Sergio Pérez hodnotí v rozhovoru poskytnutém týmem Sauber svou letošní sezónu. Hovoří o náročném období po své nehodě, která pro něj byla velkým fyzickým i duševním šokem, a vybírá svůj nejlepší výkon.
Jsi spokojený se svou první sezónou?Sergio Pérez: No, co se týče rychlosti, kterou jsem měl, to spokojený jsem, neplatí to však o výsledcích a bodech. Kvůli mé nehodě jsem rovněž vynechal dva závody, v nichž vůz i tým podával dobré výkony - Monako a Kanadu. Poté, co jsem se vrátil zpět do vozu, mi to několik závodů trvalo, než jsem byl opravdu 100% v pořádku. Ale vzhledem k mé celkové výkonnosti v F1 si myslím, že se svou první sezónou můžu být spokojený.
Jak jsi fyzicky a duševně překonával nehodu z Monaka?SP: Fyzicky jsem musel čekat. Nebylo to jednoduché, ale bylo to důležité. Když jsem znovu usednul v Kanadě v tréninku do vozu, uvědomil jsem si, že mám potíže. Cítil jsem závratě, takže jsem nemohl jezdit. O dva týdny později ve Valencii jsem se cítil mnohem lépe a mohl jsem řídit. Ještě lepší to bylo v Silverstone a na Nürburgringu, ale až v Budapešti jsem cítil, že jsem z toho úplně dostal.
Byl to velmi těžký náraz a já jsem se poznal, že to vyžaduje čas, abyste se po otřesu mozku cítili dobře. Duševně to byl také šok. Hodně mi pomohlo, že jsem odjel domů do Mexika a znovu pracoval na přípravě pro závodění.
Co bylo nejobtížnější na přechodu z GP2 do Formule 1?SP: Formule 1 je zcela odlišný svět. Když přijdete, všechno je nové. Množství lidí, s nimiž pracujete, úroveň a množství práce. Každý detail je ve voze i mimo něj důležitý. Zájem médií je obrovský a to vše dohromady má rovněž dopad na váš soukromý život. Je nemožné vybrat jediný aspekt. Musíte to zvažovat všechno dohromady.
Jaké jsou tvé sportovní vrcholy?SP: Z mého pohledu jsem nejlepší výkon podal v Japonsku. Zajel jsem druhé nejrychlejší kolo závodu a dokázal jsem předjet několik aut. Týmová strategie fungovala velmi dobře. Po té velké ceně jsem byl opravdu spokojený.
Sergio si nejvíce cení svého výkonu v Suzuce, kde skončil osmý (foto: Sauber Motorsport AG)
Jak velký tlak jsi cítil?SP: Po celou svou kariéru jsem pociťoval velký tlak, ale ve Formuli 1 vstupujete do další úrovně. Během zimního testování všichni říkali, že jsem platícím pilotem a bylo fajn ukázat, že se mýlí. Během sezóny toho bylo hodně dobrého i špatného a podpora ze strany týmu mi pomohla udržet si sebevědomí.
Co ses naučil z letošní sezóny pro rok 2012?SP: Je toho hodně. Myslím, že důležité je být trpělivý, soustředěný a vždy dělat vše na 100 %. Musíte se neustále zlepšovat ve všech ohledech a vždy být schopni přizpůsobovat se situacím. Pokud okolnosti vyžadují, abyste změnili svůj styl řízení, musíte to udělat.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.