Oficiální server Formule 1 zveřejnil další část svých rozhovorů, v nichž popouštějí piloti uzdu své fantazii - tentokrát s australským pilotem Markem Webberem.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Řekl bych, že v centru San Francisca. Všechny ta stoupání a skoky – to by bylo hodně dobré, výborná podívaná pro fanoušky.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Juan Manuel Fangio. Jako druhého bych vybral Sebastiana (Vettela).
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?1300 koní. Velké motory a velký kravál. S tím si fanoušci spojují Formuli 1.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Vrátil bych zpět dotankovávání. S lehčími auty se jezdí lépe.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Sepang. Jedná se o výbornou trať. Bývá tam těžký závod s těmi podmínkami, jaké tam vždy panují, ale já mám ten okruh moc rád.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Rozhodně Brabham. Bylo by skvělé, kdyby se Brabham vrátil, už jen z vlasteneckých důvodů.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau Rouge ze Spa, Copse ze Silverstone, tu starou první zatáčku, a první šikanu z Magny-Cours – ta která následuje po vlásence.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Osmdesátá léta. Bylo to nebezpečné, piloti museli mít opravdu velkou odvahu. Byla to ta éra, kterou jsem sledoval v TV, když jsem byl malý. A abych byl upřímný, padesátá a šedesátá léta byla trochu extrémní. Ta osmdesátá byla správnou dobou – správným vyvážením mezi bezpečností a extrémem.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Vyžadoval bych méně zastávek v boxech. Více útočení a ježdění s vozy na hraně. Více závodění, méně strategie.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Vybral bych Ayrtona Sennu a Jima Clarka. Oba byli výjimečně rychlí. Myslím, že něco z toho jsme viděli, když proti sobě závodili Senna s Alainem Prostem. Prost se podle mě v taktizování podobal Clarkovi.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Fernanda (Alonsa). Je neuvěřitelně všestranným. Je zkušený a rychlý.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Vždy jsem rád jezdíval do Imoly. Vzpomínky mnohých ve Formuli 1 a pomýšlení na návrat zřejmě nejsou tak dobré. Určitým způsobem je tak trochu temnou tratí vzhledem k tomu, co se tam stalo. Není to samozřejmě nejšťastnější místo, ale myslím si, že by se tam spousta pilotů moc ráda vrátila kvůli té atmosféře.
A abych byl upřímný, vždy jsem rád jezdíval do Magny-Cours. I když si mnoho lidí stěžuje, že se nachází uprostřed ničeho, samotná dráha je moc hezká. Měl jsem to tam rád, protože tam nebyly žádné fanynky a šašci ve svých oblečcích – bylo to čistě o závodění (smích)!
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Rogera Penskeho, Jima Clarka, Ayrtona Sennu a Maria Andrettiho.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?FW14B – Williams z roku 1992. Nejsofistikovanější vůz velkých cen vůbec.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Kulečníkový stůl.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Letěl bych rovnou do Austrálie, pozval bych tam všechny své přátelé z Evropy a samozřejmě také všechny své přátelé z Austrálie, objednal bych nějaké nezdravé jídlo. Nesměl by to být kaviár. Bylo by to o příjemně stráveném čase.
Tip: Mark Webber v naší fotogalerii zde.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.