McLaren umožnil svým fanouškům na Twitteru položit několik otázek svému závodnímu jezdci, Fernandovi Alonsovi. Ten na vybrané z nich odpovídá.
Kdo tě v minulosti inspiroval?Fernando Alonso: V minulosti byl mou inspirací Ayrton Senna. Když jsem jako dítě závodil v motokárách, tak v F1 dominovali Senna s Prostem s McLarenem - Hondou. To mě inspirovalo.
Už jsi jezdil s McLarenem P1?FA: Ještě ne, ještě ne. Těším se na to, až se svezu s McLarenem P1 - se všemi. Všechny vypadají nádherně a věřím, že výkonnost bude také úžasná.
Jaké jsi měl pocity, když jsi naskočil poprvé do vozu F1?FA: Prvním pocitem z jízdy s vozem F1 bylo překvapení, protože to auto je na rovinkách rychlejší než cokoliv, s čím jste to té doby jezdili. Brzy jsou o tolik silnější, přilnavost v zatáčkách je tak vysoká, takže jde o splněný sen, když se svezete s vozem F1. Užijete si každou sekundu.
Jaké to je být zpět v McLarenu?FA: Hmm, je to skvělé. V roce 2007 jsem samozřejmě zažil velmi konkurenceschopný rok, kdy jsem bojoval o šampionát, což mi už pár let schází. Jsem tedy zpět kvůli tomu závodění, abych dokončil jednu věc, kterou jsem v roce 2007 začal, ale nedokončil: znovu přivést číslo jedna do kokpitu McLarenu a vyhrát šampionát. To je práce, kterou teď musíme dotáhnout dokonce. Teď k tomu nastal ten čas.
.@alo_oficial answers your questions on driving in F1, go-karting, & his hopes for 2015. #McLarenHonda #MakeHistory https://t.co/iKvOk6vBX4
— McLaren (@McLarenF1) January 28, 2015
Fernando, vím, že jsi eso také v motokárách. Mohl bys mi dát nějaké tipy? Příští týden mě čeká závod.FA: No... hodně štěstí! To je to nejlepší, co ti můžu říct, jelikož vím, že ve sportu štěstí hraje svou roli. Ale snaž si to užít. Já ten sport znám a vím, že když si v motokárách užíváš zábavu, pak to je jednou z nejlepších věcí. Výkonnost se potom dostavuje, když si věříš a cítíš se za volantem dobře. Užívej si zábavu a výsledky se dostaví.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.