Rozhovor se Sergiem Pérezem poskytnutý McLarenem o tom, jak se mladý Mexičan těší na evropskou část sezóny a jak se cítí v týmu Wokingu.
Na čem pracuješ po výborném výkonu v Bahrajnu?Sergio Pérez: Po prvních čtyřech závodech přichází trocha přirozené přestávky. Je to pro všechny čas pro nový začátek sezóny v Evropě. Návrat do Evropy je vždy vzrušující, téměř jako by sezóna znovu začínala. Dobrá je také třítýdenní přestávka mezi Bahrajnem a Barcelonou.
Je to příjemný čas pro odpočinek, protože v posledních 10 dnech jsme toho hodně nacestovali. Trávíte spoustu času na letištích, takže je příjemné mít konečně nějaký čas pro sebe Po celou tu dobu budu trénovat, ale setkám se i s přáteli a s rodinou. Snad se dostanu také ke sledování fotbalu!
Rovněž se vrátím do MTC (McLaren Technology Center), abych se připravil na Velkou cenu Španělska. Před závodem budeme mít běžné schůzky s inženýry, bude to příjemné se znovu spojit s týmem, než vyrazíme závodit.
Těšíš se na evropskou fázi sezóny?SP: Absolutně! Těším se na ní, protože Evropa je skutečný domovem Formule 1. Tratě jako Monako, Silverstone, Spa a Monza mají bohatou historii - jsou v kalendáři od začátku Formule 1 v roce 1950. Myslím, že to je skvělé stále mít tyto okruhy, které reprezentují sport a celou jeho historii. Nikdy o ně nesmíme přijít.
Užíváš si závodění s McLarenem?SP: Je to skvělé poznat celý tým - ten zážitek byl přesně takový, jaký jsem si myslel, nebo ještě lepší. Všichni se mnou zacházejí tak hezky a cítím, jako bych dobře zapadnul. Po náročném začátku sezóny jsme všichni jednotní v tom, abychom dostali tým zpět tam, kam patří - na čelo roštu. Snad jsme již překonali to nejhorší.
Sergio Pérez přestoupil po loňské sezóně ze Sauberu, v Bahrajnu konečně předvedl dobrý výkon, když překonal svého týmového kolegu Jensona Buttona a dojel šestý (foto: McLaren Mercedes)
MTC je úžasné pracovní místo. Pokaždé, když tam vstoupím, jsem dojat tím, co vidím při procházce po chodbě. Všechna ta skvělá auta z minulosti mi připomínají, co to znamená být pilotem McLarenu: jít ve stopách velikánů, jako byli Emerson, Ayrton a Alain Prost. Je to pocta.
Rád bych jen této příležitosti využil k poděkování věrným fanouškům týmu, kteří nám poskytují velkou podporu při všech závodech. To mě opravdu motivuje k tomu, abych pokaždé, co usednu do vozu, odváděl to nejlepší.
A na závěr: proč ta přezdívka 'Checo?'SP: Není na tom ve skutečnosti nic složitého ani zajímavého. V Mexiku, odkud pocházím, mají všichni Sergiové automaticky přezdívku 'Checo.' Omlouvám se, ale není za tím žádná historka.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.