Giedo van der Garde hovoří o soudní při, kterou momentálně vede se Sauberem. Sedačka se podle něj dá vyrobit rychle, budoucnost týmu ohrožena nebyla. Už se těší, až si tento víkend v Austrálii zazávodí.
Dnešní vítězství u soudu se týká Austrálie, ale co dalších 18 zemí?Giedo van der Garde: Myslím, že to je něco jiného, o čem musí hovořit právníci a vyřešit to. Já se zkrátka těším na začátek tohoto víkendu. Jak už jsem dříve uvedl, měl jsem s týmem velmi dobrý vztah - a stále mám. Podle mě udělal během zimy velký pokrok. Mám z toho radost a těším se opět na spolupráci a na to, že se nám o víkendu bude dařit.
Tvrdíš, že máš s týmem dobrý vztah, ale ta atmosféra bude hodně divná. Všichni se podivují nad tím, jak může tým pracovat s pilotem, s nímž bojovali u soudu?GvdG: Já v tom nevidím žádný problém, protože nakonec jsme loni prožili dobrý rok. Nejde jen o výsledky, ale také z osobního hlediska to bylo velmi dobré. Nevidím v tom žádné problémy. Na druhou stranu teď musíme držet spolu, dívat se stejným směrem a velmi tvrdě usilovat o to, abychom získali naše první body.
Hodně lidí si neuvědomuje, že ses o Felipem Nasrovi dozvěděl až z tiskového prohlášení vydaného minulý rok v Brazílii. Jak moc to bylo špatné?GvdG: No, nemyslím si, že by bylo dobré teď o tom hovořit. Jsem s touto zprávou spokojený a těším se znovu za volant. Trvalo to dlouho, soustřeďme se tedy na to.
Giedo van der Garde se Sauberem minulý rok v Belgii (foto: Sauber Motorsport AG)
A co všechny ty věci kolem sedačky? To se dá očividně vyřešit rychle.GvdG: Lidé vědí, že to lze vyřešit celkem rychle. Do tří či čtyř hodin jste hotovi a máte pro víkend řádnou sedačku.
Tým argumentoval tím, že potřeboval jezdce s největším sponzoringem a že byla jeho budoucnost v ohrožení. To je ta důležitější věc, ne?GvdG: No, o tom už se hovořilo a nakonec to bylo smeteno ze stolu. Jsem rád, že jsem tento případ nyní vyhrál. Soustřeďme se na víkend.
Je to důležité, že v takovém případě vlastně vyhrál jezdec? V minulosti jsme viděli podobné případy.GvdG: To ano. Jsem s tím spokojený.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce