V USA se jelo už na velkém množství okruhů, namátkou v Sebringu, Riverside, Watkins Glenu, Detroitu, Dallasu, Phoenixu, Las Vegas, Long Beach... Austin nás teprve čeká, Miami je na scéně - další Grand Prix snobismu je na světě.
Opět horko, i když teploty byly o něco nižší než při včerejší kvalifikaci, na nebi několik mráčků a v hledišti celebrity jako fotbalista David Beckham či hudebník Wil.i.am - to byla kulisa nové Grand Prix, kolem níž bylo v posledních dnech napsáno dost a dost. Kromě dvojice vozů Aston Martin, startujících z depa a Russella, Ocona a Latifiho nazulo celé startovní pole středně tvrdé pneumatiky - z většiny týmů se neslo přání se tentokrát nejměkčí směsi vyhnout.
Po startu Verstappen dokázal najet do první zatáčky vedle Sainze jr. a vybojovat si druhou pozici. Až do konce osmého kola trpělivě smazával setiny vteřin a pak zaútočil na vedoucího Leclerca. Ten se sice pokoušel bránit a ještě oplatit stejnou mincí, ale pak stále více ztrácel. Za jeho zády jel Sainz jr. v patách s Pérezem, jehož však ve 20. kole stihla záhadná ztráta výkonu. Po krátké debatě s boxovou zídkou se zase vše dostalo do normálu, ovšem to už prohospodařil na Španěla před sebou šest vteřin!
Vedoucí kvarteto pak bez potíží zvládlo i přechod na tvrdou směs: první stavěl Leclerc (25. kolo), po něm Verstappen (27.) a nakonec společně Sainz jr. a Pérez (28.) Mexičan si odkrojil dvě vteřiny ze své ztráty, protože u Carlosova vozu byly problémy s pravým předním kolem. Leclerc ztrácel na Verstappena kolem sedmi vteřin, Pérez na Sainze mezi pěti až šesti.
Situaci poněkud pozměnil nejdříve virtuální safety car (41. kolo) a v následujícím okruhu na trať vyslaný safety car po kolizi dvojice Gasly/Norris. Toho se pokusil mimo jiné využít Pérez a přezul zpět na středně tvrdou směs. Restart na počátku 47. kola a pořadí Verstappen, Leclerc, Sainz jr., Pérez, Bottas, Hamilton, Russell, Alonso, Schumacher a Ocon nabídlo poměrně tvrdý boj o vedení, které zuby nehty obhajoval Verstappen, stejně tak dotíral Checo na Carlose, ale bez úspěchu. Až v 52. kole Pérez tvrdě zaútočil na konci startovní rovinky, ovšem byl příliš rychlý, probrzdil a jentaktak zůstal na trati. Sainz toho samozřejmě využil a vzdálil se natolik, že Sergio neměl k dispozici DRS. A protože v přibližně stejné době poodjel Max Leclercovi a rovněž ho zbavil aerodynamické výhody, bylo o vítězi a stupních rozhodnuto.
Mercedes sice měl v plánu lepší výsledek, ale Hamilton hned po startu ztratil dvě pozice ve prospěch Alonsa a Gaslyho. Španělský exmistr světa však ve 3. kole v zatáčce 17 nezvládl svůj vůz a Hamilton se kolem něj protáhl, byť hned hlásil podezření, že došlo ke kontaktu a poškození v pravé zadní části. Nijak se to však neprojevilo a v nájezdu do 6. kola Lewis předjel i Gaslyho. Na Bottase před sebou však neměl, pneumatiky měnil v 23. kole a po safety caru se dostal do bratrovražedného souboje s Russellem. Ten měl strategii opačnou a vyšlo mu vyčkávání - vyměnil pneumatiky v režimu SC a poté se mohl pustit do souboje s Lewisem. Navíc Valtteri Bottas chyboval v 50. kole a musel před sebe oba Mercedesy pustit - ke své lítosti, protože jinak jim dokázal hravě vzdorovat.
Konečně se dostáváme k hříšníkům - tím, kdo odstartoval celou eskapádu, byl Alonso, jenž ve 39. kole kolidoval s Gaslyho vozem. Francouz nejspíš utrpěl nějaké poškození, protože ve 41. kole za zatáčkou 12 zpomalil a dokonce vyjel mimo trať. Když se kolem něj prohnal o dvě zatáčky dále Norris, zachytil pravým zadním kolem o Pierrovo levé přední. Britův McLaren po hodinách skončil na třech kolech, Gasly se doplížil do boxů a pokračoval v závodě. Alonso byl za předchozí kolizi potrestán pěti vteřinami, ale nakonec se mu díky mohutnému finiši podařilo získat body, ani ho moc nemusel mrzet, že se díky jeho penalizaci dostal před něj Ocon. Esteban měnil pneumatiky až jako poslední právě v době působení SC na trati, přešel na nejměkčí směs a risk mu vyšel. S ním měnili pneumatiky také Vettel, Ricciardo, Gasly, Cunoda a Magnussen, ale těm štěstí tolik nepřálo.
V divokém závěru nejdřív kolidoval Stroll s Magnussenem, což sice komisaři zaregistrovali, ale netrestali. Horší byla situace v 54. kole, kdy v nájezdu do první zatáčky neodhadl Mick Schumacher svou rychlost a doslova sestřelil Vettela. Syn sedminásobného šampiona musel do boxů měnit přední spoiler, rodinný přítel Schumacherů Vettel s poškozenou pravou bočnicí skončil úplně. Na všem podobně jako v Austrálii vydělal Albon a sebral další cenný bod.
Boj o čelo průběžné klasifikace se přiostřuje a Verstappen se Leclercovi přiblížil na 19 bodů. Zda bude další kolo za dva týdny ve Španělsku stejné, to lze jen těžko odhadnout, nicméně závod v Miami byl nejlepší pozvánkou na Circuit de Catalunya.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.