Šéf Ferrari Stefano Domenicali se vrací ke včerejšímu závodu v Abú Zabí a strategii Felipeho Massy či vyšetřování Fernanda Alonsa za předjetí Jeana-Erica Vergneho mimo trať. Vysvětluje, proč pevně věří, že se Ferrari podaří skončit v letošním šampionátu na druhém místě.
Felipe Massa prohlásil, že to byla chyba nazout mu při poslední zastávce tvrdší pneumatiky. V té době jste si samozřejmě mysleli, že to je správné, ale nemyslíš si, že to bylo chybné rozhodnutí? Nebo Felipe zkrátka vaše rozhodnutí musí respektovat?Stefano Domenicali: Myslím, že v té fázi to bylo promyšlené. Samozřejmě, že při zpětném pohledu můžete říci, že to nebylo správné rozhodnutí, ale v životě se mnohokrát stává, že jste po bitvě generálem.
Můžeš nám říci něco o vyšetřování Fernanda?SD: Z mého pohledu šlo zřetelně vidět, že když se připojil na trať, byl po boku jiného vozu. Pravidla tedy jasně říkají, že když části svého vozu přesahujete záď jiného, mělo by vám být ponecháno místo.
Pro vás to nebyl dobrý víkend - jste před posledními dvěma závody většími optimisty? Můžete stále skončit v šampionátu druzí?SD: Ano. Pokud jde o čistou výkonnost, tak v ní jsme stejně slabí jako ostatní ve srovnání s Red Bullem, který si jezdí vlastní ligu. Snad v ní začneme jezdit příští rok.
Pokud jde o ostatní, rozhodně na ně máme. Pevně tedy věřím, že si budeme moci odjet svůj závod a získat body, které ke druhému místu potřebujeme. Nepodceňujte samozřejmě ani Lotus, protože měli problém a skórovali pouze s jedním vozem, ale to je závodění. Mělo by se jednat o zajímavé dva závody.
Felipe Massa jezdil po většinu závodu před svým týmovým kolegou Fernandem Alonsem, po nevýhodnější strategii ale projel cílem až za ním (foto: Scuderia Ferrari)
Zdá se, že jste měli s vozem s vozem nějaký problém v kvalifikacích před posledními závody. Co je klíčem k tomu, abyste se dostali do nejlepší pětice?SD: Určitě si uvědomujeme, že nám chybí trakce a přítlak v určitých zatáčkách a že potřebujeme zvládat nastavení vozu, je jen ho vylepšovat.
Víme, že platíme vysokou cenu také za teploty, protože čím je větší horko, tím je naše auto méně efektivní. Nyní se přesouváme do podmínek, které našemu autu vyhovují více - proto jsem řekl, že stále můžeme o vše bojovat.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.