Horko provázelo poslední přípravu před kvalifikaci, ve které si upevnil sebevědomí a nedal soupeřům šanci. Další složení tréninkové jízdy dává tušit, že karty před bojem o postavení na startu budou namíchány velice zajímavě.
Na trať v Sepangu, kde panovalo značné vedro (32°C vzduch, 53°C trať, větřík o síle 5,0 km/h a vlhkost vzduchu 54 %), se vydal jako první Esteban Gutiérrez, ale první časy na tvrdých pneumatikách zaznamenali oba piloti Renaultu - Magnussen 1:40,272, Palmer 1:41,266. To však byly jen testy bez zásadního významu, protože další část posledního tréninku před kvalifikací se odehrávala většinou na středně tvrdé směsi, i když Force India sáhla po měkkých pneumatikách.
Bylo opět evidentní, že se piloti značně potýkali s poslední zatáčkou před cílem - Gutiérrez tu dokonce po smyku zaparkoval svůj vůz zádí napřed do vjezdu k boxům a lehce tím vyděsil Rosberga při jeho rychlém kole, Vettel zde po pětadvaceti minutách předvedl hodiny. Horko sužovalo piloty bez rozdílu, každý v boxech ihned využil pomoci mechaniků a nechal se ovívat proudem studeného vzduchu, jak to jenom šlo.
Ve dvou třetinách tréninku se pořadí převalovalo jako líný kocour na zápraží, Wehrlein a Verstappen si stěžovali na potíže s motorem, Grosjean byl zticha, ale o to častěji jeho haas létal na hranici tratě a travnatých ploch. Časy pak začaly klesat k hodnotě 1:36,0 a zejména Mercedes evidentně testoval možnost zkusit v Q2 nasadit středně tvrdou směs, v tomto směru ho kopíroval i Red Bull a Ferrari. Časy zajížděli ale nejlepší Mercedesy, i když bez výrazné převahy - Hamilton 1:36,474, Rosberg 1:36,361 a Ricciardo 1:36,483. Jenže pak si Hamilton srovnal priority a vykouzlil čas 1:35,612!
Ferrari se v té době potácela až v druhé desítce, do té první se podařilo nahlédnout jak Buttonovi, tak oběma Renaultům, ale bylo evidentní, že jde jen o chvilkové úspěchy, protože v poslední desetiminutovce se rozjely naplno kvalifikační simulace. K těm už všechny týmy nastoupily na žlutě označených pneumatikách a pořadí se začalo srovnávat do normálu. Tedy částečně. Rosberg nejdřív zajel první dva sektory s časy ve žlutém podbarvení, ale v cíli byl možná nečekaně nejrychlejší - 1:35,293. Jenže zakrátko se prohnal okruhem Hamilton a nadělil kolegovi 0,8 vteřiny. Ba co víc, navzdory lání na pohonnou jednotku vytáhl z rukávu jedno z es také Verstappen a vklínil se mezi oba Mercedesy.
Další boje sváděly vozy Williams a Force India, ovšem k nim se pomaloučku polehoučku připlížil i Sainz jr., který neměl začátek tréninku vůbec dobrý. Zato Kvjat, který v první polovině atakoval Top 10 se hodně propadl. Po chvilkovém vzepětí spadly dozadu opět Renaulty a Button neobhájil postavení v první desítce, kde chvíli figuroval na pátém místě. Alonso si vůbec nelámal hlavu s rychlými koly, zajel víceméně propagační čas a potom už se na trati příliš neukazoval.
Vyslovit prognózu před následnou kvalifikací je značně ošidné, snad s jedinou výjimkou - pokud Hamilton neudělá zásadní chybu (což je opravdu málo pravděpodobné), je jasné, že mu okruh sedí a svou převahu dává najevo. V boji mezi Ferrari a Red Bullem je situace zhruba vyrovnaná, další souboj můžeme očekávat mezi válečníky o 4. místo v Poháru konstruktérů - mezi piloty Williamsu a Force India jsou rozdíly minimální.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.