Šéf Ferrari Stefano Domenicali hovoří o úspěchu Fernanda Alonsa, který si v Austinu zajistil druhé místo v šampionátu, jeho frustraci z nedostatečné výkonnosti i o obavách o nudné závody příští rok kvůli příliš konzervativnímu přístupu Pirelli.
Fernando si pojistil druhé místo v šampionátu jezdců se čtvrtým nejrychlejším autem, co na jeho úspěch letos říkáš?Stefano Domenicali: Určitě jde o velký úspěch, protože být druhý po všech těch problémech, které jsme v sezóně měli, a v celé její druhé části, to je skvělá práce. Tým odvedl výbornou práci na dráze a to je bod, od kterého se znovu odrazíme, protože jsme po mnoho let byli druzí. Určitě je čas se posunout o pozici výše.
V polovině jsme slyšely Fernandovy komentáře a ty i Luca di Montezemolo jste s ním o nich mluvili. Myslíš si, že je Ferrari plně oddaný pro příští rok a s ohledem na dlouhou budoucnost? Je pro jeho i vaši budoucnost klíčové, abyste v příští sezóně uspěli?SD: Podle mě je klíčové pro nás všechny to, abychom přišli s dobrým autem, protože jeho frustrace jsou našimi frustracemi.
Když nejste schopni jezdci, který bojuje až do poslední chvíle jako lev, poskytnout dostatečně rychlý vůz, pak si myslím, že je velmi důležité se zaměřit na vývoj auta pro budoucnost. Jde o podstatnou prioritu.
Vaše auto se zdálo být v závodech konkurenceschopnější než v jiných částech víkendu, bylo to dáno vyššími teplotami či Fernandem?SD: Věděli jsme, že to bude těžké startovat ze špinavé strany na roštu a prvních několik kol určilo, co můžete udělat později v závodě. Myslím, že v závodě naše tempo bylo dobré, musíte si však držet odstup od vozu před vámi, jinak si poškodíte pneumatiky a opravdu nemůžete útočit - a to je problém, když vždycky za někým startujete.
Žel jsme ve druhé části sezóny neučinili žádný pokrok, zatímco ostatní týmy ano, jak se zdá. Mercedes například nemusel udělat pokrok, ale zlepšili se více než my, takže se stalo něco, co musíme ihned napravit.
Máme všichni týden na analýzu dat, abychom vůz co nejlépe připravili na poslední velkou cenu sezóny, protože si jsem jistý, že Felipe se bude snažit odjet s námi dobrý poslední závod. My jeho body potřebujeme pro útok na Mercedes a obranu třetího místa před Lotusem.
Druhý muž letošního šampionátu v Austinu (foto: Scuderia Ferrari)
Závod v Austinu nebyl kvůli konzervativní volbě pneumatik Pirelli strategickým thrillerem. Příští rok budou po letošní kritice ještě konzervativnější. Nedělá vám to starosti o příliš nudné závody v roce 2014?SD: Určitě je to něco znepokojujícího a budeme o tom během příštích víkendu diskutovat, protože nemůžeme mít situaci, kdy budeme velmi konzervativní, závody bez vzrušení.
Ale jsem si jistý, že Pirelli přijde se správným řešením, protože nejde o to vyhovět jednomu týmu na úkor druhého. Je to pro sport a show důležité, protože příští rok budeme u zcela odlišných vozů požadovat jiný krouticí moment. Určitě o tom budeme muset během příštích několika týdnů hodně hovořit.
Jak moc jsi byl zapojen do jednání s Kimim a do jeho operace. Budeš se zajímat o jeho fyzickou kondici před sezónou?SD: Vůbec, abych byl upřímný, nula. Věděli jsme, že půjde na operaci své páteře, respektujeme však tým, se kterým nyní pracuje, takže jim do ničeho nechceme zasahovat.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.