Sergio Pérez se cítí být připravený a v lepší fyzické kondici před prvním testováním s McLarenem. Hovoří o své cestě na vrchol závodění, o podobném jízdním stylu s Jensonem Buttonem i o svých letošních smělých cílech.
Checo, už jsou to více než dva týdny od prvního dne, kdy jsi byl u McLarenu představen jako oficiální pilot. Dokážeš si vzpomenout, jaké to bylo, když jsi továrnu navštívil poprvé?Sergio Pérez: Bylo to senzační - fantastický den. Všichni známe ty neuvěřitelné fotky z továrny a já mohu rozhodně říci, že se nejedná o chválu zvnějšku a něco jiného zevnitř. Byl to celkem velký zážitek vědět, že jsem jejich pilotem a tohle bude od nynějška mou základnou.
Když se ohlédneš zpět do roku 2005, kdy jsi závodil ve Formuli BMW, dokázal bys tehdy odhadnout, že se jednoho dne staneš jezdcem McLarenu?SP: Jak byste něco takového mohli odhadnout? Samozřejmě v to doufáte a modlíte se, aby se vám naskytla nějaká šance a stal zázrak, když budete tvrdě pracovat, ale ostatní dělají totéž. Mým cílem samozřejmě bylo dostat se do Formule 1, v té době se to však zdálo být na světelné roky daleko a neexistovala žádná záruka toho, že se mi to podaří.
Když se tedy ohlédnu zpět, musím přiznat, že se má kariéra vyvíjela fantasticky. Povedlo se mi to: vstoupil jsem do Formule 1 s dobrým týmem - se Sauberem - a po dvou letech přestupuji k nejlepšímu týmu na světě. Cítím se být velmi poctěn a jsem na to hrdý.
Sergio Pérez první den v McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Dá se očekávat, že na cestě z Formule BMW k McLarenu ses naučil žít pod tlakem, jsi však připraven v této sezóně na zvýšení tlaku o další úroveň?SP: Tlak se rozhodně o jeden či dva stupně zvýší. Zde dostanu vůz, s nímž můžu vyhrávat, to je to, co se ode mne očekává. Abych byl upřímný, pokud nejste schopni se vyrovnat s tlakem ve Formuli 1, pak je tohle pro vás špatné místo. Jděte a porozhlédněte se po něčem jiném.
První předsezónní test v Jerezu je za dveřmi. Šéf McLarenu Martin Whitmarsh slíbil, že budeš připravený - a více fit. Jsi?SP: (smích) Ha, podívejte se na mě, cožpak to není vidět? A co se týče připravenosti, trávil jsem čas na simulátoru a propracovával se každým oddělením, abych poznal všechny kroky a procedury. Martin měl pravdu, když předpovídal, že během zimy toho z Mexika moc neuvidím!
Pirelli představilo minulý týden své nové pneumatiky s příslibem ještě více vzrušujícího závodění v roce 2013. Jednou z tvých silných stránek loni byla šetrnost k pneumatikám, čímž je známý také tvůj nový týmový kolega Jenson Button. Pomůže týmu vědomí, že oba piloti vědí, jak s gumou zacházet?SP: Doufejme. Nyní to je ale všechno spekulace - nic není jisté, když jste neseděli ve voze a neujeli dostatek kilometrů. Odhaduji, že to týmu samozřejmě pomůže, když má dva piloty s celkem podobnými jízdními styly. Jak moc jsme si ale podobní? Na to přijdeme během následujících několika týdnů, až usedneme do stejného auta. Cokoliv jiného by bylo srovnávání jablek s hruškami.
Checo si prohlíží starší kousky McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
S McLarenem budeš jezdit po pouhých dvou letech závodění v F1. Myslíš, že dva roky jsou dost na to, abys byl připravený na špičkový tým?SP: Mám pro všechny dobrou zprávu: McLaren je týmem, který ví, jak zacházet s mladými jezdci. Jen si vzpomeňte na mého předchůdce v kokpitu - na Lewise Hamiltona. Přidal se k týmu bez jakýchkoliv zkušeností v F1 a tým mu pomohl dozrát ve vítěze a šampiona. Jediné, co chci, je stejné zacházení.
Co je tedy tvým cílem pro rok 2013?SP: Vyhrávání.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.