McLaren umožnil svým fanouškům na Twitteru položit několik otázek svému závodnímu jezdci, Fernandovi Alonsovi. Ten na vybrané z nich odpovídá.
Kdo tě v minulosti inspiroval?Fernando Alonso: V minulosti byl mou inspirací Ayrton Senna. Když jsem jako dítě závodil v motokárách, tak v F1 dominovali Senna s Prostem s McLarenem - Hondou. To mě inspirovalo.
Už jsi jezdil s McLarenem P1?FA: Ještě ne, ještě ne. Těším se na to, až se svezu s McLarenem P1 - se všemi. Všechny vypadají nádherně a věřím, že výkonnost bude také úžasná.
Jaké jsi měl pocity, když jsi naskočil poprvé do vozu F1?FA: Prvním pocitem z jízdy s vozem F1 bylo překvapení, protože to auto je na rovinkách rychlejší než cokoliv, s čím jste to té doby jezdili. Brzy jsou o tolik silnější, přilnavost v zatáčkách je tak vysoká, takže jde o splněný sen, když se svezete s vozem F1. Užijete si každou sekundu.
Jaké to je být zpět v McLarenu?FA: Hmm, je to skvělé. V roce 2007 jsem samozřejmě zažil velmi konkurenceschopný rok, kdy jsem bojoval o šampionát, což mi už pár let schází. Jsem tedy zpět kvůli tomu závodění, abych dokončil jednu věc, kterou jsem v roce 2007 začal, ale nedokončil: znovu přivést číslo jedna do kokpitu McLarenu a vyhrát šampionát. To je práce, kterou teď musíme dotáhnout dokonce. Teď k tomu nastal ten čas.
.@alo_oficial answers your questions on driving in F1, go-karting, & his hopes for 2015. #McLarenHonda #MakeHistory https://t.co/iKvOk6vBX4
— McLaren (@McLarenF1) January 28, 2015
Fernando, vím, že jsi eso také v motokárách. Mohl bys mi dát nějaké tipy? Příští týden mě čeká závod.FA: No... hodně štěstí! To je to nejlepší, co ti můžu říct, jelikož vím, že ve sportu štěstí hraje svou roli. Ale snaž si to užít. Já ten sport znám a vím, že když si v motokárách užíváš zábavu, pak to je jednou z nejlepších věcí. Výkonnost se potom dostavuje, když si věříš a cítíš se za volantem dobře. Užívej si zábavu a výsledky se dostaví.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.