VC MALAJSIE - ZÁVOD; Jak Red Bull k vítězství přišel?
Velká část závodu se rozhodla již na startu. Kromě toho, že se Massovi nepodařilo odlepit do zaváděcího kola, a musel startovat z boxů, se objevily problémy i u Kvjata. Ten na startu chvíli mával rukama na znamení problému. Podařilo se mu ale problém vyřešit a závod byl normálně odstartován.
LAP 1/56? VES: "Sebastian is crazy...he went into Rosberg like an idiot"#MalaysiaGP ?? pic.twitter.com/cVzOcnRmbe
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Tím ale problémy nekončily. Vettel po drobném kontaktu s Verstappenem sestřelil Rosberga. Vettel musel odstoupit ze závodu, zatímco se Rosberg propadl na poslední místo. Pořadí po prvních kolech tedy bylo: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen a Pérez.
Lewis Hamilton’s #MalaysiaGP in one image. “Did something happen behind me?" pic.twitter.com/zObK5B75Vz
— Badger GP (@BadgerGP) October 2, 2016V desátém kole měl technické problémy Grosjean a odstavil své auto v kačírku u poslední zatáčkou. To vyvolalo virtuální safety car. Ten umožnil některým pilotům zastavit u mechaniků a neztratit mnoho času, využili toho mimo jiné Verstappen, Rosberg nebo piloti Force Indie.
Wall-to-wall action so far at the #MalaysiaGP! Follow all the unfolding drama live online >> https://t.co/YTYcf2n3T6 #F1 pic.twitter.com/W5ugLt9gcN
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Po prvních zastávkách v boxech okolo 20. kola se na čelo dostal Verstappen s náskokem 8 vteřin na Hamiltona, další pořadí bylo Ricciardo, Räikkönen a Rosberg na 5. místě. Hamilton, Räikönen i Ricciardo dostali tvrdou sadu pneumatik.
Verstappen zajel k druhé zastávce k mechanikům sedm kol po prvních zastávkách u soupeřů, zařadil se na 3. pozici. Klidný závod jede Bottas, který už od startu jel na střední sadě. Piloti Force Indie bojují na chvostu první desítky spolu s mclareny.
V 32. kole se do boxů znova podíval Rosberg a dostal tvrdou sadu pneumatik, ihned ho následoval Räikkönen. Po výjezdu se Němec zařadil za Fina v boji o 4. místo. Rosberg nakonec Icemana překonal, i když se to neobešlo bez celkem velkého kontaktu.
LAP 38/56CONTACT!ROS forces his way past RAI to take P4 - but not without tagging the Ferrari man's front wing on his way #MalaysiaGP pic.twitter.com/AMaFFX56r7
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Fantastický souboj sváděli piloti Red Bullu o 2. místo, jejich pořadí ale zůstalo stejné. Ve 41. kole se ale vše změnilo, Hamiltonovi vybouchl motor. Na trati se objevuje virtuální safety car! Red Bully tedy bojují o vedení v závodě! Oba hned zamířily do boxů pro volnou zastávku v boxech za virtuálním safety carem, stejně tak Rosberg. Gutierrézovi mezitím uletělo přední kolo a odstoupil ze závodu.
LAP 41/56? HAM: "Ahhhhh NO...NO!"22.7 seconds aheadEngine failure = RACE OVER#MalaysiaGP ?? pic.twitter.com/ITJBOZHUQi
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Po virtuálním safety caru se na čele usadily red bully, Rosberg se udržel na 3. místě, nicméně dostal 10sekundovou penalizaci za kolizi s Räikkönenem. Verstappen se ale nechtěl vzdát, poslední kola svého týmového kolegu stáhl k jedné sekundě. Výborný závod předvedl Alonso, který se nenápadně probojoval až na průběžné sedmé místo, dokonce před svého týmového kolegu Buttona, kterému nepřišel vhod poslední virtuální safety car.
Na konec ale Verstappen na svého týmového kolegu nezaútočil. Rosberg se dostal více než 10 sekund před Räikkönena, takže mu nakonec připadne 3. místo. Za zmínku stojí i první bod ve Formuli 1 pro Palmera.
Possibly the hottest & sweatiest shoe of the season...Brave men ? #MalaysiaGP ?? #F1 pic.twitter.com/zB0msuzQSe
— Formula 1 (@F1) October 2, 2016Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.