Mark Webber je momentálně v průběžném pořadí pátý. Co by ho mohlo vyřadit z bitvy o titul? Letos navíc bude boj o titul hodně těsný, když momentálně má ještě půl tuctu jezdců reálnou šanci na titul. Webber je však pro zbytek sezony optimistický, jak řekl v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1.
Marku, jak se jezdec vypořádává se sezonou jako je tato? Závody letos jsou velmi vyrovnané a jen těžko se dá předpovědět, kdo vyhraje další závod, nebo dokonce celý šampionát.Ano, viděli jsme velké výkyvy ve formě jednotlivých týmů a dokonce i jezdců. Ale samozřejmě se o vrcholy a pády ostatních týmů až tak nezajímám - musíte se soustředit na svůj vlastní výkon. Samozřejmě, měli jsme letos několik slušných výsledků a na začátku sezony jsme byli velmi konzistentní. V posledních několika závodech nám scházela konzistentnost, takže se musíme dostat zpět. A s konzistentností přijdou vítězství - a to opět potřebujeme.
Ale co vy? Vloni se dva uchazeči v boji o titul vykrystalizovali poměrně brzy. Letos je ve hře ještě minimálně půl tuctu jezdů a jedním z nich jste vy...S touto nepředvídatelností nemám žádný problém. Není to pro mě žádná velká změna. Jedinou věcí, která mě zajímá, je získat co nejlepší výsledek v každém závodu. Loňská sezona pro mě samozřejmě dopadla poměrně dobře a toho chci dosáhnout znovu. (smích) Upřímně, ani nevím, kdo je momentálně mezi jezdci druhý nebo třetí, jedině vím, že Fernando má náskok.
Momentálně to vypadá, že pravidelné sbírání bodů je lepší než sbírání vítězství...Neříkal jsem, že konzistentnost bude letos klíčová? Všichni známe pravidla, ale z pohledu týmu je velmi těžké dosáhnout této konzistentnosti. Zahrnuje to pit stopy, spolehlivost, jezdecké chyby atd. a to vše ve 20 závodech sezony. Toto vše se může stát a my se musíme dívat dopředu.
Může se stát, že budeme mít šampiona, který nejvyhraje ani závod - Kimi Räikkönen je v průběžném pořadí třetí a je tak horkým kandidátem na titul. Co si myslíte, že za tím stojí? Je to jen díky pneumatikám?Ne, i když pravidla také hrají důležitou roli. Auta jsou pěkně vyrovnaná. Řekl bych, že největší roli hrají pravidla, ne gumy.
Co bylo tedy hlavní nevýhodou pravidel pro Red Bull?Hm, dobře, je na každém týmu, aby z auta v rámci pravidel dostal to nejlepší. A to se nám v minulých sezonách podařilo. Byly tu zde však nějaké změny i pro letošní rok, které jezdecké pole mnohem více smrskly, a tak je pro nás mnohem těžší být úspěšnými než v minulosti. Jsme dost velcí na to, abychom věděli, že musíme pracovat s tím, co máme a ne jen sedět a brečet. (smích)
V několika posledních závodech byl jasný strmý propad formy Red Bullu. Nebo byly předchozí sezony až moc dobré na to, aby se staly pravidelností, a teď je vše v normálu?Mohlo by být. Zřejmě jsme měli neobyčejnou převahu. Velmi, velmi často jsme vyhrávali - a velmi často jsme měli obě auta na podiu - během minulých dvou a půl let. Když se ale podíváte na tuto sezonu, tak nebylo mnoho případů, kdy jsme viděli dva jezdce jednoho týmu na podiu, takž je to letos velmi těžké, pro každý tým. Momentálně není nikdo velkým měřítkem, ale všichni jsou si poměrně blízko.
Jak těžké je snížit svoje očekávání?Stále ještě můžeme vyhrát oba šampionáty, takže se o žádném snižování nebavíme. Sitace a pravděpodobně i styl jsou jiné, ale stále ještě můžeme vyhrát oba tituly.
Co kvalifikace? Vypadá to na těžké časy pro vás a Sebastiana...To je pravda, sobota pro nás bývá velkou výzvou, zvláště v několika posledních závodech. To vede k domněnce, že z vozu nedostáváme maximum.
Co by bylo maximem? Kde by mělo přijít?Poslední dobou skoro vždy končíme kvalifikaci nespokojení. I když je úroveň našeho týmu docela vysoká, tak chceme přirozeně být na špici, takže když v kvalifikaci skončíme v Q2, tak to není to, v co jsme doufali. Takže ano, jsme nespokojení s naší kvalifikační výkonností, ale znovu, pokud bychom na to znali odpověď, tak to pořešíme. Není zde něco, čím bychom to mohli jen tak změnit a náhle se ocitnout na špici. Úspěch, který jsme měli v minulých dvou letech nebyl udělán nějakým přepnutím tlačítka - stabilně jsme se tam dostávali. Momentálně nejsme dostatečně silní v kvalifikaci, ale máme šanci to změnit.
A co vaše osobní situace? Pár týdnů zpět jste vypadal na horkého kandidáta na titul a teď? Jaké jsou vaše odhady? Samozřejmě jsem s několika posledními závody nebyl spokojen a samozřejmě tak nechci pokračovat. Pokud chcete bojovat o šampionát, tak musíme získávat více bodů. Měli jsme nějaké penalizace za převodovku, které nám to rozhodně neulehčily. Také Monza nebyla zrovna dobrá. Nakonec to byla moje chyba, která mě dostala, ale pamatujme na to, že moje DNF [did not finished - nedokončení] bylo rok předtím také v Monze. Takže moje řízení je velmi konzistentní a teď bych potřeboval nějaké dobré výsledky. To ale jde pouze dohromady s celým týmem. Jsme na společné lodi a vybojovali jsme některé velmi speciální vítězství v Monaku a na Silverstone, na dvou ikonických tratích. Bylo to senzační za těžkých podmínek.
Svůj kontrakt s Red Bullem jste prodloužil o další rok. Opakovaně jste řekl, že roční cesta je pro vás optimální a pravděpodobně to tak sedí oběma stranám - ale jak jste starší, tak není to spíše výhoda týmu?Podívejte, vím, že nejsem na začátku své kariéry. Zjistil jsem to. Také jsem zjistil, že miluju závodění v F1. Mám svělou možnost si to dokázat, zazávodit si každý druhý týden, být nejlepší, jaký můžu být. Mám důvod vstávat a to mě vzrušuje. Kdybych měl dvouletý kontrakt, tak by to bylo pořád stejné. Samozřejmě to není kdovíjak bezpečné, ale více jak dostatek bezpečí mám ve svém životě, takže nepotřebuji extra rok navíc v mém kontraktu. Nechtěl bych pětiletý kontrakt, ne v 36 letech. V 18 letech možná ano.
Zbývá sedm závodů do konce. Který by vám měl nejvíce sedět?Napřed bych se chtěl soustředit na tento. Jsme zpět na trati z vysokým přítlakem a teplota trati je docela vysoká, takže to bude těžké pro pneumatiky. Podle mých odhadů bychom měli být konkurenceschopní na Suzuce a v Koreji. V Americe a v Brazílii bychom měli být silní. Trochu nejistí jsme ohledně Abú Zabí, ale na zbytku tratí bychom měli být silní.
A co víkend? Nějaký klíč?Šampaňské a ideálně pozice někde ve středu.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.