Eddie Jordan se v rozhovoru během závodního víkendu v Singapuru podal šéfa Red Bullu Christiana Hornera. Rozebírali současnou situaci týkající se motorů - rozchod s Renaultem, odmítnutí Mercedesem a spoléhání se na dohodu s Ferrari. Došlo také na spekulace o odkoupení rakouského týmu Volkswagenem.
Budete příští rok jezdit s Ferrari?Christian Horner: No, momentálně vyjednáváme s Renaultem o ukončení "manželství, vypadá, že k rozvodu dojde. Ferrari by pro nás představovalo tu nejlepší volbu pro získání konkurenceschopného motoru na několik nadcházejících let. Mercedes řekl ne, situace je tedy taková, jaká je.
Proč řekl Mercedes ne - dostalo se vám nějaké vysvětlení?ChH: Na to byste se asi měli zeptat spíše Tota [Wolffa]. Nechápu, proč by si měli vybrat raději Manor než Red Bull. Situace je ale jasná. Ferrari předvádí, že má velmi konkurenceschopný motor, proto doufáme, že uzavřeme smlouvu s nimi.
Jde s Renaultem o absolutní konec po čtyřech titulech - nebo po osmi titulech, pokud k tomu započteme i ty jezdecké? Šlo o ohromně úspěšné období. Není už žádná naděje?ChH: No, s Renaultem jsme zažili hodně úspěchů v éře V8 motorů. Myslím, že se pravidla změnila a Renault se pak hodně hledal. Dost se propadli. Investice vyžadovaly potřebné odhodlání, a to zkrátka nepozorujeme.
Než by Renault dostihl špičku v podobě Mercedesu a Ferrari, tak to by trvalo ještě jednu, dvě nebo tři sezóny. A my jako tým, jako zákaznický tým, si nemůžeme dovolit čekat tak dlouho. Nemůžeme si dovolit prožít další rok takový, jako byl tento. Dostali jsme se do úzkých, nikoliv ale vinou týmů.
A příběh s Volkswagenem je pro vás hodně vzrušující, je budoucnost Red Bullu hodně růžová?ChH: Pokud by VW vstoupil do Formule 1, pak by to pro F1 byla skvělá věc. Samozřejmě nějaký zájem vyjádřili, i když ne tak velký, jak tvrdíš, nedošlo ani k tolika telefonátům...
Takovou odpověď jsme čekali, s tím si nedělej starosti.ChH: ... ale pro F1 by to podle mě bylo skvělé, kdyby přišli. Kvalitu v motosportu už předvedli. Ale to je však stále otázkou dalších dvou až tří let v budoucnosti a my naše problémy tady jsou dnes. A víte, že příští rok potřebujeme konkurenceschopný motor.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.