Alonso odpovídá fanouškům - 3. část: Co jej během závodního víkendu baví nejvíce?

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 8. května 2012 15:30
Sdílej:

Třetí a poslední část seriálu, v němž Fernando Alonso odpovídal na některé ze 7 000 dotazů, jež mu fanoušci zaslali přes Twitter či Facebook, je zde. Kolik kombinéz, bot a rukavic si vozí na každý závod? Co jej na závodních víkendech krom samotného závodění baví nejvíce?

Pamatuji si, když jsi jezdil s Antoniem Garciou. Byly tehdy souboje na trati vznešenější než dnes?Vždy bojujete se vším, co se dá, je ale pravdou, že když jste dítětem, pravidla jsou striktnější a rychle vám ukážou černou vlajku a po zbytek víkendu vám neumožní závodit. Měl jsem dost štěstí, že v Asturii a ve Španělsku máme ředitele závodů, kteří jsou velmi příští v tom, že musíte ostatní pilotům prokazovat respekt, což je dobrý základ pro motokáry propagační kategorie.

Jaké předměty jsi sbíral ve své kariéře, své a/nebo ostatních jezdců?Sbírám přilby všech ostatních jezdců na startovním roštu, několik mi jich chybí, ale jinak jich mám už téměř všechny ;))

Kolik kombinéz a párů bot obvykle vozíš na každý okruh?Na každý závod s sebou vozíme osm kombinéz, pět párů bot, pět párů rukavic a čtyři nebo pět přileb. Samozřejmě nepoužíváme všechny, takže některé z nich bereme na další závody. Řekl bych, že během roku využijeme:- 14 - 15 kombinéz- 10 párů bot- 15 - 20 párů rukavic- 11 - 12 přileb

Kombinézy, boty a rukavice dáváme sponzorům, dražíme pro charitativní účely nebo je necháváme v muzeu Ferrari. Jak už jsem řekl, obvykle si na konci sezóny měníme přilby s ostatními jezdci. Mám již téměř všechny přilby pilotů, s nimiž jsem jezdil.

S vozem Ferrari F2012 při testech v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)

Jsi raději před startem na roštu sám? Málokdy tě vidíme v tu dobu poskytovat rozhovory.V každém závodě na roštu poskytnu 2 až 3 rozhovory. Normálně však pro španělské TV. Ale ano, obecně by tyto chvíle měly být spíše soukromější a zaměřené na přípravu.

Mají piloti zakázány nebezpečné sporty? I když jste na dovolené?Ne. Nic není zakázané, musíme však mít zdravý rozum a vyhýbat se co nejvíce rizikům - jak během sezóny, tak i na dovolené.

Měl jsi někdy strach jako spolujezdec?Myslím, že ne, protože ostatní piloti reagují podobně, jako já. Možná v určitých chvílích s jinými osobami či přáteli ano, protože nevíte, zda mají situaci pod kontrolou či nikoliv.

Jsi pasažérem, který rád druhé učí či diktuje, jak by měl řidič správně jezdit?Nikdy. Jsem tichým pasažérem. Pokud řidič dodržuje rychlost a zákon, neříkám nic.

Cestoval jsi hodně po Španělsku. Zbývají některá důležitá města, která jsi nenavštívil (Sevilla, Granada, Santander atd.)?No... Musím znát téměř všechna. Byl jsem ve většině z nich, ale pouze kvůli své práci: hotel, letiště, reklamní akce či závod a pak další destinace. Takže nemůžu tvrdit, že bych všechna ta města znal.

Fernando letos před během prvního závodního víkendu v Melbourne (foto: Scuderia Ferrari)

Co tě během závodního víkendu nejvíce baví? Krom závodění, samozřejmě.Rád navštěvuji nové země a objevuji nové kultury během roku.

Co je tou nejlepší věcí, kterou jsi postavil z Lega?S Legem jsem si moc nehrál. Nedávno jsem z Lega udělal velké Ferrari společně s Ferrari kvůli nějakým fotografiím pro sponzora.

Je pro tebe těžké jezdit se silničním autem poté, co se svezeš ve voze F1 (pokud to je Ferrari a naopak)?Není to problém. Poté, co veškerý adrenalin nechám na dráze, jezdím opatrně.

 

Předchozí dva díly naleznete zde:Alonso zodpovídá dotazy fanoušků: Massa je jedním z nejlepších pilotů na světěAlonso odpovídá fanouškům - 2. část: Jak těžké je pro něj být 270 nocí ročně bez rodiny?

 

Zajímavý rozhovor s Fernandem najdete také v posledním dílu Scuderia Ferrari Racing News č. 6 (zdroj: Scuderia Ferrari)

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Souboj Maxe Verstapppena a Oscara Piastriho ve Velké ceně Miami

GP Miami: Dominance Mclarenu pokračuje, Piastri zvítězil

Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.

Novinky
Charles Leclerc v Miami.

»GP Miami« Charles Leclerc se opřel do Ferrari: Jel jsem dobře! Ale, ať dělám cokoliv, Ferrari je příliš pomalé

Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.

Novinky
Max Verstappen v Miami

Táta na pole position: Verstappen umlčel pochybnosti vítěznou rychlostí

Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.

Novinky
Max Verstappen

GP Miami - po kvalifikaci: Lewis Hamilton a rostoucí frustrace. Antonelli do toho buší a Max Verstappen jako opět skvělý "Max"

Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.