Sebastian Vettel se s Maxem Verstappenem dostal do křížku, během Velké ceny Mexika mu nemohl přijít na slovo. Po telefonu si ale vše vyříkali a nyní se už bez zášti soustředí na poslední dva závody sezóny. V rozhovoru pro oficiální stránky F1 popisuje, co si myslí o jeho stylu, a jak vidí vyhlídky Ferrari na boj o titul v sezóně 2017.
Sebastiane, od Mexika uplynuly 2 týdny, ale o událostech se v padoku stále vášnivě debatuje. Už si strávil vše, co se událo, a změnil jsi nějak svůj názor?Sebastian Vettel: Je to stráveno, jelikož teď jsme v Brazílii a připravujeme se na tento závodní víkend. Ale ano, trest byl dost bolestivý, protože jsme přišli o 3. místo.
Došlo k nějaké změně ve tvém vztahu s Maxem Verstappenem?SV: Potom jsem s ním mluvil. Je jasné, že v takové situaci vždy existují dvě strany. Řekl bych ale, že jsme dokázali překonat jakékoliv tření, takže s ním teď nemám žádné problémy.
Zavolal jsi mu?SV: Ano.
Co ta záležitost s rádiem? Max už před závodem v Mexiku řekl, že dostal rozum a svou konverzaci omezí jednoduše na ano, ne nebo OK. Co ty?SV: Řekl bych, že jsem si odnesl své ponaučení. Nakonec jde o záležitost, o které by se mělo hovořit - ať by se měly citové výbuchy v závodních situacích vysílat nebo ne. Předpokládám, že v budoucnu se o tom bude hovořit mnohem méně.
Jak bys popsal jízdní styl Maxe?SV: Nikdy nesmíme zapomínat na to, že odvádí fantastickou práci vzhledem ke svému věku. Mělo být proto být normální, že se toho musí ještě hodně naučit - že tohle soutěž v páce, ale závodění.
Řekl bys po všech těch diskusích o jízdních stylech a penalizacích, že musíš i ty přizpůsobit svůj jízdní styl?SV: Ne, to si nemyslím. Penalizace byla hořká a samozřejmě, že s tím nejsem spokojený, protože nevěřím, že jsem si ji zasloužil. Bránil jsem svou pozici tak, jak to obvykle dělávám a jak jsem to obvykle dělal.
Na této situaci tedy nebylo nic, co by vybočovalo z řady mnoha podobných závodních situací v minulosti. Proto výsledek, kdy jsem byl najednou zavolán na pódium a o několik hodin později odsunut na pátou příčku, nebyl šťastným okamžikem. Ale teď tady máme nový víkend a my se budeme soustředit na něj.
Jak moc to pro tebe bylo důležité omluvit se ředitelovi závodů FIA, Charliemu Whitingovi?SV: No, všichni si dokážou představit, co se mi přesně v tom okamžiku honilo hlavou, když si Max držel svou pozici. I když jsem tedy hovořil k Charliemu, šlo spíše o situaci, která mě naštvala. Proto je přirozené se omluvit a já jsem rád, že to přijal.
Existuje několik dalších sportů, kde diváci mohou sledovat instrukce hráčů. V F1 můžou slyšet své hrdiny, ale je to těžké, když jsou některé hlášky pochybné. Měla by F1 přehodnotit přístup k rádiu pilotů?SV: Dokážu si představit, že fanouškům se to líbí, když mohou zažívat, jak do toho pilot dává všechno. Někdy ale můžete přestřelit, když se všechno vysílá. Představuji si mnoho rozhovorů mezi fotbalisty, které by se nedaly vysílat - ale v F1 to je odlišné. Samozřejmě se takovou zkušeností učíte.
Interlagos je v mnoha ohledech velmi zvláštní okruh. Jelikož si zde zažil v minulosti své okamžiky, jak bys ho popsal?SV: Jde o fantastickou trať s veškerým tím převýšením - a s tendencí vytvářet drama. Vím, o čem mluvím (smích)! Hodně se tady na závod zase těším.
Půjde o tvrdý souboj mezi Nicem Rosbergem, který může Sao Paolo opustit jako nový šampion, a Lewise Hamiltonem. Jaké to je nebýt třetí rok po sobě součástí bitvy o titul? Změní se to v roce 2017?SV: Samozřejmě očekáváme, že do boje o titul v roce 2017 promluvíme. Žel letos k tomu nedošlo, ale ve dvou posledních závodech chceme světu a obzvlášť našim fanouškům ukázat, že jsme skuteční bojovníci a že do toho dáváme všechno, co máme!
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.