I přes třetí nejrychlejší čas byl Kobajašiho páteční tréningový den zkrácen. Za problémy stojí porouchaná hydraulika. Problémy se nevyhnuly ani týmovému kolegovi Perézovi.
Na Sebastiana Vettela ztratil Kobajaši v druhém tréninku 0,261 sec, ale oproti Němcovi zajel o 13 kol méně (konkrétně 20). I přesto ale sám vyjádřil spokojenost s nastavením auta.
„Pro mě to byl dnes docela dobrý den, když nepočítám problémy s hydraulikou, které mě připravily o zajetí dlouhých jízd,“ shrnul dnešní testovací den Kobajaši a dále jednotlivé části konkretizoval.
„Ráno jsme vyzkoušeli několik prvků. Ty fungovaly dobře a byly důvodem, proč jsem v prvním tréninu nezajížděl rychlá kola.“
„Přesto, že zde nebylo moc času pro práci na nastavení, chovalo se auto na měkkých pneumatikách dobře. Strategie pneumatik bude klíčovou otázkou a nezáleží zde pouze na řízení, ale také na nastavení vozu.“
„Pro závod je důležité zvládnout všechno správně tak, aby se pneumatiky nedrolily moc rychle, ale zítra se prvotně musíme zaměřit na kvalifikaci. Pozice na startovním roštu je zde důležitější než kde jinde, protože předjíždění je velmi náročné,“ objasnil japonský pilot své zítřejší priority.
Technické problémy zabránily Kobajašimu absolvovat kompletní tréninkový program(foto: Sauber Motorsport AG)
Zatímco Kamui jde do zítřejšího závodu s optimistickými vizemi, jeho týmový kolega, Sergio Pérez, už tak sebevědomě nevystupuje. V tréninku se umístil až na 16. místě. I přesto, že mu nastavení vozu tolik nesedí, celkově je se základem pro vyřešení problémů spokojen.
„Pro mě to byl dnes docela obtížný den, protože mi nesedělo vyvážení auta. S malým množstvým paliva jsem s autem hodně bojoval, když je nádrž plná, tak je to o hodně lepší,“ objasnil svůj největší problém a následně vysvětlil důvod takového rozdílu ve výsledcích mezi oběma kolegy.
„Jeli jsme dnes s Kamuiem na rozdílných programech a nyní máme hodně dat k analýze a porovnání. Myslím, že jsme dnes našli něco, co by nám mohlo zítra pomoci.“
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.