I přes třetí nejrychlejší čas byl Kobajašiho páteční tréningový den zkrácen. Za problémy stojí porouchaná hydraulika. Problémy se nevyhnuly ani týmovému kolegovi Perézovi.
Na Sebastiana Vettela ztratil Kobajaši v druhém tréninku 0,261 sec, ale oproti Němcovi zajel o 13 kol méně (konkrétně 20). I přesto ale sám vyjádřil spokojenost s nastavením auta.
„Pro mě to byl dnes docela dobrý den, když nepočítám problémy s hydraulikou, které mě připravily o zajetí dlouhých jízd,“ shrnul dnešní testovací den Kobajaši a dále jednotlivé části konkretizoval.
„Ráno jsme vyzkoušeli několik prvků. Ty fungovaly dobře a byly důvodem, proč jsem v prvním tréninu nezajížděl rychlá kola.“
„Přesto, že zde nebylo moc času pro práci na nastavení, chovalo se auto na měkkých pneumatikách dobře. Strategie pneumatik bude klíčovou otázkou a nezáleží zde pouze na řízení, ale také na nastavení vozu.“
„Pro závod je důležité zvládnout všechno správně tak, aby se pneumatiky nedrolily moc rychle, ale zítra se prvotně musíme zaměřit na kvalifikaci. Pozice na startovním roštu je zde důležitější než kde jinde, protože předjíždění je velmi náročné,“ objasnil japonský pilot své zítřejší priority.
Technické problémy zabránily Kobajašimu absolvovat kompletní tréninkový program(foto: Sauber Motorsport AG)
Zatímco Kamui jde do zítřejšího závodu s optimistickými vizemi, jeho týmový kolega, Sergio Pérez, už tak sebevědomě nevystupuje. V tréninku se umístil až na 16. místě. I přesto, že mu nastavení vozu tolik nesedí, celkově je se základem pro vyřešení problémů spokojen.
„Pro mě to byl dnes docela obtížný den, protože mi nesedělo vyvážení auta. S malým množstvým paliva jsem s autem hodně bojoval, když je nádrž plná, tak je to o hodně lepší,“ objasnil svůj největší problém a následně vysvětlil důvod takového rozdílu ve výsledcích mezi oběma kolegy.
„Jeli jsme dnes s Kamuiem na rozdílných programech a nyní máme hodně dat k analýze a porovnání. Myslím, že jsme dnes našli něco, co by nám mohlo zítra pomoci.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.