Příští rok nás čeká změna v oblasti vyústění výfuků, která bude mít velký dopad na výkonnost monopostů, protože horké výfukové plyny nebude možné využívat pro zvyšování efektivity difuzoru. Zakázáno pomocí elektroniky má být rovněž foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu.
Williams si společně s Mercedesem novou podobu výfuků již vyzkoušel na trati v Abú Zabí při testu mladých pilotů. Tým z Grove konfigurací pro rok 2012 jezdil po všechny tři dny, Mercedes představil změnu v poslední den testů. Obě stáje si díky tomu mohly změřit ztrátu přítlaku v důsledku toho, že výfuky horké plyny nesměřovaly do oblasti difuzoru, a zaexperimentovat s novým vyústěním.
Valtteri Bottas si s novými výfuky stěžoval na nevyvážené auto, což nebylo žádným překvapením. Tým se s tím však poměrně snadno dokázal vyrovnat změnou v nastavení. Vzhledem k omezenému testování (příští rok pouze tři předsezónní testy) bylo překvapením, že novou podobu výfuků zkoušely pouze dva týmy.
Směrování koncovek výfuku a možnosti pro jejich umístění (modrý obdélník) v roce 2012(podklad: FIA)
Barrichellův závodní inženýr Tom McCullough k tomu pro Autosport uvedl: "Myslel jsem si, že týmů [s novými výfuky] bude více. Přestože některé ty výfuky neměly, zkoušely odlišná mapování motoru. My jsme potřebovali pro naše designéry a aerodynamický tunel získat co nejvíce informací."
Vyústění výfuků bude v příštím roce přísně regulováno. Williams i Mercedes se snažil horkými plyny ofukovat zadní křídlo. Přestože oba naroubovali nové výfuky na letošní vozy, mohli získat cenná data a drobný náskok na své soupeře.
Williams FW33 s novými výfuky v Abú Zabí (foto: AT&T Williams)
Podle bývalého designéra monopostů F1 Garyho Andersona však foukání horkých plynů na zadní křídlo nepřináší moc velký užitek: "Změna omezí efektivitu difuzoru a vozy budou při brzdění nestabilnější. Na druhou stranu se vyrovnají rozdíly v provozování různých motorů při brzdění.
S novou pozicí výfuků bude proud vzduchu s vysokou energií směřovat na spodní stranu zadního křídla. Myslím si však, že přínosy pro výkonnost křídla budou zanedbatelné."
Nové výfuky testované Mercedesem (foto: Mercedes GP)
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.