Odpolední tréninkové jízdy začaly za oblačného počasí, ale bez hrozby deště. Čekalo se, zda dojde k přesunu sil, ale v první třetině tréninku se nic zásadního neměnilo. Snad jenom Charlie Whiting mohl opět dělat čárky, jak piloti nedodržují limity trati.
Nadále panovaly příjemné podmínky - teplota vzduchu 25°C, trati 41°C, mírný vítr (4,3 km/h) a relativně nízká vlhkost vzduchu (56 %), v nichž se piloti vydali k druhému tréninkovému programu, tentokrát za poněkud většího zájmu publika.
Jako první stanovil velice symbolickou hranici Rio Harjanto, který také první vyjel na trať - těsně před Nasrem si zapsal čas 1:25,806, vzápětí se na chvíli hřál v čele Nasr (1:21,155), aby pak reálnější hodnotu poskytly divákům obě Ferrari - Vettel 1:18,433 a Räikkönen - 1:18,490. Mercedesy si dávaly načas, instalační kola však piloti zajeli v čase podobném tomu Harjantovu ostrému - Hamilton 1:24,581, Rosberg 1:28,632. V čele se nakrátko objevil Nico Hülkenberg (1:18,363), aby se pak události vydaly tím obvyklým směrem.
Intermezzo připravili oba pilot Red Bullu, kteří prolomili svorně hranici 1:18,0 (Verstappen - 1:17,978, Ricciardo 1:17,569), za nimiž nejdřív zaostal Rosberg (1:18,324), aby vzápětí ukázal, že Mercedesy jsou na domácí závod připraveny dobře - jenže čas 1:17,415 mu udělal radost jen na chvíli, Hamilton ho překonal o 348 tisícin vteřiny a časem 1:17,067 ukončil první fázi tréninku, kterou piloti absolvovali prakticky bez výjimky na žlutě označených pneumatikách.
Po krátké přestávce, která vyšla zhruba po třetině tréninku, následovala kvalifikační simulace, ve které se prakticky všechny týmy časově posunuly o 1,5 vteřiny kupředu. U Mercedesu se tentokrát pořadí otočilo, Hamilton nestačil na Rosberga a jejich odstup byl o něco větší než v ve "žluté" etapě. Piloti Red Bullu zajeli prakticky shodný čas, ale tentokrát jejich duel s Ferrari dopadl lépe pro italskou stáj díky Vettelovi. Přípravu na kvalifikaci odkroužili piloti na superměkké směsi a během nějakých deseti minut byly pokusy o zlepšení časů ukončeny. Pak následovala poklidná fáze závodních simulací, ve kterých se piloti oproti nejlepším časům opožďovali o 3 - 5 vteřin.
V samotném závěru přišly ke slovu opět žlutě označené pneu, ale žádný pilot už svůj výkon nezlepšil. Dalo by se hovořit o poklidném tréninku, který po dlouhé době byl prost kolizí, výletů z trati, přerušení, ba dokonce jsme během 90 minut neviděli ani jednou žluté vlajky. Sice si piloti odbyli několik problémů s dodržování traťových limitů, zvláště v zatáčkách 1 a 4, kdy dokonce hrozil postih (jen v prvním tréninku se piloti prohřešili v 93 případech), ale nakonec vše dopadlo bez jakékoli anulace.
#F1 #GermanGP FP2 BEST SECTORS vs. Fastest laps: #Bottas fast in S2, #Raikkonen ahead of #Ricciardo pic.twitter.com/2kEajE3EQK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 29, 2016Zatímco Mercedes poodskočil, Red Bully a Ferrari se dostaly do velmi těsného kontaktu, rozdíly byly opravdu minimální, snad jenom Vettel se trochu utrhl. Přínosem a naplněnými nadějemi bylo umístění obou McLarenů v první desítce, velice slušně se také dařilo Force Indii. Z tohoto pohledu se dá říci, že piloti si zatím nesáhli hluboko do rezervoáru sil a neodkryli zdaleka vše, co od nich lze očekávat. I s ohledem na stránku materiální.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.