Hamilton si pohrál se soupeři, Rosberg nenašel v 3. tréninku odpověď

Pro Hamiltona přicházejí nyní "příznivější" závody
Pro Hamiltona přicházejí nyní "příznivější" závody, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 1. října 2016 9:00 1. října 2016 9:30
Sdílej:

Horko provázelo poslední přípravu před kvalifikaci, ve které si upevnil sebevědomí a nedal soupeřům šanci. Další složení tréninkové jízdy dává tušit, že karty před bojem o postavení na startu budou namíchány velice zajímavě.

Na trať v Sepangu, kde panovalo značné vedro (32°C vzduch, 53°C trať, větřík o síle 5,0 km/h a vlhkost vzduchu 54 %), se vydal jako první Esteban Gutiérrez, ale první časy na tvrdých pneumatikách zaznamenali oba piloti Renaultu - Magnussen 1:40,272, Palmer 1:41,266. To však byly jen testy bez zásadního významu, protože další část posledního tréninku před kvalifikací se odehrávala většinou na středně tvrdé směsi, i když Force India sáhla po měkkých pneumatikách. 

Bylo opět evidentní, že se piloti značně potýkali s poslední zatáčkou před cílem - Gutiérrez tu dokonce po smyku zaparkoval svůj vůz zádí napřed do vjezdu k boxům a lehce tím vyděsil Rosberga při jeho rychlém kole, Vettel zde po pětadvaceti minutách předvedl hodiny. Horko sužovalo piloty bez rozdílu, každý v boxech ihned využil pomoci mechaniků a nechal se ovívat proudem studeného vzduchu, jak to jenom šlo.

Ve dvou třetinách tréninku se pořadí převalovalo jako líný kocour na zápraží, Wehrlein a Verstappen si stěžovali na potíže s motorem, Grosjean byl zticha, ale o to častěji jeho haas létal na hranici tratě a travnatých ploch. Časy pak začaly klesat k hodnotě 1:36,0 a zejména Mercedes evidentně testoval možnost zkusit v Q2 nasadit středně tvrdou směs, v tomto směru ho kopíroval i Red Bull a Ferrari. Časy zajížděli ale nejlepší Mercedesy, i když bez výrazné převahy - Hamilton 1:36,474, Rosberg 1:36,361 a Ricciardo 1:36,483. Jenže pak si Hamilton srovnal priority a vykouzlil čas 1:35,612!

Ferrari se v té době potácela až v druhé desítce, do té první se podařilo nahlédnout jak Buttonovi, tak oběma Renaultům, ale bylo evidentní, že jde jen o chvilkové úspěchy, protože v poslední desetiminutovce se rozjely naplno kvalifikační simulace. K těm už všechny týmy nastoupily na žlutě označených pneumatikách a pořadí se začalo srovnávat do normálu. Tedy částečně. Rosberg nejdřív zajel první dva sektory s časy ve žlutém podbarvení, ale v cíli byl možná nečekaně nejrychlejší - 1:35,293. Jenže zakrátko se prohnal okruhem Hamilton a nadělil kolegovi 0,8 vteřiny. Ba co víc, navzdory lání na pohonnou jednotku vytáhl z rukávu jedno z es také Verstappen a vklínil se mezi oba Mercedesy. 

Další boje sváděly vozy Williams a Force India, ovšem k nim se pomaloučku polehoučku připlížil i Sainz jr., který neměl začátek tréninku vůbec dobrý. Zato Kvjat, který v první polovině atakoval Top 10 se hodně propadl. Po chvilkovém vzepětí spadly dozadu opět Renaulty a Button neobhájil postavení v první desítce, kde chvíli figuroval na pátém místě. Alonso si vůbec nelámal hlavu s rychlými koly, zajel víceméně propagační čas a potom už se na trati příliš neukazoval. 

Vyslovit prognózu před následnou kvalifikací je značně ošidné, snad s jedinou výjimkou - pokud Hamilton neudělá zásadní chybu (což je opravdu málo pravděpodobné), je jasné, že mu okruh sedí a svou převahu dává najevo. V boji mezi Ferrari a Red Bullem je situace zhruba vyrovnaná, další souboj můžeme očekávat mezi válečníky o 4. místo v Poháru konstruktérů - mezi piloty Williamsu a Force India jsou rozdíly minimální.

Stalo se