Fernando Alonso se v rozhovoru pro Sky Sports vrací k závodu v Suzuce. Všímá si výkonu Sauberu a hledá příčiny klesající konkurenceschopnosti Ferrari.
Můžete v šampionátu konstruktérů skončit druzí?Fernando Alonso: Mercedes bude o body obírat Lotus a opačně, nejdůležitější však je, abychom byli na pódiu. Pokud se to bude v následujících čtyřech závodech dařit, pak to nebude problém.
V tomto závodě jsi byl opět za Sauberem poháněným motorem Ferrari. Je to pro tebe frustrující a byl způsob, jakým jsi jej předjel, známkou té frustrace?FA: Ne, nejsem frustrovaný. Abych byl upřímný, tak Sauber učinil v minulých závodech krok vpřed, obzvlášť poté, co Pirelli znovu zavedlo pneumatiky z loňského roku. Dostávají se zpět na výkonnostní úroveň jako loni. Pérez a Kobajaši byli velmi dobří a Kobajaši tady v Suzuce ve skutečnosti skončil na pódiu, což dokazuje, že Sauber je v tomto závodě silný.
Dosahují o něco nižších maximálních rychlostí než my nebo ve srovnáni v Koreji jezdili s velmi nízkým přítlakem, takže jsme měli šanci a bylo to dobré. Ale skončit čtvrtý nebo pátý, to zas tak velký rozdíl není, jen několik bodů navíc pro tým. Takže jsem spokojený, ale nic víc k tomu ve skutečnosti nemám co říct.
Zdá se, že Ferrari se po změně pneumatik Pirelli trápí. Je tohle příčinou nebo tým jednoduše není schopen vyvíjet auto?FA: Problémem je náš vývoj. Nedokázali jsme se přizpůsobit pneumatikám nebo nerealizovali kroky, které jsme plánovali. V červenci jsme dorazili na závody s některými vylepšeními, která na papíře vypadala dobře, ale na dráze tomu už tak nebylo. Myslím, že to zpomalilo zlepšování našeho vývoje, které jsme měli mít.
"Problémem je náš vývoj," říká Fernando Alonso k poklesu formy Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli jsou další věcí. Je jasné, že některé týmy trochu výkonnosti ztratily, jiné získaly - jako například Sauber, jak už jsme řekli. Změny ale museli učinit, protože pneumatiky explodovaly. Nešlo tedy o to pomoci jednomu týmu více než jinému. Došlo ke změně proto, abychom mohli pokračovat v závodění v šampionátu, takže jsme s tím nic nemohli dělat.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.