Giedo van der Garde hovoří o soudní při, kterou momentálně vede se Sauberem. Sedačka se podle něj dá vyrobit rychle, budoucnost týmu ohrožena nebyla. Už se těší, až si tento víkend v Austrálii zazávodí.
Dnešní vítězství u soudu se týká Austrálie, ale co dalších 18 zemí?Giedo van der Garde: Myslím, že to je něco jiného, o čem musí hovořit právníci a vyřešit to. Já se zkrátka těším na začátek tohoto víkendu. Jak už jsem dříve uvedl, měl jsem s týmem velmi dobrý vztah - a stále mám. Podle mě udělal během zimy velký pokrok. Mám z toho radost a těším se opět na spolupráci a na to, že se nám o víkendu bude dařit.
Tvrdíš, že máš s týmem dobrý vztah, ale ta atmosféra bude hodně divná. Všichni se podivují nad tím, jak může tým pracovat s pilotem, s nímž bojovali u soudu?GvdG: Já v tom nevidím žádný problém, protože nakonec jsme loni prožili dobrý rok. Nejde jen o výsledky, ale také z osobního hlediska to bylo velmi dobré. Nevidím v tom žádné problémy. Na druhou stranu teď musíme držet spolu, dívat se stejným směrem a velmi tvrdě usilovat o to, abychom získali naše první body.
Hodně lidí si neuvědomuje, že ses o Felipem Nasrovi dozvěděl až z tiskového prohlášení vydaného minulý rok v Brazílii. Jak moc to bylo špatné?GvdG: No, nemyslím si, že by bylo dobré teď o tom hovořit. Jsem s touto zprávou spokojený a těším se znovu za volant. Trvalo to dlouho, soustřeďme se tedy na to.
Giedo van der Garde se Sauberem minulý rok v Belgii (foto: Sauber Motorsport AG)
A co všechny ty věci kolem sedačky? To se dá očividně vyřešit rychle.GvdG: Lidé vědí, že to lze vyřešit celkem rychle. Do tří či čtyř hodin jste hotovi a máte pro víkend řádnou sedačku.
Tým argumentoval tím, že potřeboval jezdce s největším sponzoringem a že byla jeho budoucnost v ohrožení. To je ta důležitější věc, ne?GvdG: No, o tom už se hovořilo a nakonec to bylo smeteno ze stolu. Jsem rád, že jsem tento případ nyní vyhrál. Soustřeďme se na víkend.
Je to důležité, že v takovém případě vlastně vyhrál jezdec? V minulosti jsme viděli podobné případy.GvdG: To ano. Jsem s tím spokojený.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.