Fernando Alonso odpovídal při reklamní akci Mobil1 na dotazy fanoušků. Kterého z bývalých pilotů McLarenu by si vybral za svého týmového kolegu? A který závod by chtěl letos vyhrát nejvíce?
Kdyby sis mohl vybrat kteréhokoliv z bývalých pilotů McLarenu za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Fernando Alonso: Zřejmě Miku Häkkinena, poslední dvojnásobný šampion McLarenu. Když jsem tehdy jako mladý kluk směřoval do F1, vždy byl pro mě vždy jedním z nejlepších pilotů.
Co je tvým zatím největším úspěchem mimo závodní dráhu?FA: No, stále doufám, že to nejlepší ještě jednoho dne přijde, když už nebudu závodit. V hlavě mám nějaké budoucí plány, ale doposud jsem hrdý za svou rodinu, že mám blízko ke své rodině, že máme velmi dobré vztahy a jsme jednotní - to je zřejmě jednou z těch nejlepších věcí, které jsem dosáhl.
Co bys řekl, že je jedním z hlavních faktorů, které ti pomohli stát se pilotem, kterým jsi dnes (osoba - tým - událost v životě)?FA: Štěstí. Ve všech sportech a věcech v životě potřebujete konzistenci, odhodlání talent a spoust dalších věcí, ale ten největší rozdíl dělá hlavně štěstí: být ve správný okamžik na správném místě. Myslím, že jsem takové štěstí měl.
Který závod by pro tebe v této sezóně znamenal nejvíce a proč, pokud bys ho vyhrál?FA: Myslím, že existují dva závody, které by chtěl každý pilot vyhrát. Jedním z nich je Velká cena Monaka, protože je nejzvláštnější z celého roku, a tím druhým je váš domácí závod, protože tam máte všechny své fanoušky, tribuny jsou plné vašich barev a celý víkend je pak zvláštní, nejen ten nedělní závod. Tento podnik mám tedy v kalendáři zaškrtnutý.
Video: Fernando Alonso odpovídá na dotazy fanoušků
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.