychlosti, ale podařilo se nám zvládnout určitou vzdálenost, čehož jsme dříve schopní nebyli.
Jistě, během tréninků nás nějaké problémy potkaly, dva z toho byly na mém voze a jeden na Fernandově, díky tomu jsme nezvládli odjet tolik kol, ale já aspoň dokončilo závod. Takže v souhrnu je možná takový malý krůček lepší než nic, ale pořád nás čeká hodně dlouhá cesta, abychom dosáhli odpovídajícího výkonu.
Promarněná Q2Pokud se vrátím k závodnímu víkendu, kvalifikace byla pro mě opravdu hodně obtížná. Měli jsme potíže s tlakem paliva a chvíli nám trvalo, než jsme přišli na to, kde přesně ten problém vězí. Bohužel to znamenalo přerušení našeho kvalifikačního úsilí, takže nakonec se nám podařilo absolvovat jen jednu jízdu, díky čemuž jsme se dostal na 18. místo.
Rozhodně to nebyl výsledek, ve který jsme doufali, protože po posledním tréninku jsem měl docela slušnou rychlost a z vozu pozitivní pocit. Cítil jsem, že se pohybujeme správným směrem a opravdu jsem si myslel, že mohu projít do Q2. Proto je škoda, že nás zmíněný problém zastavil.
Chtěl jsem dokončit závodStejně tak obtížný byl pro nás i závod. Před startem jsme věděli, že to bude hodně složité - bylo potřeba zvládnout hodně záležitostí a další nás čekaly, abychom vůbec dovezli auto do cíle. V první fázi závodu to bylo zvlášť těžké, protože mi přestala fungovat palubní deska, takže jsem vůbec neměl přehled, jak postupovat ohledně spotřeby paliva. Na volantu jsem neměl žádné informace a chvíli to trvalo, než jsem byl schopen jeho činnost obnovit.
Potom začal můj vůz ztrácet výkon, vůbec jsme nevěděli, v čem je problém a co v tu chvíli udělat. Tak jsme se rozhodli pro předčasnou zastávku, při které se celý režim vozu znovu nastartoval - ono oblíbené switch off a switch on. Po zastávce to trvalo ještě pár kol, než se vůz začal zase chovat normálně, od té doby jsem vlastně jel osamělý závod. Musel jsem se vypořádat s poměrně dost velkým množstvím modrých vlajek, takže jsem prožil situaci, kdy s nikým nezávodím a jen se zaměřuji na to, abych s vozem dojel do cíle.
Jediné, z čeho jsem měl dobrý pocit, bylo moje tempo na konci závodu, myslím, že z daných okolností jsme vytěžili víceméně to, co se dalo. Ale naše prezentace určitě není dostatečně dobrá a náš balíček nevnímám jako silný. Musíme se hodně zlepšit, abychom mohli bojovat se soupeři a začít usilovat o některou z lepších pozic. Jsem ale přesvědčen, že se k nim nakonec přiblížíme."
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.