V Německu zažila Force India dobrý víkend, Adrian Sutil dokončil šestý a získal body. Tím se Force India vrátila na sedmé místo v Poháru konstruktérů. Jak celý víkend vidí Vijay Mallya, vlastník a šéf týmu?
Souhlasil byste s tím, že VC Německa 2011 byla jednou z nejlepších VC, které tým zažil?Mallya: Určitě to byl jeden z našich lepších výkonů. V posledních několika letech je ve Formuli 1 stále větší konkurence. Rozdíly mezi týmy se, oproti situaci před několika lety, hodně zmenšily. Ukázali jsme tedy, že jsme opravdu konkurenceschopní. Soupeřili jsme s Mercedesem, což je pro tým, který má rozpočet o tři čtvrtiny menší než oni, velký výsledek. Takže se cítíme opravdu dobře.
Nemyslíte, že byl takový výsledek spíš souhrou náhod?Mallya: V Monaku to bylo slibné. V Kanadě jsme byli konkurenceschopní, Paul jel na pátém nebo šestém místě. Pak oba vozy nedojely. Ve Valencii získal Adrian body, v Silverstone taky, takže nebyl důvod, proč by nemohly oba vozy přivézt body, ale prostě jsme to pokazili na boxové zídce. V Německu se to ale vyšlo.
Je to uspokojivé, být na šestém místě, když těsně poté, co předjel Adriana, odstoupil Jenson Button?Mallya: Absolutně. Jedním z cílů závodění je mít oba vozy v cíli. Někdy se to podaří, někdy ne, to je vše součástí konkurenceschopnosti. V kvalifikaci jsme ukázali, že v podmínkách, které byly pro všechny stejné, jsme konkurenceschopní. Doufáme, že na tom dokážeme stavět.
Adrian měl v poslední době smůlu, bylo dobré ho vidět na bodech po tak silném víkendu?Mallya: Poté, co dokončil šestý, před oběma Mercedesy, jsme na něj hrdí. Bohužel, Paul měl kolizi s Nickem Heidfeldem, jinak by byl také na bodech. Měli jsme poslední dobou smůlu, doufám, že to končí. Co se stalo Paulovy, nebyla jeho chyba. Oba jezdci jsou velmi spokojení s autem. Byl jsem celkem šťastný, když jsem viděl pokrok v práci na boxové zídce. Strategie byla dobře naplánovaná i provedená, takže jsem potěšen.
Klikaté tratě v posledních letech vašim vozům moc neseděly. Obáváte se, že to tak bude i v Maďarsku?Mallya: Máme více přítlaku, než jsme měli předtím, takže jsem si celkem jistý, že můžeme předvést dobrou show. Do Maďarska vezeme menší úpravy, pro Monzu máme speciální balíček, pak chceme zapracovat před Singapurem. Je to velmi povzbudivé.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.