Mark Webber je momentálně v průběžném pořadí pátý. Co by ho mohlo vyřadit z bitvy o titul? Letos navíc bude boj o titul hodně těsný, když momentálně má ještě půl tuctu jezdců reálnou šanci na titul. Webber je však pro zbytek sezony optimistický, jak řekl v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1.
Marku, jak se jezdec vypořádává se sezonou jako je tato? Závody letos jsou velmi vyrovnané a jen těžko se dá předpovědět, kdo vyhraje další závod, nebo dokonce celý šampionát.Ano, viděli jsme velké výkyvy ve formě jednotlivých týmů a dokonce i jezdců. Ale samozřejmě se o vrcholy a pády ostatních týmů až tak nezajímám - musíte se soustředit na svůj vlastní výkon. Samozřejmě, měli jsme letos několik slušných výsledků a na začátku sezony jsme byli velmi konzistentní. V posledních několika závodech nám scházela konzistentnost, takže se musíme dostat zpět. A s konzistentností přijdou vítězství - a to opět potřebujeme.
Ale co vy? Vloni se dva uchazeči v boji o titul vykrystalizovali poměrně brzy. Letos je ve hře ještě minimálně půl tuctu jezdů a jedním z nich jste vy...S touto nepředvídatelností nemám žádný problém. Není to pro mě žádná velká změna. Jedinou věcí, která mě zajímá, je získat co nejlepší výsledek v každém závodu. Loňská sezona pro mě samozřejmě dopadla poměrně dobře a toho chci dosáhnout znovu. (smích) Upřímně, ani nevím, kdo je momentálně mezi jezdci druhý nebo třetí, jedině vím, že Fernando má náskok.
Momentálně to vypadá, že pravidelné sbírání bodů je lepší než sbírání vítězství...Neříkal jsem, že konzistentnost bude letos klíčová? Všichni známe pravidla, ale z pohledu týmu je velmi těžké dosáhnout této konzistentnosti. Zahrnuje to pit stopy, spolehlivost, jezdecké chyby atd. a to vše ve 20 závodech sezony. Toto vše se může stát a my se musíme dívat dopředu.
Může se stát, že budeme mít šampiona, který nejvyhraje ani závod - Kimi Räikkönen je v průběžném pořadí třetí a je tak horkým kandidátem na titul. Co si myslíte, že za tím stojí? Je to jen díky pneumatikám?Ne, i když pravidla také hrají důležitou roli. Auta jsou pěkně vyrovnaná. Řekl bych, že největší roli hrají pravidla, ne gumy.
Co bylo tedy hlavní nevýhodou pravidel pro Red Bull?Hm, dobře, je na každém týmu, aby z auta v rámci pravidel dostal to nejlepší. A to se nám v minulých sezonách podařilo. Byly tu zde však nějaké změny i pro letošní rok, které jezdecké pole mnohem více smrskly, a tak je pro nás mnohem těžší být úspěšnými než v minulosti. Jsme dost velcí na to, abychom věděli, že musíme pracovat s tím, co máme a ne jen sedět a brečet. (smích)
V několika posledních závodech byl jasný strmý propad formy Red Bullu. Nebo byly předchozí sezony až moc dobré na to, aby se staly pravidelností, a teď je vše v normálu?Mohlo by být. Zřejmě jsme měli neobyčejnou převahu. Velmi, velmi často jsme vyhrávali - a velmi často jsme měli obě auta na podiu - během minulých dvou a půl let. Když se ale podíváte na tuto sezonu, tak nebylo mnoho případů, kdy jsme viděli dva jezdce jednoho týmu na podiu, takž je to letos velmi těžké, pro každý tým. Momentálně není nikdo velkým měřítkem, ale všichni jsou si poměrně blízko.
Jak těžké je snížit svoje očekávání?Stále ještě můžeme vyhrát oba šampionáty, takže se o žádném snižování nebavíme. Sitace a pravděpodobně i styl jsou jiné, ale stále ještě můžeme vyhrát oba tituly.
Co kvalifikace? Vypadá to na těžké časy pro vás a Sebastiana...To je pravda, sobota pro nás bývá velkou výzvou, zvláště v několika posledních závodech. To vede k domněnce, že z vozu nedostáváme maximum.
Co by bylo maximem? Kde by mělo přijít?Poslední dobou skoro vždy končíme kvalifikaci nespokojení. I když je úroveň našeho týmu docela vysoká, tak chceme přirozeně být na špici, takže když v kvalifikaci skončíme v Q2, tak to není to, v co jsme doufali. Takže ano, jsme nespokojení s naší kvalifikační výkonností, ale znovu, pokud bychom na to znali odpověď, tak to pořešíme. Není zde něco, čím bychom to mohli jen tak změnit a náhle se ocitnout na špici. Úspěch, který jsme měli v minulých dvou letech nebyl udělán nějakým přepnutím tlačítka - stabilně jsme se tam dostávali. Momentálně nejsme dostatečně silní v kvalifikaci, ale máme šanci to změnit.
A co vaše osobní situace? Pár týdnů zpět jste vypadal na horkého kandidáta na titul a teď? Jaké jsou vaše odhady? Samozřejmě jsem s několika posledními závody nebyl spokojen a samozřejmě tak nechci pokračovat. Pokud chcete bojovat o šampionát, tak musíme získávat více bodů. Měli jsme nějaké penalizace za převodovku, které nám to rozhodně neulehčily. Také Monza nebyla zrovna dobrá. Nakonec to byla moje chyba, která mě dostala, ale pamatujme na to, že moje DNF [did not finished - nedokončení] bylo rok předtím také v Monze. Takže moje řízení je velmi konzistentní a teď bych potřeboval nějaké dobré výsledky. To ale jde pouze dohromady s celým týmem. Jsme na společné lodi a vybojovali jsme některé velmi speciální vítězství v Monaku a na Silverstone, na dvou ikonických tratích. Bylo to senzační za těžkých podmínek.
Svůj kontrakt s Red Bullem jste prodloužil o další rok. Opakovaně jste řekl, že roční cesta je pro vás optimální a pravděpodobně to tak sedí oběma stranám - ale jak jste starší, tak není to spíše výhoda týmu?Podívejte, vím, že nejsem na začátku své kariéry. Zjistil jsem to. Také jsem zjistil, že miluju závodění v F1. Mám svělou možnost si to dokázat, zazávodit si každý druhý týden, být nejlepší, jaký můžu být. Mám důvod vstávat a to mě vzrušuje. Kdybych měl dvouletý kontrakt, tak by to bylo pořád stejné. Samozřejmě to není kdovíjak bezpečné, ale více jak dostatek bezpečí mám ve svém životě, takže nepotřebuji extra rok navíc v mém kontraktu. Nechtěl bych pětiletý kontrakt, ne v 36 letech. V 18 letech možná ano.
Zbývá sedm závodů do konce. Který by vám měl nejvíce sedět?Napřed bych se chtěl soustředit na tento. Jsme zpět na trati z vysokým přítlakem a teplota trati je docela vysoká, takže to bude těžké pro pneumatiky. Podle mých odhadů bychom měli být konkurenceschopní na Suzuce a v Koreji. V Americe a v Brazílii bychom měli být silní. Trochu nejistí jsme ohledně Abú Zabí, ale na zbytku tratí bychom měli být silní.
A co víkend? Nějaký klíč?Šampaňské a ideálně pozice někde ve středu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.