VC MALAJSIE - ZÁVOD; Jak Red Bull k vítězství přišel?
Velká část závodu se rozhodla již na startu. Kromě toho, že se Massovi nepodařilo odlepit do zaváděcího kola, a musel startovat z boxů, se objevily problémy i u Kvjata. Ten na startu chvíli mával rukama na znamení problému. Podařilo se mu ale problém vyřešit a závod byl normálně odstartován.
LAP 1/56? VES: "Sebastian is crazy...he went into Rosberg like an idiot"#MalaysiaGP ?? pic.twitter.com/cVzOcnRmbe
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Tím ale problémy nekončily. Vettel po drobném kontaktu s Verstappenem sestřelil Rosberga. Vettel musel odstoupit ze závodu, zatímco se Rosberg propadl na poslední místo. Pořadí po prvních kolech tedy bylo: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen a Pérez.
Lewis Hamilton’s #MalaysiaGP in one image. “Did something happen behind me?" pic.twitter.com/zObK5B75Vz
— Badger GP (@BadgerGP) October 2, 2016V desátém kole měl technické problémy Grosjean a odstavil své auto v kačírku u poslední zatáčkou. To vyvolalo virtuální safety car. Ten umožnil některým pilotům zastavit u mechaniků a neztratit mnoho času, využili toho mimo jiné Verstappen, Rosberg nebo piloti Force Indie.
Wall-to-wall action so far at the #MalaysiaGP! Follow all the unfolding drama live online >> https://t.co/YTYcf2n3T6 #F1 pic.twitter.com/W5ugLt9gcN
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Po prvních zastávkách v boxech okolo 20. kola se na čelo dostal Verstappen s náskokem 8 vteřin na Hamiltona, další pořadí bylo Ricciardo, Räikkönen a Rosberg na 5. místě. Hamilton, Räikönen i Ricciardo dostali tvrdou sadu pneumatik.
Verstappen zajel k druhé zastávce k mechanikům sedm kol po prvních zastávkách u soupeřů, zařadil se na 3. pozici. Klidný závod jede Bottas, který už od startu jel na střední sadě. Piloti Force Indie bojují na chvostu první desítky spolu s mclareny.
V 32. kole se do boxů znova podíval Rosberg a dostal tvrdou sadu pneumatik, ihned ho následoval Räikkönen. Po výjezdu se Němec zařadil za Fina v boji o 4. místo. Rosberg nakonec Icemana překonal, i když se to neobešlo bez celkem velkého kontaktu.
LAP 38/56CONTACT!ROS forces his way past RAI to take P4 - but not without tagging the Ferrari man's front wing on his way #MalaysiaGP pic.twitter.com/AMaFFX56r7
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Fantastický souboj sváděli piloti Red Bullu o 2. místo, jejich pořadí ale zůstalo stejné. Ve 41. kole se ale vše změnilo, Hamiltonovi vybouchl motor. Na trati se objevuje virtuální safety car! Red Bully tedy bojují o vedení v závodě! Oba hned zamířily do boxů pro volnou zastávku v boxech za virtuálním safety carem, stejně tak Rosberg. Gutierrézovi mezitím uletělo přední kolo a odstoupil ze závodu.
LAP 41/56? HAM: "Ahhhhh NO...NO!"22.7 seconds aheadEngine failure = RACE OVER#MalaysiaGP ?? pic.twitter.com/ITJBOZHUQi
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Po virtuálním safety caru se na čele usadily red bully, Rosberg se udržel na 3. místě, nicméně dostal 10sekundovou penalizaci za kolizi s Räikkönenem. Verstappen se ale nechtěl vzdát, poslední kola svého týmového kolegu stáhl k jedné sekundě. Výborný závod předvedl Alonso, který se nenápadně probojoval až na průběžné sedmé místo, dokonce před svého týmového kolegu Buttona, kterému nepřišel vhod poslední virtuální safety car.
Na konec ale Verstappen na svého týmového kolegu nezaútočil. Rosberg se dostal více než 10 sekund před Räikkönena, takže mu nakonec připadne 3. místo. Za zmínku stojí i první bod ve Formuli 1 pro Palmera.
Possibly the hottest & sweatiest shoe of the season...Brave men ? #MalaysiaGP ?? #F1 pic.twitter.com/zB0msuzQSe
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.