Lance Stroll v rozhovoru pro motorsport.com vysvětluje, proč opustil Ferrari a proč je podle něj pro kariéru mladého pilota ve Formuli 1 lepší stáj Williams.
Proč jsi opustil Ferrari a přešel k Williamsu?Lance Stroll: Mělo to několik důvodů: Především má Williams skvělou historii v důvěřování mladým jezdcům. Poskytli ve Formuli 1 šanci mnoha nováčkům. To pro nás bylo důležité, protože Ferrari má odlišný přístup: mají tendenci nabírat spíše veterány, aby bojovali o šampionát.
Williams je spíše tím, co jsme hledali, minimálně v blízké budoucnosti, a byli velmi přívětiví. Hovořili jsme s nimi už v červenci a u Williamsu jsme se cítili jako doma. Zažili jsme to také u Ferrari, ale Williams mi nabídl dobrou pozici vývojového pilota s možností trávit čas na simulátoru. Snad se mi letos dostane několika dní za volantem staršího vozu F1, což je velmi vzrušující.
Ferrari tedy nenabízelo takový pokrok, jaký jste vyhlíželi?LS: Je to jiný svět. Byl jsem v juniorském programu Ferrari, který byl spíše takový základní - tréninkový program, hodně práce v tělocvičně a duševní práce. Williams to dělá také, ale zároveň se dostávám mnohem blíže týmu Formule 1: více času na simulátoru, větší zapojení do práce s inženýry při samotných velkých cenách.
Cítím, jako bych s Williamsem mohl být blíže, a spíše s nimi pracuji, než že bych byl jen součástí tréninkového kempu jako u Ferrari. Z pohledu budoucnosti jde o ten správný krok.
Bylo pro tebe opuštění Ferrari náročné vzhledem k tvým úspěchům u Jezdecké akademie Ferrari (FDA)?LS: Ano, samozřejmě. Ferrari je skvělý tým, možná nejlepší ze všech v motorsportu. Nebylo to tedy jednoduché je opustit, dostal jsem ale opravdu vzrušující příležitost u Williamsu, který je čistým závodním týmem, rodinou se svou vlastní skvělou historií.
Byl postup Valtteriho Bottase z testovacího na závodního jezdce pro tebe motivací? Dokážeš si představit, že bys zvládl to, co on?LS: rozhodně - tohle je naším cílem u Williamsu a jejich cílem se mnou. Proto ke mně přistoupili - oba doufáme v to, že to jednoho dne dokážu naplnit. A není to jen Valtteri, kdo dnes odvádí skvělou práci. V minulosti prošel Williamsem také Nico Rosberg i Jenson Button... mnoho skvělých jmen, kteří v F1 dosáhli velkých úspěchů.
Bottasovi i Felipemu Massovi končí před rokem 2017 smlouva. Představuje to pro tebe příležitost?LS: Záleží to na tom, jak to během roku půjde. Bylo by to skvělé závodit ve Formuli 1 - nebudu lhát. Každý mladý jezdec by si to přál, a pokud by ta příležitost přišla, bylo by to fantastické.
Já se ale momentálně nesoustředím na rok 2017. Soustředím se na F3, kde se pokusím vyhrát šampionát, a na to, abych co nejlépe odváděl svou práci. Prožil jsem dobrou nováčkovskou sezónu, ale nyní je čas na to, abych tyto zkušenosti využil a bojoval o titul. Pak uvidíme, co se přihodí další rok.
Jak zajistíš, aby tě role u Williamsu v F3 nerozptylovala?LS: Máme dobrý plán, pokud jde o práci s Williamsem a F3. Williams si přeje, aby se mi v F3 dařilo. Vědí, že to je to, co musím zvládnout, abych mohl dosáhnout další úrovně. Pomůžou mi v tom mimo trať všemi drobnými způsoby, kterými mohou, abych se mohl posunout k větším a lepším věcem.
Tuto sezónu budeš v F3 favoritem na titul. Dostává tě to pod větší tlak?LS: Jde o tlak, ale o dobrý tlak. Je to motivace, dobrá věc, když víte, že jste považováni za favorita. Ale každý rok je nový - vždy se najdou piloti, které tam nečekáte. Přicházející nováčci, kteří jsou velmi rychlí, takže nikdy nevíte.
Je však pozitivní vědět, že jsem po loňsku řazen dopředu. A je příjemné mít ty zkušenosti. Očekávání jsou větší, ale to mi nevadí. Budu se jen snažit, abych na počátku tohoto roku pokračovat v mé výborné formě z konce minulého ročníku.
Nyní, když přestoupil Felix Rosenqvist, poneseš letos na svých bedrech celou váhu týmu Prema?LS: Ano, ale tohle potřebujete. Každá série motorsportu závisí na kombinaci auta a jezdce. Potřebujete ten nejlepší balík, a pak může pilot odvádět tu nejlepší práci. Vidíme to rovněž v F1 - k vítězství je zapotřebí balík, ne jedna specifická věc. Mám za sebou silný tým, ale všichni se budou hodně snažit o to, aby Premu porazili. Budeme tedy muset postupovat od závodu k závodu.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.