Sebastian Vettel se s Maxem Verstappenem dostal do křížku, během Velké ceny Mexika mu nemohl přijít na slovo. Po telefonu si ale vše vyříkali a nyní se už bez zášti soustředí na poslední dva závody sezóny. V rozhovoru pro oficiální stránky F1 popisuje, co si myslí o jeho stylu, a jak vidí vyhlídky Ferrari na boj o titul v sezóně 2017.
Sebastiane, od Mexika uplynuly 2 týdny, ale o událostech se v padoku stále vášnivě debatuje. Už si strávil vše, co se událo, a změnil jsi nějak svůj názor?Sebastian Vettel: Je to stráveno, jelikož teď jsme v Brazílii a připravujeme se na tento závodní víkend. Ale ano, trest byl dost bolestivý, protože jsme přišli o 3. místo.
Došlo k nějaké změně ve tvém vztahu s Maxem Verstappenem?SV: Potom jsem s ním mluvil. Je jasné, že v takové situaci vždy existují dvě strany. Řekl bych ale, že jsme dokázali překonat jakékoliv tření, takže s ním teď nemám žádné problémy.
Zavolal jsi mu?SV: Ano.
Co ta záležitost s rádiem? Max už před závodem v Mexiku řekl, že dostal rozum a svou konverzaci omezí jednoduše na ano, ne nebo OK. Co ty?SV: Řekl bych, že jsem si odnesl své ponaučení. Nakonec jde o záležitost, o které by se mělo hovořit - ať by se měly citové výbuchy v závodních situacích vysílat nebo ne. Předpokládám, že v budoucnu se o tom bude hovořit mnohem méně.
Jak bys popsal jízdní styl Maxe?SV: Nikdy nesmíme zapomínat na to, že odvádí fantastickou práci vzhledem ke svému věku. Mělo být proto být normální, že se toho musí ještě hodně naučit - že tohle soutěž v páce, ale závodění.
Řekl bys po všech těch diskusích o jízdních stylech a penalizacích, že musíš i ty přizpůsobit svůj jízdní styl?SV: Ne, to si nemyslím. Penalizace byla hořká a samozřejmě, že s tím nejsem spokojený, protože nevěřím, že jsem si ji zasloužil. Bránil jsem svou pozici tak, jak to obvykle dělávám a jak jsem to obvykle dělal.
Na této situaci tedy nebylo nic, co by vybočovalo z řady mnoha podobných závodních situací v minulosti. Proto výsledek, kdy jsem byl najednou zavolán na pódium a o několik hodin později odsunut na pátou příčku, nebyl šťastným okamžikem. Ale teď tady máme nový víkend a my se budeme soustředit na něj.
Jak moc to pro tebe bylo důležité omluvit se ředitelovi závodů FIA, Charliemu Whitingovi?SV: No, všichni si dokážou představit, co se mi přesně v tom okamžiku honilo hlavou, když si Max držel svou pozici. I když jsem tedy hovořil k Charliemu, šlo spíše o situaci, která mě naštvala. Proto je přirozené se omluvit a já jsem rád, že to přijal.
Existuje několik dalších sportů, kde diváci mohou sledovat instrukce hráčů. V F1 můžou slyšet své hrdiny, ale je to těžké, když jsou některé hlášky pochybné. Měla by F1 přehodnotit přístup k rádiu pilotů?SV: Dokážu si představit, že fanouškům se to líbí, když mohou zažívat, jak do toho pilot dává všechno. Někdy ale můžete přestřelit, když se všechno vysílá. Představuji si mnoho rozhovorů mezi fotbalisty, které by se nedaly vysílat - ale v F1 to je odlišné. Samozřejmě se takovou zkušeností učíte.
Interlagos je v mnoha ohledech velmi zvláštní okruh. Jelikož si zde zažil v minulosti své okamžiky, jak bys ho popsal?SV: Jde o fantastickou trať s veškerým tím převýšením - a s tendencí vytvářet drama. Vím, o čem mluvím (smích)! Hodně se tady na závod zase těším.
Půjde o tvrdý souboj mezi Nicem Rosbergem, který může Sao Paolo opustit jako nový šampion, a Lewise Hamiltonem. Jaké to je nebýt třetí rok po sobě součástí bitvy o titul? Změní se to v roce 2017?SV: Samozřejmě očekáváme, že do boje o titul v roce 2017 promluvíme. Žel letos k tomu nedošlo, ale ve dvou posledních závodech chceme světu a obzvlášť našim fanouškům ukázat, že jsme skuteční bojovníci a že do toho dáváme všechno, co máme!
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.