Fernando Alonso v rozhovoru pro televizi Sky uznal, že během své sezóny u McLarenu nepodával moc dobré výkony. Příchodu Kimiho Räikkönena se neobává, přestože Fin v Indii ignoroval týmové příkazy. Španěl by za další titul dal i ruku, cítí se být ještě více motivován než kdykoliv dříve.
Fernando, spousta tvých fanoušků je frustrovaná z toho, jak se vyvíjela tvá sezóna. Jak bys shrnul letošní rok?Fernando Alonso: No, byl to divný šampionát. Na začátku roku jsme začali s dobrým balíkem, dokázali jsme vyhrát dva z prvních pěti závodů a vypadali jsme celkem konkurenceschopně.
Pak Red Bull očividně zbytku sezóny dominoval a znovu se stali mistry. Takže frustrace svých fanoušků chápu, stejné to je i pro nás, protože chceme vyhrávat. Jsme soutěživí lidé a tento rok nebyl moc dobrý.
Co je pro tebe povzbuzením před rokem 2014?FA: Získáváme několik nových jmen do našeho technického týmu včetně Jamese Allisona a některých ostatních, o kterých si myslím, že budou posilami a pomůžou nám s výkonností. Aerodynamický tunel v Maranellu se tento měsíc znovu otevírá poté, co byl rok zavřený, takže pro tým to bude o něco pohodlnější přijít s balíkem, který potřebujeme.
Myslíš si, že díky tomu budete Red Bullu blíže?FA: Doufáme v to. Díky změnám v týmu a zlepšujícím se zařízením v Maranellu jsme většími optimisty, než v předchozích letech.
Fernando Alonso je se svými letošními výkony velmi spokojený,příchodu Kimiho Räikkönena se nebojí (foto: Scuderia Ferrari)
Jak jsi viděl chování Kimiho Räikkönena ke svému týmovému kolegovi minulý víkend? Nevzbuzuje to v tobě obavy?FA: Ne, ne. Nevím, jak to přesně bylo, slyšíme jen rádiové hlášky, které se z toho snaží ukázat velkolepou věc, ale já přesně nevím, jaká ta situace byla. Všichni zažíváme spoustu dobrých i špatných momentů a všichni při nich máme hodně adrenalinu. Během závodu vždy dochází k nějakým situacím, ale v pondělí po závodě už s tím nebývá absolutně žádný problém.
Myslíš si, že jsi ve své kariéře ve Formuli 1 někdy podával horší výkony?FA: Určitě. Ve své kariéře zažíváte horší okamžiky a takový byl rok u McLarenu, kdy jsem nebyl dostatečně dobrý na to, abych nakonec bojoval o šampionát.
U Ferrari si myslím, že bylo pár závodů, kdy jsem nebyl fyzicky ani duševně v dobré formě - obzvlášť v první části sezóny 2011 jsem měl velké problémy s jednou nohou. Vzpomínám si, že jsem v závodech hodně trpěl. Takže všichni vždy prožíváme lepší i horší chvilky, některé jsou důvěrné uvnitř týmu - ale vždy si můžete vést lépe.
Poté, co Sebastian vyhrál svůj čtvrtý mistrovský titul, vážíš si více svých dvou titulů?FA: Jsem spokojený s výkonností a dvěma šampionáty, které jsem získal. Zůstanou mé po celý život a jednoho dne svým dětem budu moci říct, že jsem vyhrál v F1 dva šampionáty - a snad jich přibude. Byl jsem na ně velmi hrdý předtím a stále jsem na ně hrdý, ale také jsem hladový po dalších vítězstvích.
V Abú Zabí předvedl další dobrý výkon, když po startu z jedenácté pozice projel cílem jako pátý(foto: Scuderia Ferrari)
Co bys dal za to, abys jich získal více?FA: Jednu ruku! Opravdu po nich toužím a jsem ještě více motivovaný. Třetí titul je celkem ambiciózním cílem, být na tom stejně jako Senna. Vyhrát šampionát s Ferrari by bylo pro mě něco ještě většího, pokud jde o uznání, štěstí, hrdost.. pro mě i pro mou rodinu. Zůstává to tedy hlavní věcí pro příští rok.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.