Sergio Pérez hovoří o testování s Ferrari, působení u Sauberu, svém jízdním stylu, úrovni konkurence v F1 a o možnosti nahradit Felipeho Massu.
Felipe Massa je nyní ve Ferrari pod tlakem. Myslíš si, že by ses mohl stát jeho nástupcem po roku 2012? Co pro tebe Ferrari znamená?SP: Ferrari je největším týmem v F1 a jsou skvělí. Massa je pod tlakem? To nevím. Myslím si, že odvádí dobrou práci. Já mám se Sauberem smlouvu na další rok a jsem s tím opravdu spokojený. Myslím si, že se musím zlepšit v mnoha oblastech - nezapomínejte, že jsem stále jen na počátku své kariéry. Můžu se zlepšovat a pak - kdo ví, co přijde dále?
Jak moc jsi byl nadšený z možnosti testovat Ferrari v tomto roce?SG: Moc. Testoval jsem ve Fioranu s F60 z roku 2009 a bylo to velmi zvláštní. U Sauberu jsem ve správném týmu, abych se rozvíjel, ale u Ferrari mohu zlepšovat své schopnosti.
Je úroveň konkurence v F1 snazší či těžší, než sis myslel?SP: Myslím, že je náročnější, než jsem očekával. Je to velmi, velmi vyrovnané. Máte tam ty nejlepší piloty a nejlepší týmy na světě, vstoupit do toho není pro nováčka jednoduché.
Když ses jakožto teenager poprvé přestěhoval do Evropy, bydlel si v Německu nad nějakou restaurací. Jaké to bylo?SP: Když jsem poprvé přišel do Evropy, opravdu jsem bydlel nad restaurací, kterou vlastnil muž provozující můj tým ve Formuli BMW. Někdy byla restaurace docela hlučná, ale obvykle zavírali brzy - kolem devíti už byla většina lidí pryč. A dostával jsem jídlo zdarma, bylo to dost dobré.
Sergio usedá do rudého vozu (foto: Scuderia Ferrari)
Co sis myslel bezprostředně před nárazem do zdi v Monaku?SP: Moc si nevzpomínám. Jel jsem své kvalifikační kolo, poprvé jsem se dostal do Q3 a snažil se zajet skvělý čas. Pamatuji si, že jsem dal ruce pryč z volantu, protože ten první náraz docela dost bolel, takže před tím druhým jsem se snažil dát ruce na helmu. Hodně to pomohlo.
Cítíš po své nehodě v Monaku strach, když řídíš?SP: Ne, vůbec ne. Po Monaku mi to chvíli trvalo, než jsem se dostal zpět na tu svou nejlepší úroveň, protože to ovlivnilo mé vidění a občas jsem ve voze trpěl závratí. Nebylo to jednoduché, ale nyní jsem 100% zpět v pořádku a těším se na zbývající závody.
Jak to děláš, že ti pneumatiky vydrží tak dlouho, a přitom jsi i rychlý?SP: Myslím si, že je to dáno kombinací více věcí. Hlavně naše auto je k pneumatikám šetrné, ale také já dokážu přizpůsobit svůj jízdní styl odlišným podmínkám a neztrácím přitom mnoho času. Ale pokud si vzpomínám, vždy jsem byl v šetření pneumatik dobrý.
Se svým Sauberem C30 v Suzuce (foto: Sauber F1 Team)
Co děláš mezi závody?SP: Připravuji se na další závod a užívám si svůj čas. Dělám normální věci, jako kterýkoliv jiný 21letý kluk. Snažím se život si užívat - někdy zapomínáme, jak jsme šťastni, že jsme zde v F1.
Kdybys byl na jeden den Berniem Ecclestonem, co bys dělal?SP: Užil bych si všech jeho peněz (smích).
Za své rozhodnutí odstoupit z Velké ceny Kanady sis vysloužil chválu. Bylo to snadné rozhodnutí?SP: No, bylo to velmi těžké rozhodnutí, protože jsem chtěl závodit a protože jsem si myslel, že v Kanadě můžu odvést dobrou práci. Také tým byl pod velkým tlakem. Nebyl jsem však 100 % na úrovni, kde jsem potřeboval. Závratě ve voze byly opravdu silné. Podle mě to bylo naprosto správné rozhodnutí nezávodit.
Jaké to je vycházet s nejbohatším mužem na světě - s Carlosem Slimem?SP: Je to příjemné. On je vlastně úplně normálním člověkem - jednoduchým mužem. Samozřejmě je také nejbohatší na světě, ale také velmi příjemnou osobností. Velmi dobří přátelé jsme i s jeho synem, Carlosem Slimem mladším.
Chutná ti jakožto Mexičanovi tequila?SP: (Smích) Samozřejmě, že mi chutná tequila - jsem Mexičan! A samozřejmě musí jít o tequillu José Cuervo, která sponzoruje Sauber!
Tequilu má jako většina Mexičanů rád (foto: Sauber F1 Team)
Byl to kruté, když ti byl v Melbourne odebrán titul "Získal jsem body při svém debutu v F1." Jak ses cítil, když ses dozvěděl zprávu, že ti body byly odebrány?SP: Bylo mi líto týmu, protože odvedl skvělou práci. Celé měsíce se intenzívně připravoval a já jsem prožil skvělý víkend, takže vše pro nás vypadalo dobře. Body jsem nedostal. Když jsme byli diskvalifikováni, byl to hrozný pocit pro všechny v týmu, ale na druhou stranu nás to hodně posílilo a motivovalo.
Asi tří hodiny po závodě jsem se dozvěděl, že jsme diskvalifikování - zrovna jsem se chystal opustit okruh a zahlédl jsem Jamese Keye [technický ředitel Sauberu] s velmi smutným výrazem ve tváři. Ptal jsem se, co se děje, a pak mi to řekl.
Jaký je tvůj vztah s Kamuje Kobajašim?SP: Je dobrý. On je velmi upřímný kluk, velmi profesionální. Dělá svou práci, já svou a jde nám to spolu dobře. Oba jsme mladí jezdci, máme tedy mezi sebou dobrý vztah. Jsme docela dobří přátelé.
Jste opravdu nejlepší přátele s útočníkem Manchesteru United Javierem "Chicharitem" Hernandezem?SP: No, nejsme nejlepší přátelé, ale je pravda, že jsme kamarádi. Pochází ze stejného města jako já. Je o dva či tři roky starší, ale je to velmi příjemný kluk.
Co říkáš na DRS - nemělo by být zakázáno, protože příliš usnadňuje předjíždění?SP: V F1 je předjíždění stále obtížné, nikdy to není jednoduché. Myslím si, že to pomáhá, podle mě se jedná o pozitivní věc.
Šťastná fanynka se Sergiovým podpisem (foto: Sauber F1 Team)
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.