Lewise Hamiltona podle bývalého šéfa týmu F1 Eddieho Jordana prošel těžkým obdobím. Chce jej vidět znovu zpět ve formě, aby někdo konečně dostal Sebastiana Vettela pod tlak. Hodnotí také letošní výkony Williamsu, Mercedesu a Ferrari.
Co říkáš na letošní sezónu Lewise Hamiltona?Eddie Jordan: To, co mě překvapilo, bylo to, že konečně začal mluvit o své rodině, o svém vztahu, o udělání si pořádku v hlavě - to vše mu samozřejmě dělalo starosti. Zřejmě se nikdy nedovíme, k jak velké neshodě došlo mezi ním a jeho otcem. Také jsem si všiml, že se vůbec nezmiňoval o svém současném managementu. Myslím si, že se nachází na osamělém místě, ale také to, že je hodně odolný.
Přesto stále patří k nejlepším pilotům Formule 1, ne?EJ: Naprosto miluji jeho závodění, v minulosti jsem jej srovnával se Sennou. Je tak skvělým závodníkem! Věřte či ne, pro jeho fanoušky to je bolestivé a my potřebujeme, aby byl opět ve formě a mohl bojovat s Vettelem.
Chci vidět, jak je Vettel opravdu dobrý, chci vidět, jak je na něj vyvíjen tlak, a chci, aby se stalo něco, k čemu nedošlo za doby Michaela Schumachera, když dominoval. Je to v zájmu F1, by opět podával výborné výkony.
Co říkáš na Williams? Existuje nějaké snadné řešení jejich problémů?EJ: Přál bych si, aby existovalo. Bolí to, když člověk vidí, co se tam děje. Vyhrávali všechno, pak ale ztratili určité sponzory a odešel Adrian Newey, takže musíte analyzovat, co se udělalo špatně a co se z toho dá naučit. Pro Williams to je období temna a těžko se odhaduje, odkud přijde světlo.
Mercedes má mnoho velkých jmen v technickém týmů, což podle Jordana nemusí být výhodou(foto: Mercedes GP)
Mercedes má ve svém technickém týmu spoustu velkých jmen. Můžou v roce 2012 bojovat o titul?EJ: Jestli si myslím, že můžou porazit Red Bull a McLaren? To je těžká otázka. Jak můžete zužitkovat vše z jednotlivých talentů? Já jsem vedl tým a vždy tam byla ega. Čím větší jméno, tím větší ego, tím vyšší náklady a větší boj. Nejsem si jistý, jestli je tohle odpověď na jejich problémy.
Co Ferrari?EJ: Líbí se mi ty reklamní výpady Lucy di Montezemola o tom, jak to všechno není fér. Nevím, co tím sleduje. Ferrari trochu ztratilo půdu pod nohama, ale všichni víme, jak je Alonso skvělý.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.