Horko provázelo poslední přípravu před kvalifikaci, ve které si upevnil sebevědomí a nedal soupeřům šanci. Další složení tréninkové jízdy dává tušit, že karty před bojem o postavení na startu budou namíchány velice zajímavě.
Na trať v Sepangu, kde panovalo značné vedro (32°C vzduch, 53°C trať, větřík o síle 5,0 km/h a vlhkost vzduchu 54 %), se vydal jako první Esteban Gutiérrez, ale první časy na tvrdých pneumatikách zaznamenali oba piloti Renaultu - Magnussen 1:40,272, Palmer 1:41,266. To však byly jen testy bez zásadního významu, protože další část posledního tréninku před kvalifikací se odehrávala většinou na středně tvrdé směsi, i když Force India sáhla po měkkých pneumatikách.
Bylo opět evidentní, že se piloti značně potýkali s poslední zatáčkou před cílem - Gutiérrez tu dokonce po smyku zaparkoval svůj vůz zádí napřed do vjezdu k boxům a lehce tím vyděsil Rosberga při jeho rychlém kole, Vettel zde po pětadvaceti minutách předvedl hodiny. Horko sužovalo piloty bez rozdílu, každý v boxech ihned využil pomoci mechaniků a nechal se ovívat proudem studeného vzduchu, jak to jenom šlo.
Ve dvou třetinách tréninku se pořadí převalovalo jako líný kocour na zápraží, Wehrlein a Verstappen si stěžovali na potíže s motorem, Grosjean byl zticha, ale o to častěji jeho haas létal na hranici tratě a travnatých ploch. Časy pak začaly klesat k hodnotě 1:36,0 a zejména Mercedes evidentně testoval možnost zkusit v Q2 nasadit středně tvrdou směs, v tomto směru ho kopíroval i Red Bull a Ferrari. Časy zajížděli ale nejlepší Mercedesy, i když bez výrazné převahy - Hamilton 1:36,474, Rosberg 1:36,361 a Ricciardo 1:36,483. Jenže pak si Hamilton srovnal priority a vykouzlil čas 1:35,612!
Ferrari se v té době potácela až v druhé desítce, do té první se podařilo nahlédnout jak Buttonovi, tak oběma Renaultům, ale bylo evidentní, že jde jen o chvilkové úspěchy, protože v poslední desetiminutovce se rozjely naplno kvalifikační simulace. K těm už všechny týmy nastoupily na žlutě označených pneumatikách a pořadí se začalo srovnávat do normálu. Tedy částečně. Rosberg nejdřív zajel první dva sektory s časy ve žlutém podbarvení, ale v cíli byl možná nečekaně nejrychlejší - 1:35,293. Jenže zakrátko se prohnal okruhem Hamilton a nadělil kolegovi 0,8 vteřiny. Ba co víc, navzdory lání na pohonnou jednotku vytáhl z rukávu jedno z es také Verstappen a vklínil se mezi oba Mercedesy.
Další boje sváděly vozy Williams a Force India, ovšem k nim se pomaloučku polehoučku připlížil i Sainz jr., který neměl začátek tréninku vůbec dobrý. Zato Kvjat, který v první polovině atakoval Top 10 se hodně propadl. Po chvilkovém vzepětí spadly dozadu opět Renaulty a Button neobhájil postavení v první desítce, kde chvíli figuroval na pátém místě. Alonso si vůbec nelámal hlavu s rychlými koly, zajel víceméně propagační čas a potom už se na trati příliš neukazoval.
Vyslovit prognózu před následnou kvalifikací je značně ošidné, snad s jedinou výjimkou - pokud Hamilton neudělá zásadní chybu (což je opravdu málo pravděpodobné), je jasné, že mu okruh sedí a svou převahu dává najevo. V boji mezi Ferrari a Red Bullem je situace zhruba vyrovnaná, další souboj můžeme očekávat mezi válečníky o 4. místo v Poháru konstruktérů - mezi piloty Williamsu a Force India jsou rozdíly minimální.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.