Odpolední tréninkové jízdy začaly za oblačného počasí, ale bez hrozby deště. Čekalo se, zda dojde k přesunu sil, ale v první třetině tréninku se nic zásadního neměnilo. Snad jenom Charlie Whiting mohl opět dělat čárky, jak piloti nedodržují limity trati.
Nadále panovaly příjemné podmínky - teplota vzduchu 25°C, trati 41°C, mírný vítr (4,3 km/h) a relativně nízká vlhkost vzduchu (56 %), v nichž se piloti vydali k druhému tréninkovému programu, tentokrát za poněkud většího zájmu publika.
Jako první stanovil velice symbolickou hranici Rio Harjanto, který také první vyjel na trať - těsně před Nasrem si zapsal čas 1:25,806, vzápětí se na chvíli hřál v čele Nasr (1:21,155), aby pak reálnější hodnotu poskytly divákům obě Ferrari - Vettel 1:18,433 a Räikkönen - 1:18,490. Mercedesy si dávaly načas, instalační kola však piloti zajeli v čase podobném tomu Harjantovu ostrému - Hamilton 1:24,581, Rosberg 1:28,632. V čele se nakrátko objevil Nico Hülkenberg (1:18,363), aby se pak události vydaly tím obvyklým směrem.
Intermezzo připravili oba pilot Red Bullu, kteří prolomili svorně hranici 1:18,0 (Verstappen - 1:17,978, Ricciardo 1:17,569), za nimiž nejdřív zaostal Rosberg (1:18,324), aby vzápětí ukázal, že Mercedesy jsou na domácí závod připraveny dobře - jenže čas 1:17,415 mu udělal radost jen na chvíli, Hamilton ho překonal o 348 tisícin vteřiny a časem 1:17,067 ukončil první fázi tréninku, kterou piloti absolvovali prakticky bez výjimky na žlutě označených pneumatikách.
Po krátké přestávce, která vyšla zhruba po třetině tréninku, následovala kvalifikační simulace, ve které se prakticky všechny týmy časově posunuly o 1,5 vteřiny kupředu. U Mercedesu se tentokrát pořadí otočilo, Hamilton nestačil na Rosberga a jejich odstup byl o něco větší než v ve "žluté" etapě. Piloti Red Bullu zajeli prakticky shodný čas, ale tentokrát jejich duel s Ferrari dopadl lépe pro italskou stáj díky Vettelovi. Přípravu na kvalifikaci odkroužili piloti na superměkké směsi a během nějakých deseti minut byly pokusy o zlepšení časů ukončeny. Pak následovala poklidná fáze závodních simulací, ve kterých se piloti oproti nejlepším časům opožďovali o 3 - 5 vteřin.
V samotném závěru přišly ke slovu opět žlutě označené pneu, ale žádný pilot už svůj výkon nezlepšil. Dalo by se hovořit o poklidném tréninku, který po dlouhé době byl prost kolizí, výletů z trati, přerušení, ba dokonce jsme během 90 minut neviděli ani jednou žluté vlajky. Sice si piloti odbyli několik problémů s dodržování traťových limitů, zvláště v zatáčkách 1 a 4, kdy dokonce hrozil postih (jen v prvním tréninku se piloti prohřešili v 93 případech), ale nakonec vše dopadlo bez jakékoli anulace.
#F1 #GermanGP FP2 BEST SECTORS vs. Fastest laps: #Bottas fast in S2, #Raikkonen ahead of #Ricciardo pic.twitter.com/2kEajE3EQK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 29, 2016Zatímco Mercedes poodskočil, Red Bully a Ferrari se dostaly do velmi těsného kontaktu, rozdíly byly opravdu minimální, snad jenom Vettel se trochu utrhl. Přínosem a naplněnými nadějemi bylo umístění obou McLarenů v první desítce, velice slušně se také dařilo Force Indii. Z tohoto pohledu se dá říci, že piloti si zatím nesáhli hluboko do rezervoáru sil a neodkryli zdaleka vše, co od nich lze očekávat. I s ohledem na stránku materiální.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.