Rozhovor se Sergiem Pérezem poskytnutý McLarenem o tom, jak se mladý Mexičan těší na evropskou část sezóny a jak se cítí v týmu Wokingu.
Na čem pracuješ po výborném výkonu v Bahrajnu?Sergio Pérez: Po prvních čtyřech závodech přichází trocha přirozené přestávky. Je to pro všechny čas pro nový začátek sezóny v Evropě. Návrat do Evropy je vždy vzrušující, téměř jako by sezóna znovu začínala. Dobrá je také třítýdenní přestávka mezi Bahrajnem a Barcelonou.
Je to příjemný čas pro odpočinek, protože v posledních 10 dnech jsme toho hodně nacestovali. Trávíte spoustu času na letištích, takže je příjemné mít konečně nějaký čas pro sebe Po celou tu dobu budu trénovat, ale setkám se i s přáteli a s rodinou. Snad se dostanu také ke sledování fotbalu!
Rovněž se vrátím do MTC (McLaren Technology Center), abych se připravil na Velkou cenu Španělska. Před závodem budeme mít běžné schůzky s inženýry, bude to příjemné se znovu spojit s týmem, než vyrazíme závodit.
Těšíš se na evropskou fázi sezóny?SP: Absolutně! Těším se na ní, protože Evropa je skutečný domovem Formule 1. Tratě jako Monako, Silverstone, Spa a Monza mají bohatou historii - jsou v kalendáři od začátku Formule 1 v roce 1950. Myslím, že to je skvělé stále mít tyto okruhy, které reprezentují sport a celou jeho historii. Nikdy o ně nesmíme přijít.
Užíváš si závodění s McLarenem?SP: Je to skvělé poznat celý tým - ten zážitek byl přesně takový, jaký jsem si myslel, nebo ještě lepší. Všichni se mnou zacházejí tak hezky a cítím, jako bych dobře zapadnul. Po náročném začátku sezóny jsme všichni jednotní v tom, abychom dostali tým zpět tam, kam patří - na čelo roštu. Snad jsme již překonali to nejhorší.
Sergio Pérez přestoupil po loňské sezóně ze Sauberu, v Bahrajnu konečně předvedl dobrý výkon, když překonal svého týmového kolegu Jensona Buttona a dojel šestý (foto: McLaren Mercedes)
MTC je úžasné pracovní místo. Pokaždé, když tam vstoupím, jsem dojat tím, co vidím při procházce po chodbě. Všechna ta skvělá auta z minulosti mi připomínají, co to znamená být pilotem McLarenu: jít ve stopách velikánů, jako byli Emerson, Ayrton a Alain Prost. Je to pocta.
Rád bych jen této příležitosti využil k poděkování věrným fanouškům týmu, kteří nám poskytují velkou podporu při všech závodech. To mě opravdu motivuje k tomu, abych pokaždé, co usednu do vozu, odváděl to nejlepší.
A na závěr: proč ta přezdívka 'Checo?'SP: Není na tom ve skutečnosti nic složitého ani zajímavého. V Mexiku, odkud pocházím, mají všichni Sergiové automaticky přezdívku 'Checo.' Omlouvám se, ale není za tím žádná historka.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.