Příští rok nás čeká změna v oblasti vyústění výfuků, která bude mít velký dopad na výkonnost monopostů, protože horké výfukové plyny nebude možné využívat pro zvyšování efektivity difuzoru. Zakázáno pomocí elektroniky má být rovněž foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu.
Williams si společně s Mercedesem novou podobu výfuků již vyzkoušel na trati v Abú Zabí při testu mladých pilotů. Tým z Grove konfigurací pro rok 2012 jezdil po všechny tři dny, Mercedes představil změnu v poslední den testů. Obě stáje si díky tomu mohly změřit ztrátu přítlaku v důsledku toho, že výfuky horké plyny nesměřovaly do oblasti difuzoru, a zaexperimentovat s novým vyústěním.
Valtteri Bottas si s novými výfuky stěžoval na nevyvážené auto, což nebylo žádným překvapením. Tým se s tím však poměrně snadno dokázal vyrovnat změnou v nastavení. Vzhledem k omezenému testování (příští rok pouze tři předsezónní testy) bylo překvapením, že novou podobu výfuků zkoušely pouze dva týmy.
Směrování koncovek výfuku a možnosti pro jejich umístění (modrý obdélník) v roce 2012(podklad: FIA)
Barrichellův závodní inženýr Tom McCullough k tomu pro Autosport uvedl: "Myslel jsem si, že týmů [s novými výfuky] bude více. Přestože některé ty výfuky neměly, zkoušely odlišná mapování motoru. My jsme potřebovali pro naše designéry a aerodynamický tunel získat co nejvíce informací."
Vyústění výfuků bude v příštím roce přísně regulováno. Williams i Mercedes se snažil horkými plyny ofukovat zadní křídlo. Přestože oba naroubovali nové výfuky na letošní vozy, mohli získat cenná data a drobný náskok na své soupeře.
Williams FW33 s novými výfuky v Abú Zabí (foto: AT&T Williams)
Podle bývalého designéra monopostů F1 Garyho Andersona však foukání horkých plynů na zadní křídlo nepřináší moc velký užitek: "Změna omezí efektivitu difuzoru a vozy budou při brzdění nestabilnější. Na druhou stranu se vyrovnají rozdíly v provozování různých motorů při brzdění.
S novou pozicí výfuků bude proud vzduchu s vysokou energií směřovat na spodní stranu zadního křídla. Myslím si však, že přínosy pro výkonnost křídla budou zanedbatelné."
Nové výfuky testované Mercedesem (foto: Mercedes GP)
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.