Sergio Pérez hodnotí v rozhovoru poskytnutém týmem Sauber svou letošní sezónu. Hovoří o náročném období po své nehodě, která pro něj byla velkým fyzickým i duševním šokem, a vybírá svůj nejlepší výkon.
Jsi spokojený se svou první sezónou?Sergio Pérez: No, co se týče rychlosti, kterou jsem měl, to spokojený jsem, neplatí to však o výsledcích a bodech. Kvůli mé nehodě jsem rovněž vynechal dva závody, v nichž vůz i tým podával dobré výkony - Monako a Kanadu. Poté, co jsem se vrátil zpět do vozu, mi to několik závodů trvalo, než jsem byl opravdu 100% v pořádku. Ale vzhledem k mé celkové výkonnosti v F1 si myslím, že se svou první sezónou můžu být spokojený.
Jak jsi fyzicky a duševně překonával nehodu z Monaka?SP: Fyzicky jsem musel čekat. Nebylo to jednoduché, ale bylo to důležité. Když jsem znovu usednul v Kanadě v tréninku do vozu, uvědomil jsem si, že mám potíže. Cítil jsem závratě, takže jsem nemohl jezdit. O dva týdny později ve Valencii jsem se cítil mnohem lépe a mohl jsem řídit. Ještě lepší to bylo v Silverstone a na Nürburgringu, ale až v Budapešti jsem cítil, že jsem z toho úplně dostal.
Byl to velmi těžký náraz a já jsem se poznal, že to vyžaduje čas, abyste se po otřesu mozku cítili dobře. Duševně to byl také šok. Hodně mi pomohlo, že jsem odjel domů do Mexika a znovu pracoval na přípravě pro závodění.
Co bylo nejobtížnější na přechodu z GP2 do Formule 1?SP: Formule 1 je zcela odlišný svět. Když přijdete, všechno je nové. Množství lidí, s nimiž pracujete, úroveň a množství práce. Každý detail je ve voze i mimo něj důležitý. Zájem médií je obrovský a to vše dohromady má rovněž dopad na váš soukromý život. Je nemožné vybrat jediný aspekt. Musíte to zvažovat všechno dohromady.
Jaké jsou tvé sportovní vrcholy?SP: Z mého pohledu jsem nejlepší výkon podal v Japonsku. Zajel jsem druhé nejrychlejší kolo závodu a dokázal jsem předjet několik aut. Týmová strategie fungovala velmi dobře. Po té velké ceně jsem byl opravdu spokojený.
Sergio si nejvíce cení svého výkonu v Suzuce, kde skončil osmý (foto: Sauber Motorsport AG)
Jak velký tlak jsi cítil?SP: Po celou svou kariéru jsem pociťoval velký tlak, ale ve Formuli 1 vstupujete do další úrovně. Během zimního testování všichni říkali, že jsem platícím pilotem a bylo fajn ukázat, že se mýlí. Během sezóny toho bylo hodně dobrého i špatného a podpora ze strany týmu mi pomohla udržet si sebevědomí.
Co ses naučil z letošní sezóny pro rok 2012?SP: Je toho hodně. Myslím, že důležité je být trpělivý, soustředěný a vždy dělat vše na 100 %. Musíte se neustále zlepšovat ve všech ohledech a vždy být schopni přizpůsobovat se situacím. Pokud okolnosti vyžadují, abyste změnili svůj styl řízení, musíte to udělat.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.