Sotva byla dokončena analýza ohledně Hamiltonova jednání, už se na scéně objevují kapacity týmu Mercedes F1 a začínají avizovat první kroky, které by mohly po závodě v Abú Zabí nastat.
Jako by se zdálo, že Mercedes ani nechce slavit titul a potřebuje si zamést před vlastním prahem. Důvod? Lewis Hamilton riskoval vítězství pro značku, ignoroval žádosti týmu, které mu ve finále tlumočil sám technický šéf Paddy Lowe. Podle Toto Wolffa narušil týmový proces - součástí politiky Mercedesu je rovný boj mezi oběma piloty, jehož součástí je i skutečnost, že do boxů například zajíždí jako první vedoucí pilot. Wolff nyní hovoří o možnosti přijetí zvláštních opatření a změny přístupu v roce 2017.
"Je třeba tu situaci řádně probrat a zeptat se, co to mělo znamenat? Možné je opravdu všechno, od změny pravidel pro příští rok, protože evidentně v kritických situacích nefungují, až po ještě větší volnost při vzájemných duelech na trati. Můžeme ale také přistoupit k drsnějším prostředkům, když je evidentní, že nejsou akceptovány naše hodnoty. Byl by to obrat o 180 stupňů a v tuto chvíli opravdu nevím, kam se ona střelka v kompasu otočí," komentuje situaci Toto Wolff.
Už ve svém prohlášení po závodě šéf Mercedesu připustil, že do jisté míry chápe Hamiltonovy pohnutky a proč zpomaloval Rosberga, ale stejně tak uvedl, že jeho veřejný akt vzdoru proti týmu byl nesprávný.
"Jedna část mého já mi říká, že 1500 lidí v Brackley/Brixworthu a 300 000 zaměstnanců firmy Daimler vytváří hodnoty, které je nutno respektovat. Jejich narušení na veřejnosti znamená, že upřednostňujete sebe před týmem, to je vcelku jednoduché. V žádném týmu nebo společnosti nemůže fungovat anarchie.
Moje druhá polovina připouští, že to byla pro Lewise jediná možnost vyhrát šampionát a od závodníka jeho kvalit, který je rozhodně jedním z nejlepších, nemůžete chtít, aby si vezl ve voze hlídacího psa, aby ho omezoval v situacích, v nichž jeho instinkty velí jednat odlišně. Jde o to nalézt řešení, jak takový problém v budoucnu vyřešit, protože právě došlo na nebezpečný precedens. Dejte nám čas my přijdeme s řešením," pokračuje Wolff.
Jedno pozitivum však Wolff vidí - v minulosti nebylo snadné najít řešení, které by pozitivně naladilo jak fanoušky, tak piloty a tým. Podle jeho názoru k tomu hodně přispěl fakt, že v minulých sezónách nechal šampionát takzvaně "otevřený" a dovolil pilotům svádět souboje na trati.
"Nebylo to nic snadného, v posledních třech letech jsme se snažili vytvořit prostředí a zároveň týmové hodnoty. Jedním z důvodů je, že jednotlivci, kteří mají tento tým na starosti a piloti tohoto týmu jsou jeho součástí a zavázali se k těmto hodnotám. Nejde vymyslet pravidlo pro každou jednotlivou situaci. To by ze závodění udělalo ten nejnudnější sport, kdybyste měl na každou nějaké okamžité řešení. Viděli jsme zajímavý závod s určitou kontroverzní dávkou, o kterém se bude hodně mluvit. Není to nakonec to, čeho jsme chtěli dosáhnout?
Choulostivá situace je pro nás výzvou, jak budeme v budoucnu postupovat a jak se zlepšovat, nikoli hledat přesné firemní řešení a nudu - chceme pilotům umožnit, aby mohli nadále závodit. Nebylo dostatečně doceněno, že jsme jim nechali volnou ruku. Mohli jsme mít mnohem méně vrásek a v klidu se rozhodnout, že buď vyhrajeme nebo vyhrajeme. Tak tomu bylo před lety v Red Bullu nebo Ferrari, případně i v jiných týmech. Nejsem si jist, zda potřebujeme tolik novinových titulků, ale domnívám se, že jsme v posledních třech letech svou situaci zvládli docela dobře," obhajuje přístup Mercedesu Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.