V Německu zažila Force India dobrý víkend, Adrian Sutil dokončil šestý a získal body. Tím se Force India vrátila na sedmé místo v Poháru konstruktérů. Jak celý víkend vidí Vijay Mallya, vlastník a šéf týmu?
Souhlasil byste s tím, že VC Německa 2011 byla jednou z nejlepších VC, které tým zažil?Mallya: Určitě to byl jeden z našich lepších výkonů. V posledních několika letech je ve Formuli 1 stále větší konkurence. Rozdíly mezi týmy se, oproti situaci před několika lety, hodně zmenšily. Ukázali jsme tedy, že jsme opravdu konkurenceschopní. Soupeřili jsme s Mercedesem, což je pro tým, který má rozpočet o tři čtvrtiny menší než oni, velký výsledek. Takže se cítíme opravdu dobře.
Nemyslíte, že byl takový výsledek spíš souhrou náhod?Mallya: V Monaku to bylo slibné. V Kanadě jsme byli konkurenceschopní, Paul jel na pátém nebo šestém místě. Pak oba vozy nedojely. Ve Valencii získal Adrian body, v Silverstone taky, takže nebyl důvod, proč by nemohly oba vozy přivézt body, ale prostě jsme to pokazili na boxové zídce. V Německu se to ale vyšlo.
Je to uspokojivé, být na šestém místě, když těsně poté, co předjel Adriana, odstoupil Jenson Button?Mallya: Absolutně. Jedním z cílů závodění je mít oba vozy v cíli. Někdy se to podaří, někdy ne, to je vše součástí konkurenceschopnosti. V kvalifikaci jsme ukázali, že v podmínkách, které byly pro všechny stejné, jsme konkurenceschopní. Doufáme, že na tom dokážeme stavět.
Adrian měl v poslední době smůlu, bylo dobré ho vidět na bodech po tak silném víkendu?Mallya: Poté, co dokončil šestý, před oběma Mercedesy, jsme na něj hrdí. Bohužel, Paul měl kolizi s Nickem Heidfeldem, jinak by byl také na bodech. Měli jsme poslední dobou smůlu, doufám, že to končí. Co se stalo Paulovy, nebyla jeho chyba. Oba jezdci jsou velmi spokojení s autem. Byl jsem celkem šťastný, když jsem viděl pokrok v práci na boxové zídce. Strategie byla dobře naplánovaná i provedená, takže jsem potěšen.
Klikaté tratě v posledních letech vašim vozům moc neseděly. Obáváte se, že to tak bude i v Maďarsku?Mallya: Máme více přítlaku, než jsme měli předtím, takže jsem si celkem jistý, že můžeme předvést dobrou show. Do Maďarska vezeme menší úpravy, pro Monzu máme speciální balíček, pak chceme zapracovat před Singapurem. Je to velmi povzbudivé.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.