Oficiální server Formule 1 zveřejnil další část svých rozhovorů, v nichž popouštějí piloti uzdu své fantazii - tentokrát s australským pilotem Markem Webberem.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Řekl bych, že v centru San Francisca. Všechny ta stoupání a skoky – to by bylo hodně dobré, výborná podívaná pro fanoušky.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Juan Manuel Fangio. Jako druhého bych vybral Sebastiana (Vettela).
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?1300 koní. Velké motory a velký kravál. S tím si fanoušci spojují Formuli 1.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Vrátil bych zpět dotankovávání. S lehčími auty se jezdí lépe.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Sepang. Jedná se o výbornou trať. Bývá tam těžký závod s těmi podmínkami, jaké tam vždy panují, ale já mám ten okruh moc rád.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Rozhodně Brabham. Bylo by skvělé, kdyby se Brabham vrátil, už jen z vlasteneckých důvodů.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau Rouge ze Spa, Copse ze Silverstone, tu starou první zatáčku, a první šikanu z Magny-Cours – ta která následuje po vlásence.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Osmdesátá léta. Bylo to nebezpečné, piloti museli mít opravdu velkou odvahu. Byla to ta éra, kterou jsem sledoval v TV, když jsem byl malý. A abych byl upřímný, padesátá a šedesátá léta byla trochu extrémní. Ta osmdesátá byla správnou dobou – správným vyvážením mezi bezpečností a extrémem.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Vyžadoval bych méně zastávek v boxech. Více útočení a ježdění s vozy na hraně. Více závodění, méně strategie.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Vybral bych Ayrtona Sennu a Jima Clarka. Oba byli výjimečně rychlí. Myslím, že něco z toho jsme viděli, když proti sobě závodili Senna s Alainem Prostem. Prost se podle mě v taktizování podobal Clarkovi.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Fernanda (Alonsa). Je neuvěřitelně všestranným. Je zkušený a rychlý.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Vždy jsem rád jezdíval do Imoly. Vzpomínky mnohých ve Formuli 1 a pomýšlení na návrat zřejmě nejsou tak dobré. Určitým způsobem je tak trochu temnou tratí vzhledem k tomu, co se tam stalo. Není to samozřejmě nejšťastnější místo, ale myslím si, že by se tam spousta pilotů moc ráda vrátila kvůli té atmosféře.
A abych byl upřímný, vždy jsem rád jezdíval do Magny-Cours. I když si mnoho lidí stěžuje, že se nachází uprostřed ničeho, samotná dráha je moc hezká. Měl jsem to tam rád, protože tam nebyly žádné fanynky a šašci ve svých oblečcích – bylo to čistě o závodění (smích)!
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Rogera Penskeho, Jima Clarka, Ayrtona Sennu a Maria Andrettiho.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?FW14B – Williams z roku 1992. Nejsofistikovanější vůz velkých cen vůbec.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Kulečníkový stůl.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Letěl bych rovnou do Austrálie, pozval bych tam všechny své přátelé z Evropy a samozřejmě také všechny své přátelé z Austrálie, objednal bych nějaké nezdravé jídlo. Nesměl by to být kaviár. Bylo by to o příjemně stráveném čase.
Tip: Mark Webber v naší fotogalerii zde.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.