Sotva byla dokončena analýza ohledně Hamiltonova jednání, už se na scéně objevují kapacity týmu Mercedes F1 a začínají avizovat první kroky, které by mohly po závodě v Abú Zabí nastat.
Jako by se zdálo, že Mercedes ani nechce slavit titul a potřebuje si zamést před vlastním prahem. Důvod? Lewis Hamilton riskoval vítězství pro značku, ignoroval žádosti týmu, které mu ve finále tlumočil sám technický šéf Paddy Lowe. Podle Toto Wolffa narušil týmový proces - součástí politiky Mercedesu je rovný boj mezi oběma piloty, jehož součástí je i skutečnost, že do boxů například zajíždí jako první vedoucí pilot. Wolff nyní hovoří o možnosti přijetí zvláštních opatření a změny přístupu v roce 2017.
"Je třeba tu situaci řádně probrat a zeptat se, co to mělo znamenat? Možné je opravdu všechno, od změny pravidel pro příští rok, protože evidentně v kritických situacích nefungují, až po ještě větší volnost při vzájemných duelech na trati. Můžeme ale také přistoupit k drsnějším prostředkům, když je evidentní, že nejsou akceptovány naše hodnoty. Byl by to obrat o 180 stupňů a v tuto chvíli opravdu nevím, kam se ona střelka v kompasu otočí," komentuje situaci Toto Wolff.
Už ve svém prohlášení po závodě šéf Mercedesu připustil, že do jisté míry chápe Hamiltonovy pohnutky a proč zpomaloval Rosberga, ale stejně tak uvedl, že jeho veřejný akt vzdoru proti týmu byl nesprávný.
"Jedna část mého já mi říká, že 1500 lidí v Brackley/Brixworthu a 300 000 zaměstnanců firmy Daimler vytváří hodnoty, které je nutno respektovat. Jejich narušení na veřejnosti znamená, že upřednostňujete sebe před týmem, to je vcelku jednoduché. V žádném týmu nebo společnosti nemůže fungovat anarchie.
Moje druhá polovina připouští, že to byla pro Lewise jediná možnost vyhrát šampionát a od závodníka jeho kvalit, který je rozhodně jedním z nejlepších, nemůžete chtít, aby si vezl ve voze hlídacího psa, aby ho omezoval v situacích, v nichž jeho instinkty velí jednat odlišně. Jde o to nalézt řešení, jak takový problém v budoucnu vyřešit, protože právě došlo na nebezpečný precedens. Dejte nám čas my přijdeme s řešením," pokračuje Wolff.
Jedno pozitivum však Wolff vidí - v minulosti nebylo snadné najít řešení, které by pozitivně naladilo jak fanoušky, tak piloty a tým. Podle jeho názoru k tomu hodně přispěl fakt, že v minulých sezónách nechal šampionát takzvaně "otevřený" a dovolil pilotům svádět souboje na trati.
"Nebylo to nic snadného, v posledních třech letech jsme se snažili vytvořit prostředí a zároveň týmové hodnoty. Jedním z důvodů je, že jednotlivci, kteří mají tento tým na starosti a piloti tohoto týmu jsou jeho součástí a zavázali se k těmto hodnotám. Nejde vymyslet pravidlo pro každou jednotlivou situaci. To by ze závodění udělalo ten nejnudnější sport, kdybyste měl na každou nějaké okamžité řešení. Viděli jsme zajímavý závod s určitou kontroverzní dávkou, o kterém se bude hodně mluvit. Není to nakonec to, čeho jsme chtěli dosáhnout?
Choulostivá situace je pro nás výzvou, jak budeme v budoucnu postupovat a jak se zlepšovat, nikoli hledat přesné firemní řešení a nudu - chceme pilotům umožnit, aby mohli nadále závodit. Nebylo dostatečně doceněno, že jsme jim nechali volnou ruku. Mohli jsme mít mnohem méně vrásek a v klidu se rozhodnout, že buď vyhrajeme nebo vyhrajeme. Tak tomu bylo před lety v Red Bullu nebo Ferrari, případně i v jiných týmech. Nejsem si jist, zda potřebujeme tolik novinových titulků, ale domnívám se, že jsme v posledních třech letech svou situaci zvládli docela dobře," obhajuje přístup Mercedesu Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.