Lewise Hamiltona podle bývalého šéfa týmu F1 Eddieho Jordana prošel těžkým obdobím. Chce jej vidět znovu zpět ve formě, aby někdo konečně dostal Sebastiana Vettela pod tlak. Hodnotí také letošní výkony Williamsu, Mercedesu a Ferrari.
Co říkáš na letošní sezónu Lewise Hamiltona?Eddie Jordan: To, co mě překvapilo, bylo to, že konečně začal mluvit o své rodině, o svém vztahu, o udělání si pořádku v hlavě - to vše mu samozřejmě dělalo starosti. Zřejmě se nikdy nedovíme, k jak velké neshodě došlo mezi ním a jeho otcem. Také jsem si všiml, že se vůbec nezmiňoval o svém současném managementu. Myslím si, že se nachází na osamělém místě, ale také to, že je hodně odolný.
Přesto stále patří k nejlepším pilotům Formule 1, ne?EJ: Naprosto miluji jeho závodění, v minulosti jsem jej srovnával se Sennou. Je tak skvělým závodníkem! Věřte či ne, pro jeho fanoušky to je bolestivé a my potřebujeme, aby byl opět ve formě a mohl bojovat s Vettelem.
Chci vidět, jak je Vettel opravdu dobrý, chci vidět, jak je na něj vyvíjen tlak, a chci, aby se stalo něco, k čemu nedošlo za doby Michaela Schumachera, když dominoval. Je to v zájmu F1, by opět podával výborné výkony.
Co říkáš na Williams? Existuje nějaké snadné řešení jejich problémů?EJ: Přál bych si, aby existovalo. Bolí to, když člověk vidí, co se tam děje. Vyhrávali všechno, pak ale ztratili určité sponzory a odešel Adrian Newey, takže musíte analyzovat, co se udělalo špatně a co se z toho dá naučit. Pro Williams to je období temna a těžko se odhaduje, odkud přijde světlo.
Mercedes má mnoho velkých jmen v technickém týmů, což podle Jordana nemusí být výhodou(foto: Mercedes GP)
Mercedes má ve svém technickém týmu spoustu velkých jmen. Můžou v roce 2012 bojovat o titul?EJ: Jestli si myslím, že můžou porazit Red Bull a McLaren? To je těžká otázka. Jak můžete zužitkovat vše z jednotlivých talentů? Já jsem vedl tým a vždy tam byla ega. Čím větší jméno, tím větší ego, tím vyšší náklady a větší boj. Nejsem si jistý, jestli je tohle odpověď na jejich problémy.
Co Ferrari?EJ: Líbí se mi ty reklamní výpady Lucy di Montezemola o tom, jak to všechno není fér. Nevím, co tím sleduje. Ferrari trochu ztratilo půdu pod nohama, ale všichni víme, jak je Alonso skvělý.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.