Sebastian Vettel se s Maxem Verstappenem dostal do křížku, během Velké ceny Mexika mu nemohl přijít na slovo. Po telefonu si ale vše vyříkali a nyní se už bez zášti soustředí na poslední dva závody sezóny. V rozhovoru pro oficiální stránky F1 popisuje, co si myslí o jeho stylu, a jak vidí vyhlídky Ferrari na boj o titul v sezóně 2017.
Sebastiane, od Mexika uplynuly 2 týdny, ale o událostech se v padoku stále vášnivě debatuje. Už si strávil vše, co se událo, a změnil jsi nějak svůj názor?Sebastian Vettel: Je to stráveno, jelikož teď jsme v Brazílii a připravujeme se na tento závodní víkend. Ale ano, trest byl dost bolestivý, protože jsme přišli o 3. místo.
Došlo k nějaké změně ve tvém vztahu s Maxem Verstappenem?SV: Potom jsem s ním mluvil. Je jasné, že v takové situaci vždy existují dvě strany. Řekl bych ale, že jsme dokázali překonat jakékoliv tření, takže s ním teď nemám žádné problémy.
Zavolal jsi mu?SV: Ano.
Co ta záležitost s rádiem? Max už před závodem v Mexiku řekl, že dostal rozum a svou konverzaci omezí jednoduše na ano, ne nebo OK. Co ty?SV: Řekl bych, že jsem si odnesl své ponaučení. Nakonec jde o záležitost, o které by se mělo hovořit - ať by se měly citové výbuchy v závodních situacích vysílat nebo ne. Předpokládám, že v budoucnu se o tom bude hovořit mnohem méně.
Jak bys popsal jízdní styl Maxe?SV: Nikdy nesmíme zapomínat na to, že odvádí fantastickou práci vzhledem ke svému věku. Mělo být proto být normální, že se toho musí ještě hodně naučit - že tohle soutěž v páce, ale závodění.
Řekl bys po všech těch diskusích o jízdních stylech a penalizacích, že musíš i ty přizpůsobit svůj jízdní styl?SV: Ne, to si nemyslím. Penalizace byla hořká a samozřejmě, že s tím nejsem spokojený, protože nevěřím, že jsem si ji zasloužil. Bránil jsem svou pozici tak, jak to obvykle dělávám a jak jsem to obvykle dělal.
Na této situaci tedy nebylo nic, co by vybočovalo z řady mnoha podobných závodních situací v minulosti. Proto výsledek, kdy jsem byl najednou zavolán na pódium a o několik hodin později odsunut na pátou příčku, nebyl šťastným okamžikem. Ale teď tady máme nový víkend a my se budeme soustředit na něj.
Jak moc to pro tebe bylo důležité omluvit se ředitelovi závodů FIA, Charliemu Whitingovi?SV: No, všichni si dokážou představit, co se mi přesně v tom okamžiku honilo hlavou, když si Max držel svou pozici. I když jsem tedy hovořil k Charliemu, šlo spíše o situaci, která mě naštvala. Proto je přirozené se omluvit a já jsem rád, že to přijal.
Existuje několik dalších sportů, kde diváci mohou sledovat instrukce hráčů. V F1 můžou slyšet své hrdiny, ale je to těžké, když jsou některé hlášky pochybné. Měla by F1 přehodnotit přístup k rádiu pilotů?SV: Dokážu si představit, že fanouškům se to líbí, když mohou zažívat, jak do toho pilot dává všechno. Někdy ale můžete přestřelit, když se všechno vysílá. Představuji si mnoho rozhovorů mezi fotbalisty, které by se nedaly vysílat - ale v F1 to je odlišné. Samozřejmě se takovou zkušeností učíte.
Interlagos je v mnoha ohledech velmi zvláštní okruh. Jelikož si zde zažil v minulosti své okamžiky, jak bys ho popsal?SV: Jde o fantastickou trať s veškerým tím převýšením - a s tendencí vytvářet drama. Vím, o čem mluvím (smích)! Hodně se tady na závod zase těším.
Půjde o tvrdý souboj mezi Nicem Rosbergem, který může Sao Paolo opustit jako nový šampion, a Lewise Hamiltonem. Jaké to je nebýt třetí rok po sobě součástí bitvy o titul? Změní se to v roce 2017?SV: Samozřejmě očekáváme, že do boje o titul v roce 2017 promluvíme. Žel letos k tomu nedošlo, ale ve dvou posledních závodech chceme světu a obzvlášť našim fanouškům ukázat, že jsme skuteční bojovníci a že do toho dáváme všechno, co máme!
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.