Pascal Wehrlein mluví po zisku svého prvního titulu o svých šancích na vstup do Formule 1. Následující týdny vidí z hlediska své budoucnosti jako velmi důležité.
Pascal Wehrlein to dokázal - v den svých teprve 21. narozenin se tento Němec stal mistrem DTM. Je tak nejmladším šampioném série vůbec. Zatím ale nevíme, jestli bude svůj titul v příštím roce obhajovat, protože se před ním možná před příští sezonou otevřou také dveře Formule 1. Pascal poskytl zajímavý rozhovor německému serveru 'Motorsport-Total.com'.
Otázka: Pascale, gratulujeme, konečně je to jasné. Jak rád jste byl, když byl závod už konečně u konce [nedělní závod na Hockenheimringu]? Nebyl totiž z nejhezčích. Pascal Wehrlein: Ne, pro mě to byl hodně nudný závod, protože jsem jednoduše neměl žádnou šanci. Po startu bylo moje auto tak hodně poškozené, že jsem ztráce až 2 vteřiny na kolo. Obecně mi chyběla křidélka [na autě] a moje stopa byla křivá, řízení bylo kompletně vychýlené. V nějakém dalším závodě by nemělo žádný smysl pokračovat. Ale vzhledem k tomu, že to byl poslední závod, tak jsem chtěl dojet do cíle a to už kvůli svým mechanikům, fanouškům a následným donutům.
O: Co se situace s Nicem Müllerem týče, působil jste naštvaně, jako kdybyste si myslel: 'Teď mi jdi na nervy ještě ty'. Bylo tomu tak?PW: Vůbec nerozumím tomu, co se všem na té situaci tak líbilo. Už si na ní skoro ani nepamatuji. Prostě jsem se snažil uhájit si svoji pozici. To jsem musel v prvních kolech před mnoha lidmi.
O: Máte dojem, že je kapitola DTM pro vás již ukončená?PW: Pro letošní rok ano. Uvidíme, co přijde. Rozhodnout se musí co nevidět - v následujících týdnech, protože v prosinci jsou na řadě už zase testy s vozy DTM. Uvidíme, co přijde a kam se bude ubírat cesta. Definitivně nic není, ale tato situace už je pro mě minulostí. Úspěšněji už to nešlo.
O: Toto Wolff řekl, že vaše šance na Formuli 1 jsou minimálně 50%. Když se nad tím zamyslíte: Usmíváte se, jste neutrální nebo smutný?PW: Čekal bych více procent [smích]. Ano, jak řekl: Šance momentálně leží na 50 %, protože ještě nebylo nic rozhodnuto. Může to být DTM, může to ale také být Formule 1. Myslím, že mnoho lidí zvenčí jednoduše očekává, že příští rok pojedu Formuli 1.
O: Jste spíše závislý na strategii Mercedesu nebo na situaci v F1? Buď Manor nebo by mohl také Mercedes nasadit třetí auto, když Red Bull nenajde žádný motor. PW: Myslím na všechno. Samozřejmě, že to se toho hodně změnilo, kdyby měl Mercedes v F1 v příštím roce třetí auto. To by pro mě byl perfektní scénář, kdybych tam nastoupil jako šampion DTM. Ale tak daleko ještě nemyslím. Nakonec rozhodnutí neleží ale jen na mně, rozhodují zde také ostatní.
O: Takže vlastně musíte psát dopisy na Ferrari, Renault, Hondu a vašeho zaměstnavatele: 'Nedávejte Red Bullu žádné motory, nechte je zemřít!'?PW: Ne, tím se opravdu nezabývám [smích].
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.