Fernando Alonso se v rozhovoru pro Sky Sports vrací k závodu v Suzuce. Všímá si výkonu Sauberu a hledá příčiny klesající konkurenceschopnosti Ferrari.
Můžete v šampionátu konstruktérů skončit druzí?Fernando Alonso: Mercedes bude o body obírat Lotus a opačně, nejdůležitější však je, abychom byli na pódiu. Pokud se to bude v následujících čtyřech závodech dařit, pak to nebude problém.
V tomto závodě jsi byl opět za Sauberem poháněným motorem Ferrari. Je to pro tebe frustrující a byl způsob, jakým jsi jej předjel, známkou té frustrace?FA: Ne, nejsem frustrovaný. Abych byl upřímný, tak Sauber učinil v minulých závodech krok vpřed, obzvlášť poté, co Pirelli znovu zavedlo pneumatiky z loňského roku. Dostávají se zpět na výkonnostní úroveň jako loni. Pérez a Kobajaši byli velmi dobří a Kobajaši tady v Suzuce ve skutečnosti skončil na pódiu, což dokazuje, že Sauber je v tomto závodě silný.
Dosahují o něco nižších maximálních rychlostí než my nebo ve srovnáni v Koreji jezdili s velmi nízkým přítlakem, takže jsme měli šanci a bylo to dobré. Ale skončit čtvrtý nebo pátý, to zas tak velký rozdíl není, jen několik bodů navíc pro tým. Takže jsem spokojený, ale nic víc k tomu ve skutečnosti nemám co říct.
Zdá se, že Ferrari se po změně pneumatik Pirelli trápí. Je tohle příčinou nebo tým jednoduše není schopen vyvíjet auto?FA: Problémem je náš vývoj. Nedokázali jsme se přizpůsobit pneumatikám nebo nerealizovali kroky, které jsme plánovali. V červenci jsme dorazili na závody s některými vylepšeními, která na papíře vypadala dobře, ale na dráze tomu už tak nebylo. Myslím, že to zpomalilo zlepšování našeho vývoje, které jsme měli mít.
"Problémem je náš vývoj," říká Fernando Alonso k poklesu formy Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli jsou další věcí. Je jasné, že některé týmy trochu výkonnosti ztratily, jiné získaly - jako například Sauber, jak už jsme řekli. Změny ale museli učinit, protože pneumatiky explodovaly. Nešlo tedy o to pomoci jednomu týmu více než jinému. Došlo ke změně proto, abychom mohli pokračovat v závodění v šampionátu, takže jsme s tím nic nemohli dělat.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.