Třetí a poslední část seriálu, v němž Fernando Alonso odpovídal na některé ze 7 000 dotazů, jež mu fanoušci zaslali přes Twitter či Facebook, je zde. Kolik kombinéz, bot a rukavic si vozí na každý závod? Co jej na závodních víkendech krom samotného závodění baví nejvíce?
Pamatuji si, když jsi jezdil s Antoniem Garciou. Byly tehdy souboje na trati vznešenější než dnes?Vždy bojujete se vším, co se dá, je ale pravdou, že když jste dítětem, pravidla jsou striktnější a rychle vám ukážou černou vlajku a po zbytek víkendu vám neumožní závodit. Měl jsem dost štěstí, že v Asturii a ve Španělsku máme ředitele závodů, kteří jsou velmi příští v tom, že musíte ostatní pilotům prokazovat respekt, což je dobrý základ pro motokáry propagační kategorie.
Jaké předměty jsi sbíral ve své kariéře, své a/nebo ostatních jezdců?Sbírám přilby všech ostatních jezdců na startovním roštu, několik mi jich chybí, ale jinak jich mám už téměř všechny ;))
Kolik kombinéz a párů bot obvykle vozíš na každý okruh?Na každý závod s sebou vozíme osm kombinéz, pět párů bot, pět párů rukavic a čtyři nebo pět přileb. Samozřejmě nepoužíváme všechny, takže některé z nich bereme na další závody. Řekl bych, že během roku využijeme:- 14 - 15 kombinéz- 10 párů bot- 15 - 20 párů rukavic- 11 - 12 přileb
Kombinézy, boty a rukavice dáváme sponzorům, dražíme pro charitativní účely nebo je necháváme v muzeu Ferrari. Jak už jsem řekl, obvykle si na konci sezóny měníme přilby s ostatními jezdci. Mám již téměř všechny přilby pilotů, s nimiž jsem jezdil.
S vozem Ferrari F2012 při testech v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)
Jsi raději před startem na roštu sám? Málokdy tě vidíme v tu dobu poskytovat rozhovory.V každém závodě na roštu poskytnu 2 až 3 rozhovory. Normálně však pro španělské TV. Ale ano, obecně by tyto chvíle měly být spíše soukromější a zaměřené na přípravu.
Mají piloti zakázány nebezpečné sporty? I když jste na dovolené?Ne. Nic není zakázané, musíme však mít zdravý rozum a vyhýbat se co nejvíce rizikům - jak během sezóny, tak i na dovolené.
Měl jsi někdy strach jako spolujezdec?Myslím, že ne, protože ostatní piloti reagují podobně, jako já. Možná v určitých chvílích s jinými osobami či přáteli ano, protože nevíte, zda mají situaci pod kontrolou či nikoliv.
Jsi pasažérem, který rád druhé učí či diktuje, jak by měl řidič správně jezdit?Nikdy. Jsem tichým pasažérem. Pokud řidič dodržuje rychlost a zákon, neříkám nic.
Cestoval jsi hodně po Španělsku. Zbývají některá důležitá města, která jsi nenavštívil (Sevilla, Granada, Santander atd.)?No... Musím znát téměř všechna. Byl jsem ve většině z nich, ale pouze kvůli své práci: hotel, letiště, reklamní akce či závod a pak další destinace. Takže nemůžu tvrdit, že bych všechna ta města znal.
Fernando letos před během prvního závodního víkendu v Melbourne (foto: Scuderia Ferrari)
Co tě během závodního víkendu nejvíce baví? Krom závodění, samozřejmě.Rád navštěvuji nové země a objevuji nové kultury během roku.
Co je tou nejlepší věcí, kterou jsi postavil z Lega?S Legem jsem si moc nehrál. Nedávno jsem z Lega udělal velké Ferrari společně s Ferrari kvůli nějakým fotografiím pro sponzora.
Je pro tebe těžké jezdit se silničním autem poté, co se svezeš ve voze F1 (pokud to je Ferrari a naopak)?Není to problém. Poté, co veškerý adrenalin nechám na dráze, jezdím opatrně.
Předchozí dva díly naleznete zde:Alonso zodpovídá dotazy fanoušků: Massa je jedním z nejlepších pilotů na světěAlonso odpovídá fanouškům - 2. část: Jak těžké je pro něj být 270 nocí ročně bez rodiny?
Zajímavý rozhovor s Fernandem najdete také v posledním dílu Scuderia Ferrari Racing News č. 6 (zdroj: Scuderia Ferrari)
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.