Ve spolupráci s McLarenem - Hondou jsme pro vás připravili několik obrázku jejich nového volantu, který používají Fernando Alonso a Jenson Button pro ovládání monopostu MP4-31.
Volant je klíčovým prostředníkem mezi pilotem a vozem. Pomocí různých přepínačů, tlačítek a otočných koleček je možné dosáhnout velkého počtu změn ve voze, aniž by jezdec musel sundávat nohu z plynu.
Během jízdy mohou měnit vyvážení brzd, nastavení diferenciálu, mapování motoru, aktivovat DRS, omezovač rychlosti v boxech, agresivnější mód pro předjíždění a spoustu dalších věcí pomocí multifunkčních přepínačů.
Letošní novinkou je využívání spojky: zatímco loni mohli využívat dvě páčky, které díky nastavení mohly umožnit téměř bezchybný rozjezd bez prokluzu, letos může být na volantech pouze jedna spojka (jak jsem popisoval u Ferrari), popř. dvě páčky musí plnit zcela identickou funkci a nesmí mezi nimi docházet k žádné interakci - jako např. zde u McLarenu.
Zvláštnosti u jiných týmů
U stáje z Wokingu také vidíme zabudování LCD displeje do volantu, Williams na to jde ale odlišně - volant je v horní části vykrojený a displej se s ním neotáčí, protože je pevnou součástí kokpitu.
Další zajímavostí je využívání 3D tisku i při výrobě volantu, jak to je díky odlišné barvě jasně patrné u Force Indie, což pomáhá šetřit náklady i čas pro výrobu.
Více článků o volantech najdete po kliknutí na štítek "volant" dole, popř. zde.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.