Eddie Jordan se v rozhovoru během závodního víkendu v Singapuru podal šéfa Red Bullu Christiana Hornera. Rozebírali současnou situaci týkající se motorů - rozchod s Renaultem, odmítnutí Mercedesem a spoléhání se na dohodu s Ferrari. Došlo také na spekulace o odkoupení rakouského týmu Volkswagenem.
Budete příští rok jezdit s Ferrari?Christian Horner: No, momentálně vyjednáváme s Renaultem o ukončení "manželství, vypadá, že k rozvodu dojde. Ferrari by pro nás představovalo tu nejlepší volbu pro získání konkurenceschopného motoru na několik nadcházejících let. Mercedes řekl ne, situace je tedy taková, jaká je.
Proč řekl Mercedes ne - dostalo se vám nějaké vysvětlení?ChH: Na to byste se asi měli zeptat spíše Tota [Wolffa]. Nechápu, proč by si měli vybrat raději Manor než Red Bull. Situace je ale jasná. Ferrari předvádí, že má velmi konkurenceschopný motor, proto doufáme, že uzavřeme smlouvu s nimi.
Jde s Renaultem o absolutní konec po čtyřech titulech - nebo po osmi titulech, pokud k tomu započteme i ty jezdecké? Šlo o ohromně úspěšné období. Není už žádná naděje?ChH: No, s Renaultem jsme zažili hodně úspěchů v éře V8 motorů. Myslím, že se pravidla změnila a Renault se pak hodně hledal. Dost se propadli. Investice vyžadovaly potřebné odhodlání, a to zkrátka nepozorujeme.
Než by Renault dostihl špičku v podobě Mercedesu a Ferrari, tak to by trvalo ještě jednu, dvě nebo tři sezóny. A my jako tým, jako zákaznický tým, si nemůžeme dovolit čekat tak dlouho. Nemůžeme si dovolit prožít další rok takový, jako byl tento. Dostali jsme se do úzkých, nikoliv ale vinou týmů.
A příběh s Volkswagenem je pro vás hodně vzrušující, je budoucnost Red Bullu hodně růžová?ChH: Pokud by VW vstoupil do Formule 1, pak by to pro F1 byla skvělá věc. Samozřejmě nějaký zájem vyjádřili, i když ne tak velký, jak tvrdíš, nedošlo ani k tolika telefonátům...
Takovou odpověď jsme čekali, s tím si nedělej starosti.ChH: ... ale pro F1 by to podle mě bylo skvělé, kdyby přišli. Kvalitu v motosportu už předvedli. Ale to je však stále otázkou dalších dvou až tří let v budoucnosti a my naše problémy tady jsou dnes. A víte, že příští rok potřebujeme konkurenceschopný motor.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.