Odpolední tréninkové jízdy začaly za oblačného počasí, ale bez hrozby deště. Čekalo se, zda dojde k přesunu sil, ale v první třetině tréninku se nic zásadního neměnilo. Snad jenom Charlie Whiting mohl opět dělat čárky, jak piloti nedodržují limity trati.
Nadále panovaly příjemné podmínky - teplota vzduchu 25°C, trati 41°C, mírný vítr (4,3 km/h) a relativně nízká vlhkost vzduchu (56 %), v nichž se piloti vydali k druhému tréninkovému programu, tentokrát za poněkud většího zájmu publika.
Jako první stanovil velice symbolickou hranici Rio Harjanto, který také první vyjel na trať - těsně před Nasrem si zapsal čas 1:25,806, vzápětí se na chvíli hřál v čele Nasr (1:21,155), aby pak reálnější hodnotu poskytly divákům obě Ferrari - Vettel 1:18,433 a Räikkönen - 1:18,490. Mercedesy si dávaly načas, instalační kola však piloti zajeli v čase podobném tomu Harjantovu ostrému - Hamilton 1:24,581, Rosberg 1:28,632. V čele se nakrátko objevil Nico Hülkenberg (1:18,363), aby se pak události vydaly tím obvyklým směrem.
Intermezzo připravili oba pilot Red Bullu, kteří prolomili svorně hranici 1:18,0 (Verstappen - 1:17,978, Ricciardo 1:17,569), za nimiž nejdřív zaostal Rosberg (1:18,324), aby vzápětí ukázal, že Mercedesy jsou na domácí závod připraveny dobře - jenže čas 1:17,415 mu udělal radost jen na chvíli, Hamilton ho překonal o 348 tisícin vteřiny a časem 1:17,067 ukončil první fázi tréninku, kterou piloti absolvovali prakticky bez výjimky na žlutě označených pneumatikách.
Po krátké přestávce, která vyšla zhruba po třetině tréninku, následovala kvalifikační simulace, ve které se prakticky všechny týmy časově posunuly o 1,5 vteřiny kupředu. U Mercedesu se tentokrát pořadí otočilo, Hamilton nestačil na Rosberga a jejich odstup byl o něco větší než v ve "žluté" etapě. Piloti Red Bullu zajeli prakticky shodný čas, ale tentokrát jejich duel s Ferrari dopadl lépe pro italskou stáj díky Vettelovi. Přípravu na kvalifikaci odkroužili piloti na superměkké směsi a během nějakých deseti minut byly pokusy o zlepšení časů ukončeny. Pak následovala poklidná fáze závodních simulací, ve kterých se piloti oproti nejlepším časům opožďovali o 3 - 5 vteřin.
V samotném závěru přišly ke slovu opět žlutě označené pneu, ale žádný pilot už svůj výkon nezlepšil. Dalo by se hovořit o poklidném tréninku, který po dlouhé době byl prost kolizí, výletů z trati, přerušení, ba dokonce jsme během 90 minut neviděli ani jednou žluté vlajky. Sice si piloti odbyli několik problémů s dodržování traťových limitů, zvláště v zatáčkách 1 a 4, kdy dokonce hrozil postih (jen v prvním tréninku se piloti prohřešili v 93 případech), ale nakonec vše dopadlo bez jakékoli anulace.
#F1 #GermanGP FP2 BEST SECTORS vs. Fastest laps: #Bottas fast in S2, #Raikkonen ahead of #Ricciardo pic.twitter.com/2kEajE3EQK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 29, 2016Zatímco Mercedes poodskočil, Red Bully a Ferrari se dostaly do velmi těsného kontaktu, rozdíly byly opravdu minimální, snad jenom Vettel se trochu utrhl. Přínosem a naplněnými nadějemi bylo umístění obou McLarenů v první desítce, velice slušně se také dařilo Force Indii. Z tohoto pohledu se dá říci, že piloti si zatím nesáhli hluboko do rezervoáru sil a neodkryli zdaleka vše, co od nich lze očekávat. I s ohledem na stránku materiální.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.