Rozhovor s Pérezem: Nahradí Massu?

Sauber
Sauber, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 9. listopadu 2011 6:20
Sdílej:

Sergio Pérez hovoří o testování s Ferrari, působení u Sauberu, svém jízdním stylu, úrovni konkurence v F1 a o možnosti nahradit Felipeho Massu.

Felipe Massa je nyní ve Ferrari pod tlakem. Myslíš si, že by ses mohl stát jeho nástupcem po roku 2012? Co pro tebe Ferrari znamená?SP: Ferrari je největším týmem v F1 a jsou skvělí. Massa je pod tlakem? To nevím. Myslím si, že odvádí dobrou práci. Já mám se Sauberem smlouvu na další rok a jsem s tím opravdu spokojený. Myslím si, že se musím zlepšit v mnoha oblastech - nezapomínejte, že jsem stále jen na počátku své kariéry. Můžu se zlepšovat a pak - kdo ví, co přijde dále?

Jak moc jsi byl nadšený z možnosti testovat Ferrari v tomto roce?SG: Moc. Testoval jsem ve Fioranu s F60 z roku 2009 a bylo to velmi zvláštní. U Sauberu jsem ve správném týmu, abych se rozvíjel, ale u Ferrari mohu zlepšovat své schopnosti.

Je úroveň konkurence v F1 snazší či těžší, než sis myslel?SP: Myslím, že je náročnější, než jsem očekával. Je to velmi, velmi vyrovnané. Máte tam ty nejlepší piloty a nejlepší týmy na světě, vstoupit do toho není pro nováčka jednoduché.

Když ses jakožto teenager poprvé přestěhoval do Evropy, bydlel si v Německu nad nějakou restaurací. Jaké to bylo?SP: Když jsem poprvé přišel do Evropy, opravdu jsem bydlel nad restaurací, kterou vlastnil muž provozující můj tým ve Formuli BMW. Někdy byla restaurace docela hlučná, ale obvykle zavírali brzy - kolem devíti už byla většina lidí pryč. A dostával jsem jídlo zdarma, bylo to dost dobré.

Sergio usedá do rudého vozu (foto: Scuderia Ferrari)

Co sis myslel bezprostředně před nárazem do zdi v Monaku?SP: Moc si nevzpomínám. Jel jsem své kvalifikační kolo, poprvé jsem se dostal do Q3 a snažil se zajet skvělý čas. Pamatuji si, že jsem dal ruce pryč z volantu, protože ten první náraz docela dost bolel, takže před tím druhým jsem se snažil dát ruce na helmu. Hodně to pomohlo.

Cítíš po své nehodě v Monaku strach, když řídíš?SP: Ne, vůbec ne. Po Monaku mi to chvíli trvalo, než jsem se dostal zpět na tu svou nejlepší úroveň, protože to ovlivnilo mé vidění a občas jsem ve voze trpěl závratí. Nebylo to jednoduché, ale nyní jsem 100% zpět v pořádku a těším se na zbývající závody.

Jak to děláš, že ti pneumatiky vydrží tak dlouho, a přitom jsi i rychlý?SP: Myslím si, že je to dáno kombinací více věcí. Hlavně naše auto je k pneumatikám šetrné, ale také já dokážu přizpůsobit svůj jízdní styl odlišným podmínkám a neztrácím přitom mnoho času. Ale pokud si vzpomínám, vždy jsem byl v šetření pneumatik dobrý.

Se svým Sauberem C30 v Suzuce (foto: Sauber F1 Team)

Co děláš mezi závody?SP: Připravuji se na další závod a užívám si svůj čas. Dělám normální věci, jako kterýkoliv jiný 21letý kluk. Snažím se život si užívat - někdy zapomínáme, jak jsme šťastni, že jsme zde v F1.

Kdybys byl na jeden den Berniem Ecclestonem, co bys dělal?SP: Užil bych si všech jeho peněz (smích).

Za své rozhodnutí odstoupit z Velké ceny Kanady sis vysloužil chválu. Bylo to snadné rozhodnutí?SP: No, bylo to velmi těžké rozhodnutí, protože jsem chtěl závodit a protože jsem si myslel, že v Kanadě můžu odvést dobrou práci. Také tým byl pod velkým tlakem. Nebyl jsem však 100 % na úrovni, kde jsem potřeboval. Závratě ve voze byly opravdu silné. Podle mě to bylo naprosto správné rozhodnutí nezávodit.

Jaké to je vycházet s nejbohatším mužem na světě - s Carlosem Slimem?SP: Je to příjemné. On je vlastně úplně normálním člověkem - jednoduchým mužem. Samozřejmě je také nejbohatší na světě, ale také velmi příjemnou osobností. Velmi dobří přátelé jsme i s jeho synem, Carlosem Slimem mladším.

Chutná ti jakožto Mexičanovi tequila?SP: (Smích) Samozřejmě, že mi chutná tequila - jsem Mexičan! A samozřejmě musí jít o tequillu José Cuervo, která sponzoruje Sauber!

Tequilu má jako většina Mexičanů rád (foto: Sauber F1 Team)

Byl to kruté, když ti byl v Melbourne odebrán titul "Získal jsem body při svém debutu v F1." Jak ses cítil, když ses dozvěděl zprávu, že ti body byly odebrány?SP: Bylo mi líto týmu, protože odvedl skvělou práci. Celé měsíce se intenzívně připravoval a já jsem prožil skvělý víkend, takže vše pro nás vypadalo dobře. Body jsem nedostal. Když jsme byli diskvalifikováni, byl to hrozný pocit pro všechny v týmu, ale na druhou stranu nás to hodně posílilo a motivovalo.

Asi tří hodiny po závodě jsem se dozvěděl, že jsme diskvalifikování - zrovna jsem se chystal opustit okruh a zahlédl jsem Jamese Keye [technický ředitel Sauberu] s velmi smutným výrazem ve tváři. Ptal jsem se, co se děje, a pak mi to řekl.

Jaký je tvůj vztah s Kamuje Kobajašim?SP: Je dobrý. On je velmi upřímný kluk, velmi profesionální. Dělá svou práci, já svou a jde nám to spolu dobře. Oba jsme mladí jezdci, máme tedy mezi sebou dobrý vztah. Jsme docela dobří přátelé.

Jste opravdu nejlepší přátele s útočníkem Manchesteru United Javierem "Chicharitem" Hernandezem?SP: No, nejsme nejlepší přátelé, ale je pravda, že jsme kamarádi. Pochází ze stejného města jako já. Je o dva či tři roky starší, ale je to velmi příjemný kluk.

Co říkáš na DRS - nemělo by být zakázáno, protože příliš usnadňuje předjíždění?SP: V F1 je předjíždění stále obtížné, nikdy to není jednoduché. Myslím si, že to pomáhá, podle mě se jedná o pozitivní věc.

Šťastná fanynka se Sergiovým podpisem (foto: Sauber F1 Team)

Témata:
Stalo se
Novinky
Piloti F1 během zimní pauzy

Jezdci využili zimní přestávku k načerpání sil na novou sezónu. Každý zvolil svůj vlastní způsob odpočinku

Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.

Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.