Sergio Pérez v rozhovoru pro oficiální stránky hovoří o věcech, které považuje v různých oblastech svého života za základní. Nejde přitom pouze o klíčové vlastnosti lidí kolem, ale také o záležitosti, které přímo souvisejí se závoděním ve Formuli 1.
Jaké jsou základní prvky tvé předzávodní rutiny?Sergio Pérez: Rozehřátí s mým trenérem. Hrajeme druh tenisu a ten, kdo prohraje, dostane úder do tváře. Je to dost hrubé, ale děláme to každý závodní víkend.
Jaké jsou základní ingredience dobré noci strávené venku?SP: Dobrá společnost.
Jaké základní věci musíš mít ve svém pokoji/motorhomu při závodě?SP: Nic základního. Masážní postel, tréninkové míče. Nic zvláštního.
Jaké základní věci musíš mít doma v ledničce?SP: Vodu, ovoce - toť vše.
Jaké jsou podle tebe základní vlastnosti u přítelkyně/ženy/partnerky?SP: Loajalita. Abyste mohli holce, se kterou sdílíte svůj život, hodně věřit. A dokázat se dobře zasmát.
Jaké jsou základní vlastnosti dobrého týmového kolegy v F1?SP: Doposud jsem zažil několik odlišných týmových kolegů. Každý z nich byl úplně jiný. Myslím, že jsem dobře vycházel se všemi. Chcete ho porazit, ale musíte s ním pak také spolupracovat, proto je třeba nalézt kompromis. S žádným z nich jsem zatím neměl nějaký problém.
Tvůj základní tip pro vyhýbání se stresu na letištích?SP: Nesnáším fronty. Takže vždy zamávám na osobu, která je u přepážky jako první, a předstírám, že jde o mého otce. Ale můj otec je přitom doma. Vždycky to funguje!
Jaké jsou základní vlastnosti pilota F1?SP: Musíte sis svůj život užívat. Nikdy nezapomínejte na to, jaké máte štěstí, když jste v tomto sportu. Pokud prožijete náročný den, pak nikdy nezapomínejte na to, že to je jen sport. Buďte tedy spokojení a užívejte si každou minutu, protože to opravdu rychle utíká.
Která základní věc ti pomůže se po závodě zklidnit?SP: Dokážu velmi snadno vychladnout. Nasednu do letadla a mířím k dalšímu cíli.
Jaké jsou základní prvky skvělého závodního okruhu?SP: Riziko. Dobrá úroveň rizika. Ta vždy působí rozdíl. Něco jako Monako: když uděláte chybu, tak končíte ve zdi. Singapur je stejný. Tenhle typ tratí.
Která aplikace je v tvém telefonu základní?SP: Google Maps. Aby vždy našel cíl své cesty (smích).
Jaké jsou základní vlastnosti šéfa týmu?SP: Aby rozuměl tomu, co se děje v týmu a v byznysu. Mám velké štěstí, že jsem takové šéfy týmu v minulosti vždycky měl.
Jaké jsou tvé základní požadavky v hotelu?SP: Nekuřácká místnost. Nesnáším, když je v pokoji cítit kouř. Vždy jsme v dobrých hotelích, takže si na kvalitu nemůžu stěžovat - vždycky je vysoká.
Která velká cena je tou základní, jíž by měl každý fanoušek navštívit aspoň jednou za život?SP: Samozřejmě Mexico City!
Co je základní pro to, aby ses v noci dobře vyspal?SP: Opravdu dobrá večeře se spoustou dobré zábavy.
Jaké základní věci s sebou musíš mít na cestách?SP: Pas a telefon, nic jiného.
Co základního ti pomáhá se ráno probudit?SP: Nesnáším probouzení, takže si pro svůj alarm vždy vybírám dobrou melodii. Ale když mě písnička probudí, pak ji už nemusím (smích).
Která zatáčka je základní pro závodění v F1?SP: Plavecký bazén v Monaku.
Které části tvého tréninkového režimu jsou základní?SP: Dělám trochu ze všeho - cyklistiku, běhání... Rád více běhám, ale cyklistika je opravdu efektivní. Během závodů trávím tréninkem dvě hodiny denně. Před sezónou asi pět hodin denně.
Která osobní vlastnost je nejzákladnější pro závodění v F1?SP: Dobrý postoj a držet se při zemi. Vidíme, že někteří lidé jsou dost političtí, ale když se ohlédnete zpět, tak nejdále vás dostane to, když se držíte při zemi.
Jaký je tvůj základní tip pro ty, kteří usilují o to stát se pilotem F1?SP: Nejprve musíte být dostatečně rychlí. Hodně pilotů se dostává do F1, ale jen nakrátko. Celkem hodně se to střídá. Pak schopnost rozvíjet se během víkendu, rok po roce.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.