Fernando Alonso odpovídal při reklamní akci Mobil1 na dotazy fanoušků. Kterého z bývalých pilotů McLarenu by si vybral za svého týmového kolegu? A který závod by chtěl letos vyhrát nejvíce?
Kdyby sis mohl vybrat kteréhokoliv z bývalých pilotů McLarenu za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Fernando Alonso: Zřejmě Miku Häkkinena, poslední dvojnásobný šampion McLarenu. Když jsem tehdy jako mladý kluk směřoval do F1, vždy byl pro mě vždy jedním z nejlepších pilotů.
Co je tvým zatím největším úspěchem mimo závodní dráhu?FA: No, stále doufám, že to nejlepší ještě jednoho dne přijde, když už nebudu závodit. V hlavě mám nějaké budoucí plány, ale doposud jsem hrdý za svou rodinu, že mám blízko ke své rodině, že máme velmi dobré vztahy a jsme jednotní - to je zřejmě jednou z těch nejlepších věcí, které jsem dosáhl.
Co bys řekl, že je jedním z hlavních faktorů, které ti pomohli stát se pilotem, kterým jsi dnes (osoba - tým - událost v životě)?FA: Štěstí. Ve všech sportech a věcech v životě potřebujete konzistenci, odhodlání talent a spoust dalších věcí, ale ten největší rozdíl dělá hlavně štěstí: být ve správný okamžik na správném místě. Myslím, že jsem takové štěstí měl.
Který závod by pro tebe v této sezóně znamenal nejvíce a proč, pokud bys ho vyhrál?FA: Myslím, že existují dva závody, které by chtěl každý pilot vyhrát. Jedním z nich je Velká cena Monaka, protože je nejzvláštnější z celého roku, a tím druhým je váš domácí závod, protože tam máte všechny své fanoušky, tribuny jsou plné vašich barev a celý víkend je pak zvláštní, nejen ten nedělní závod. Tento podnik mám tedy v kalendáři zaškrtnutý.
Video: Fernando Alonso odpovídá na dotazy fanoušků
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.