I přes třetí nejrychlejší čas byl Kobajašiho páteční tréningový den zkrácen. Za problémy stojí porouchaná hydraulika. Problémy se nevyhnuly ani týmovému kolegovi Perézovi.
Na Sebastiana Vettela ztratil Kobajaši v druhém tréninku 0,261 sec, ale oproti Němcovi zajel o 13 kol méně (konkrétně 20). I přesto ale sám vyjádřil spokojenost s nastavením auta.
„Pro mě to byl dnes docela dobrý den, když nepočítám problémy s hydraulikou, které mě připravily o zajetí dlouhých jízd,“ shrnul dnešní testovací den Kobajaši a dále jednotlivé části konkretizoval.
„Ráno jsme vyzkoušeli několik prvků. Ty fungovaly dobře a byly důvodem, proč jsem v prvním tréninu nezajížděl rychlá kola.“
„Přesto, že zde nebylo moc času pro práci na nastavení, chovalo se auto na měkkých pneumatikách dobře. Strategie pneumatik bude klíčovou otázkou a nezáleží zde pouze na řízení, ale také na nastavení vozu.“
„Pro závod je důležité zvládnout všechno správně tak, aby se pneumatiky nedrolily moc rychle, ale zítra se prvotně musíme zaměřit na kvalifikaci. Pozice na startovním roštu je zde důležitější než kde jinde, protože předjíždění je velmi náročné,“ objasnil japonský pilot své zítřejší priority.
Technické problémy zabránily Kobajašimu absolvovat kompletní tréninkový program(foto: Sauber Motorsport AG)
Zatímco Kamui jde do zítřejšího závodu s optimistickými vizemi, jeho týmový kolega, Sergio Pérez, už tak sebevědomě nevystupuje. V tréninku se umístil až na 16. místě. I přesto, že mu nastavení vozu tolik nesedí, celkově je se základem pro vyřešení problémů spokojen.
„Pro mě to byl dnes docela obtížný den, protože mi nesedělo vyvážení auta. S malým množstvým paliva jsem s autem hodně bojoval, když je nádrž plná, tak je to o hodně lepší,“ objasnil svůj největší problém a následně vysvětlil důvod takového rozdílu ve výsledcích mezi oběma kolegy.
„Jeli jsme dnes s Kamuiem na rozdílných programech a nyní máme hodně dat k analýze a porovnání. Myslím, že jsme dnes našli něco, co by nám mohlo zítra pomoci.“
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.