Horko provázelo poslední přípravu před kvalifikaci, ve které si upevnil sebevědomí a nedal soupeřům šanci. Další složení tréninkové jízdy dává tušit, že karty před bojem o postavení na startu budou namíchány velice zajímavě.
Na trať v Sepangu, kde panovalo značné vedro (32°C vzduch, 53°C trať, větřík o síle 5,0 km/h a vlhkost vzduchu 54 %), se vydal jako první Esteban Gutiérrez, ale první časy na tvrdých pneumatikách zaznamenali oba piloti Renaultu - Magnussen 1:40,272, Palmer 1:41,266. To však byly jen testy bez zásadního významu, protože další část posledního tréninku před kvalifikací se odehrávala většinou na středně tvrdé směsi, i když Force India sáhla po měkkých pneumatikách.
Bylo opět evidentní, že se piloti značně potýkali s poslední zatáčkou před cílem - Gutiérrez tu dokonce po smyku zaparkoval svůj vůz zádí napřed do vjezdu k boxům a lehce tím vyděsil Rosberga při jeho rychlém kole, Vettel zde po pětadvaceti minutách předvedl hodiny. Horko sužovalo piloty bez rozdílu, každý v boxech ihned využil pomoci mechaniků a nechal se ovívat proudem studeného vzduchu, jak to jenom šlo.
Ve dvou třetinách tréninku se pořadí převalovalo jako líný kocour na zápraží, Wehrlein a Verstappen si stěžovali na potíže s motorem, Grosjean byl zticha, ale o to častěji jeho haas létal na hranici tratě a travnatých ploch. Časy pak začaly klesat k hodnotě 1:36,0 a zejména Mercedes evidentně testoval možnost zkusit v Q2 nasadit středně tvrdou směs, v tomto směru ho kopíroval i Red Bull a Ferrari. Časy zajížděli ale nejlepší Mercedesy, i když bez výrazné převahy - Hamilton 1:36,474, Rosberg 1:36,361 a Ricciardo 1:36,483. Jenže pak si Hamilton srovnal priority a vykouzlil čas 1:35,612!
Ferrari se v té době potácela až v druhé desítce, do té první se podařilo nahlédnout jak Buttonovi, tak oběma Renaultům, ale bylo evidentní, že jde jen o chvilkové úspěchy, protože v poslední desetiminutovce se rozjely naplno kvalifikační simulace. K těm už všechny týmy nastoupily na žlutě označených pneumatikách a pořadí se začalo srovnávat do normálu. Tedy částečně. Rosberg nejdřív zajel první dva sektory s časy ve žlutém podbarvení, ale v cíli byl možná nečekaně nejrychlejší - 1:35,293. Jenže zakrátko se prohnal okruhem Hamilton a nadělil kolegovi 0,8 vteřiny. Ba co víc, navzdory lání na pohonnou jednotku vytáhl z rukávu jedno z es také Verstappen a vklínil se mezi oba Mercedesy.
Další boje sváděly vozy Williams a Force India, ovšem k nim se pomaloučku polehoučku připlížil i Sainz jr., který neměl začátek tréninku vůbec dobrý. Zato Kvjat, který v první polovině atakoval Top 10 se hodně propadl. Po chvilkovém vzepětí spadly dozadu opět Renaulty a Button neobhájil postavení v první desítce, kde chvíli figuroval na pátém místě. Alonso si vůbec nelámal hlavu s rychlými koly, zajel víceméně propagační čas a potom už se na trati příliš neukazoval.
Vyslovit prognózu před následnou kvalifikací je značně ošidné, snad s jedinou výjimkou - pokud Hamilton neudělá zásadní chybu (což je opravdu málo pravděpodobné), je jasné, že mu okruh sedí a svou převahu dává najevo. V boji mezi Ferrari a Red Bullem je situace zhruba vyrovnaná, další souboj můžeme očekávat mezi válečníky o 4. místo v Poháru konstruktérů - mezi piloty Williamsu a Force India jsou rozdíly minimální.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.