Sergio Pérez se cítí být připravený a v lepší fyzické kondici před prvním testováním s McLarenem. Hovoří o své cestě na vrchol závodění, o podobném jízdním stylu s Jensonem Buttonem i o svých letošních smělých cílech.
Checo, už jsou to více než dva týdny od prvního dne, kdy jsi byl u McLarenu představen jako oficiální pilot. Dokážeš si vzpomenout, jaké to bylo, když jsi továrnu navštívil poprvé?Sergio Pérez: Bylo to senzační - fantastický den. Všichni známe ty neuvěřitelné fotky z továrny a já mohu rozhodně říci, že se nejedná o chválu zvnějšku a něco jiného zevnitř. Byl to celkem velký zážitek vědět, že jsem jejich pilotem a tohle bude od nynějška mou základnou.
Když se ohlédneš zpět do roku 2005, kdy jsi závodil ve Formuli BMW, dokázal bys tehdy odhadnout, že se jednoho dne staneš jezdcem McLarenu?SP: Jak byste něco takového mohli odhadnout? Samozřejmě v to doufáte a modlíte se, aby se vám naskytla nějaká šance a stal zázrak, když budete tvrdě pracovat, ale ostatní dělají totéž. Mým cílem samozřejmě bylo dostat se do Formule 1, v té době se to však zdálo být na světelné roky daleko a neexistovala žádná záruka toho, že se mi to podaří.
Když se tedy ohlédnu zpět, musím přiznat, že se má kariéra vyvíjela fantasticky. Povedlo se mi to: vstoupil jsem do Formule 1 s dobrým týmem - se Sauberem - a po dvou letech přestupuji k nejlepšímu týmu na světě. Cítím se být velmi poctěn a jsem na to hrdý.
Sergio Pérez první den v McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Dá se očekávat, že na cestě z Formule BMW k McLarenu ses naučil žít pod tlakem, jsi však připraven v této sezóně na zvýšení tlaku o další úroveň?SP: Tlak se rozhodně o jeden či dva stupně zvýší. Zde dostanu vůz, s nímž můžu vyhrávat, to je to, co se ode mne očekává. Abych byl upřímný, pokud nejste schopni se vyrovnat s tlakem ve Formuli 1, pak je tohle pro vás špatné místo. Jděte a porozhlédněte se po něčem jiném.
První předsezónní test v Jerezu je za dveřmi. Šéf McLarenu Martin Whitmarsh slíbil, že budeš připravený - a více fit. Jsi?SP: (smích) Ha, podívejte se na mě, cožpak to není vidět? A co se týče připravenosti, trávil jsem čas na simulátoru a propracovával se každým oddělením, abych poznal všechny kroky a procedury. Martin měl pravdu, když předpovídal, že během zimy toho z Mexika moc neuvidím!
Pirelli představilo minulý týden své nové pneumatiky s příslibem ještě více vzrušujícího závodění v roce 2013. Jednou z tvých silných stránek loni byla šetrnost k pneumatikám, čímž je známý také tvůj nový týmový kolega Jenson Button. Pomůže týmu vědomí, že oba piloti vědí, jak s gumou zacházet?SP: Doufejme. Nyní to je ale všechno spekulace - nic není jisté, když jste neseděli ve voze a neujeli dostatek kilometrů. Odhaduji, že to týmu samozřejmě pomůže, když má dva piloty s celkem podobnými jízdními styly. Jak moc jsme si ale podobní? Na to přijdeme během následujících několika týdnů, až usedneme do stejného auta. Cokoliv jiného by bylo srovnávání jablek s hruškami.
Checo si prohlíží starší kousky McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
S McLarenem budeš jezdit po pouhých dvou letech závodění v F1. Myslíš, že dva roky jsou dost na to, abys byl připravený na špičkový tým?SP: Mám pro všechny dobrou zprávu: McLaren je týmem, který ví, jak zacházet s mladými jezdci. Jen si vzpomeňte na mého předchůdce v kokpitu - na Lewise Hamiltona. Přidal se k týmu bez jakýchkoliv zkušeností v F1 a tým mu pomohl dozrát ve vítěze a šampiona. Jediné, co chci, je stejné zacházení.
Co je tedy tvým cílem pro rok 2013?SP: Vyhrávání.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.