V Německu zažila Force India dobrý víkend, Adrian Sutil dokončil šestý a získal body. Tím se Force India vrátila na sedmé místo v Poháru konstruktérů. Jak celý víkend vidí Vijay Mallya, vlastník a šéf týmu?
Souhlasil byste s tím, že VC Německa 2011 byla jednou z nejlepších VC, které tým zažil?Mallya: Určitě to byl jeden z našich lepších výkonů. V posledních několika letech je ve Formuli 1 stále větší konkurence. Rozdíly mezi týmy se, oproti situaci před několika lety, hodně zmenšily. Ukázali jsme tedy, že jsme opravdu konkurenceschopní. Soupeřili jsme s Mercedesem, což je pro tým, který má rozpočet o tři čtvrtiny menší než oni, velký výsledek. Takže se cítíme opravdu dobře.
Nemyslíte, že byl takový výsledek spíš souhrou náhod?Mallya: V Monaku to bylo slibné. V Kanadě jsme byli konkurenceschopní, Paul jel na pátém nebo šestém místě. Pak oba vozy nedojely. Ve Valencii získal Adrian body, v Silverstone taky, takže nebyl důvod, proč by nemohly oba vozy přivézt body, ale prostě jsme to pokazili na boxové zídce. V Německu se to ale vyšlo.
Je to uspokojivé, být na šestém místě, když těsně poté, co předjel Adriana, odstoupil Jenson Button?Mallya: Absolutně. Jedním z cílů závodění je mít oba vozy v cíli. Někdy se to podaří, někdy ne, to je vše součástí konkurenceschopnosti. V kvalifikaci jsme ukázali, že v podmínkách, které byly pro všechny stejné, jsme konkurenceschopní. Doufáme, že na tom dokážeme stavět.
Adrian měl v poslední době smůlu, bylo dobré ho vidět na bodech po tak silném víkendu?Mallya: Poté, co dokončil šestý, před oběma Mercedesy, jsme na něj hrdí. Bohužel, Paul měl kolizi s Nickem Heidfeldem, jinak by byl také na bodech. Měli jsme poslední dobou smůlu, doufám, že to končí. Co se stalo Paulovy, nebyla jeho chyba. Oba jezdci jsou velmi spokojení s autem. Byl jsem celkem šťastný, když jsem viděl pokrok v práci na boxové zídce. Strategie byla dobře naplánovaná i provedená, takže jsem potěšen.
Klikaté tratě v posledních letech vašim vozům moc neseděly. Obáváte se, že to tak bude i v Maďarsku?Mallya: Máme více přítlaku, než jsme měli předtím, takže jsem si celkem jistý, že můžeme předvést dobrou show. Do Maďarska vezeme menší úpravy, pro Monzu máme speciální balíček, pak chceme zapracovat před Singapurem. Je to velmi povzbudivé.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.