Odpolední tréninkové jízdy začaly za oblačného počasí, ale bez hrozby deště. Čekalo se, zda dojde k přesunu sil, ale v první třetině tréninku se nic zásadního neměnilo. Snad jenom Charlie Whiting mohl opět dělat čárky, jak piloti nedodržují limity trati.
Nadále panovaly příjemné podmínky - teplota vzduchu 25°C, trati 41°C, mírný vítr (4,3 km/h) a relativně nízká vlhkost vzduchu (56 %), v nichž se piloti vydali k druhému tréninkovému programu, tentokrát za poněkud většího zájmu publika.
Jako první stanovil velice symbolickou hranici Rio Harjanto, který také první vyjel na trať - těsně před Nasrem si zapsal čas 1:25,806, vzápětí se na chvíli hřál v čele Nasr (1:21,155), aby pak reálnější hodnotu poskytly divákům obě Ferrari - Vettel 1:18,433 a Räikkönen - 1:18,490. Mercedesy si dávaly načas, instalační kola však piloti zajeli v čase podobném tomu Harjantovu ostrému - Hamilton 1:24,581, Rosberg 1:28,632. V čele se nakrátko objevil Nico Hülkenberg (1:18,363), aby se pak události vydaly tím obvyklým směrem.
Intermezzo připravili oba pilot Red Bullu, kteří prolomili svorně hranici 1:18,0 (Verstappen - 1:17,978, Ricciardo 1:17,569), za nimiž nejdřív zaostal Rosberg (1:18,324), aby vzápětí ukázal, že Mercedesy jsou na domácí závod připraveny dobře - jenže čas 1:17,415 mu udělal radost jen na chvíli, Hamilton ho překonal o 348 tisícin vteřiny a časem 1:17,067 ukončil první fázi tréninku, kterou piloti absolvovali prakticky bez výjimky na žlutě označených pneumatikách.
Po krátké přestávce, která vyšla zhruba po třetině tréninku, následovala kvalifikační simulace, ve které se prakticky všechny týmy časově posunuly o 1,5 vteřiny kupředu. U Mercedesu se tentokrát pořadí otočilo, Hamilton nestačil na Rosberga a jejich odstup byl o něco větší než v ve "žluté" etapě. Piloti Red Bullu zajeli prakticky shodný čas, ale tentokrát jejich duel s Ferrari dopadl lépe pro italskou stáj díky Vettelovi. Přípravu na kvalifikaci odkroužili piloti na superměkké směsi a během nějakých deseti minut byly pokusy o zlepšení časů ukončeny. Pak následovala poklidná fáze závodních simulací, ve kterých se piloti oproti nejlepším časům opožďovali o 3 - 5 vteřin.
V samotném závěru přišly ke slovu opět žlutě označené pneu, ale žádný pilot už svůj výkon nezlepšil. Dalo by se hovořit o poklidném tréninku, který po dlouhé době byl prost kolizí, výletů z trati, přerušení, ba dokonce jsme během 90 minut neviděli ani jednou žluté vlajky. Sice si piloti odbyli několik problémů s dodržování traťových limitů, zvláště v zatáčkách 1 a 4, kdy dokonce hrozil postih (jen v prvním tréninku se piloti prohřešili v 93 případech), ale nakonec vše dopadlo bez jakékoli anulace.
#F1 #GermanGP FP2 BEST SECTORS vs. Fastest laps: #Bottas fast in S2, #Raikkonen ahead of #Ricciardo pic.twitter.com/2kEajE3EQK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 29, 2016Zatímco Mercedes poodskočil, Red Bully a Ferrari se dostaly do velmi těsného kontaktu, rozdíly byly opravdu minimální, snad jenom Vettel se trochu utrhl. Přínosem a naplněnými nadějemi bylo umístění obou McLarenů v první desítce, velice slušně se také dařilo Force Indii. Z tohoto pohledu se dá říci, že piloti si zatím nesáhli hluboko do rezervoáru sil a neodkryli zdaleka vše, co od nich lze očekávat. I s ohledem na stránku materiální.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.