Co stojí za rychlostí Ferrari v závěru sezóny, které drží tempo s Red Bully a McLareny, přestože tvrdí, že letošní vůz již vůbec nevyvíjí? K vyšší konkurenceschopnosti mu pomáhá vylepšení výfukového systému.
V posledních závodech nasadilo úpravu výfukového potrubí, které je schopné uchovávat horké plyny v přídavné uzavřené komoře - zřejmě kvůli tomu, aby kompenzovalo ztráty způsobované svým systémem foukání.
Tato přídavná část možná stojí i za lepší formou týmu Toro Rosso, který ji společně s motory Ferrari může také využívat. Jedná se o způsob, jak zvýšit výkonnost motoru v rámci zmraženého vývoje pravidel.
"Jak Ferrari, tak i Toro Rosso, jezdilo s tímto podivným přírůstkem na jejich výfukovém systému. Dokážu si představit, že se s touto úpravou šasi souvisela i úprava výkonnosti motoru," cituje Autosport bývalého designéra vozů F1 Garyho Andersona.
Inovovaný výfukový systém Ferrari (ilustrace: Giorgio Piola, Autosport)
"Po zavedení homologace motorů byla jakákoliv úprava motorů s výjimkou zvyšování spolehlivosti zakázána. To se však netýká sacích či výfukových systémů. Po zavedení výfukových difuzorů vznikla potřeba vyvíjet výfuky tak, aby nenarušovaly výkonnost motorů.
Zdá se, že se Ferrari nikdy nepodařilo ze svých výfukových difuzorů dostat tolik, co Red Bullu, který s tímto konceptem přišel, či McLarenu, jenž jej rychle okopíroval. Ferrari možná kvůli tomu ztratilo příliš mnoho výkonu svého motoru a tohle je pokus o nápravu."
Koncovka výfuku Ferrari v Abú Zabí (foto: Sutton Images)
"Přidáním této části dochází ke zvýšení objemu výfukového potrubí, což mění rezonanční frekvenci výfuku a tedy i charakteristiku motoru - obzvlášť ve středních otáčkách," vysvětluje Anderson.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.