FIA chce omezit využívání výfukových plynů pro vytváření přítlaku, pokud pilot sundá nohu z plynového pedálu. Jak to chce udělat? A jak to hodlá kontrolovat? Na to odpovídá její zástupce - technický delegát Charlie Whiting.
Jak vůbec došlo k rozhodnutí omezit výfuky pro generování přítlaku?Charlie Whiting: Začalo být zřejmé, že to, co jsme považovali za drobnou funkci, se změnilo v něco, co bylo využíváno ilegálně. Výfukový systém máme proto, aby odváděl plyny z motoru, jenže když nemáte sešlápnutý plyn, tak to nedělá. Proto pilot svým pohybem ovlivňuje aerodynamické vlastnosti vozu.
Týmy s těmito systémy jezdí už od minulého roku. Proč jste je nezakázali už tehdy?CW: Jednoduše proto, že tyto věci se rozjížděly pomalu a vypadaly poměrně neškodně. Postupně se ale začaly neustále zhoršovat. Foukání z výfuků není nic nového, používá se to již léta, ale myslím si, že Red Bull to posunul na počátku minulého roku se svými nízko umístěnými výfuky na jinou úroveň.
O co byste mohli požádat týmy v rámci nápravy - o úpravu mapování motorů nebo celých difuzorů?CW: Pouze o mapování.
Výfuk McLarenu MP4-26
Proti čemu by mohly [některé] týmy protestovat - proti využívání výfukových plynů v oblasti difuzorů nebo proti tomu, co se děje při nesešlápnutém plynovém pedálu?CW: Byly by docela na tenkém ledě, kdyby protestovaly proti foukání na difuzory. Jedná se o způsob, jakým se využívají studené a horké plyny v oblasti difuzoru - protestovaly by proti tomu. Bereme jako fakt, že výfukové plyny se musí někudy dostávat ven a týmy toho budou využívat. Nikdy jsme se nesnažili regulovat pozice výfuků.
Jak byste mohli kontrolovat mapování motorů?CW: Pouze pomocí zkoumání dat z vozů. Můžeme například vidět, jak zapalují, o kolik zpožďují zážeh, kolik paliva využívají nebo jak je otevřená škrticí klapka.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.