I přes třetí nejrychlejší čas byl Kobajašiho páteční tréningový den zkrácen. Za problémy stojí porouchaná hydraulika. Problémy se nevyhnuly ani týmovému kolegovi Perézovi.
Na Sebastiana Vettela ztratil Kobajaši v druhém tréninku 0,261 sec, ale oproti Němcovi zajel o 13 kol méně (konkrétně 20). I přesto ale sám vyjádřil spokojenost s nastavením auta.
„Pro mě to byl dnes docela dobrý den, když nepočítám problémy s hydraulikou, které mě připravily o zajetí dlouhých jízd,“ shrnul dnešní testovací den Kobajaši a dále jednotlivé části konkretizoval.
„Ráno jsme vyzkoušeli několik prvků. Ty fungovaly dobře a byly důvodem, proč jsem v prvním tréninu nezajížděl rychlá kola.“
„Přesto, že zde nebylo moc času pro práci na nastavení, chovalo se auto na měkkých pneumatikách dobře. Strategie pneumatik bude klíčovou otázkou a nezáleží zde pouze na řízení, ale také na nastavení vozu.“
„Pro závod je důležité zvládnout všechno správně tak, aby se pneumatiky nedrolily moc rychle, ale zítra se prvotně musíme zaměřit na kvalifikaci. Pozice na startovním roštu je zde důležitější než kde jinde, protože předjíždění je velmi náročné,“ objasnil japonský pilot své zítřejší priority.
Technické problémy zabránily Kobajašimu absolvovat kompletní tréninkový program(foto: Sauber Motorsport AG)
Zatímco Kamui jde do zítřejšího závodu s optimistickými vizemi, jeho týmový kolega, Sergio Pérez, už tak sebevědomě nevystupuje. V tréninku se umístil až na 16. místě. I přesto, že mu nastavení vozu tolik nesedí, celkově je se základem pro vyřešení problémů spokojen.
„Pro mě to byl dnes docela obtížný den, protože mi nesedělo vyvážení auta. S malým množstvým paliva jsem s autem hodně bojoval, když je nádrž plná, tak je to o hodně lepší,“ objasnil svůj největší problém a následně vysvětlil důvod takového rozdílu ve výsledcích mezi oběma kolegy.
„Jeli jsme dnes s Kamuiem na rozdílných programech a nyní máme hodně dat k analýze a porovnání. Myslím, že jsme dnes našli něco, co by nám mohlo zítra pomoci.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.