VC MALAJSIE - ZÁVOD; Jak Red Bull k vítězství přišel?
Velká část závodu se rozhodla již na startu. Kromě toho, že se Massovi nepodařilo odlepit do zaváděcího kola, a musel startovat z boxů, se objevily problémy i u Kvjata. Ten na startu chvíli mával rukama na znamení problému. Podařilo se mu ale problém vyřešit a závod byl normálně odstartován.
LAP 1/56? VES: "Sebastian is crazy...he went into Rosberg like an idiot"#MalaysiaGP ?? pic.twitter.com/cVzOcnRmbe
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Tím ale problémy nekončily. Vettel po drobném kontaktu s Verstappenem sestřelil Rosberga. Vettel musel odstoupit ze závodu, zatímco se Rosberg propadl na poslední místo. Pořadí po prvních kolech tedy bylo: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen a Pérez.
Lewis Hamilton’s #MalaysiaGP in one image. “Did something happen behind me?" pic.twitter.com/zObK5B75Vz
— Badger GP (@BadgerGP) October 2, 2016V desátém kole měl technické problémy Grosjean a odstavil své auto v kačírku u poslední zatáčkou. To vyvolalo virtuální safety car. Ten umožnil některým pilotům zastavit u mechaniků a neztratit mnoho času, využili toho mimo jiné Verstappen, Rosberg nebo piloti Force Indie.
Wall-to-wall action so far at the #MalaysiaGP! Follow all the unfolding drama live online >> https://t.co/YTYcf2n3T6 #F1 pic.twitter.com/W5ugLt9gcN
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Po prvních zastávkách v boxech okolo 20. kola se na čelo dostal Verstappen s náskokem 8 vteřin na Hamiltona, další pořadí bylo Ricciardo, Räikkönen a Rosberg na 5. místě. Hamilton, Räikönen i Ricciardo dostali tvrdou sadu pneumatik.
Verstappen zajel k druhé zastávce k mechanikům sedm kol po prvních zastávkách u soupeřů, zařadil se na 3. pozici. Klidný závod jede Bottas, který už od startu jel na střední sadě. Piloti Force Indie bojují na chvostu první desítky spolu s mclareny.
V 32. kole se do boxů znova podíval Rosberg a dostal tvrdou sadu pneumatik, ihned ho následoval Räikkönen. Po výjezdu se Němec zařadil za Fina v boji o 4. místo. Rosberg nakonec Icemana překonal, i když se to neobešlo bez celkem velkého kontaktu.
LAP 38/56CONTACT!ROS forces his way past RAI to take P4 - but not without tagging the Ferrari man's front wing on his way #MalaysiaGP pic.twitter.com/AMaFFX56r7
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Fantastický souboj sváděli piloti Red Bullu o 2. místo, jejich pořadí ale zůstalo stejné. Ve 41. kole se ale vše změnilo, Hamiltonovi vybouchl motor. Na trati se objevuje virtuální safety car! Red Bully tedy bojují o vedení v závodě! Oba hned zamířily do boxů pro volnou zastávku v boxech za virtuálním safety carem, stejně tak Rosberg. Gutierrézovi mezitím uletělo přední kolo a odstoupil ze závodu.
LAP 41/56? HAM: "Ahhhhh NO...NO!"22.7 seconds aheadEngine failure = RACE OVER#MalaysiaGP ?? pic.twitter.com/ITJBOZHUQi
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Po virtuálním safety caru se na čele usadily red bully, Rosberg se udržel na 3. místě, nicméně dostal 10sekundovou penalizaci za kolizi s Räikkönenem. Verstappen se ale nechtěl vzdát, poslední kola svého týmového kolegu stáhl k jedné sekundě. Výborný závod předvedl Alonso, který se nenápadně probojoval až na průběžné sedmé místo, dokonce před svého týmového kolegu Buttona, kterému nepřišel vhod poslední virtuální safety car.
Na konec ale Verstappen na svého týmového kolegu nezaútočil. Rosberg se dostal více než 10 sekund před Räikkönena, takže mu nakonec připadne 3. místo. Za zmínku stojí i první bod ve Formuli 1 pro Palmera.
Possibly the hottest & sweatiest shoe of the season...Brave men ? #MalaysiaGP ?? #F1 pic.twitter.com/zB0msuzQSe
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.