Jaké jsou fantazie Sergia Péreze? Koho by chtěl za týmového kolegu, kde by chtěl městský okruh a co by na současné F1 změnil?
Musíš vybrat jedno místo na celém světě, na kterém bude městský okruh. Kde by to bylo a proč?Pérez: Určitě Guadalaraja v Mexiku. Byl by to nejlepší závod, který kdy F1 viděla (směje se).
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl mít jako týmového kolegu a proč?Pérez: Ayrtona Sennu. Podle mě je to nejlepší jezdec všech dob. Podle historek, které jsem o něm slyšel, jak vedl tým ke zlepšení a úspěchům, si myslím, že by to byl můj člověk. Učit se od toho nejlepšího by mě posunulo vpřed. Chtěl bych ho ale jako kolegu jen na pár závodů, protože jinak by mě pořád porážel. Když vás pořád poráží týmový kolega, tak to není dobré.
Přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory, šestikolový vůz... Které z velkých vylepšení minulosti bys rád viděl v současné F1?Pérez: Představil bych něco úplně nového, obrácené pořadí na startovním roštu, tak jako to je v GP2. To by nám hodně pomohlo.
Jaké vylepšení bys chtěl do budoucna?Pérez: Rychlejší motory! Společně s novými pneumatikami a zadním křídlem by to ještě víc zlepšilo show.
Jméno Senna je ve Formuli 1 pojem, mnoho jezdců by ho chtělo jako týmového kolegu,mezi takové piloty se řadí i Sergio Pérez
Na kterém okruhu bys chtěl závodit až do konce života?Pérez: V Monaku. Mám ten okruh rád, musíte jezdit na limitu a ten limit tam cítíte.
Ve kterém z velkých týmů minulosti, jako byl Tyrrell, Brabham, March nebo Alfa Romeo, bys rád závodil?Pérez: Možná v Alfě Romeo, jejich auta se mi líbí.
Kdybys měl složit nový okruh ze svých oblíbených částí z okruhů současných, které tři části okruhů by byly na vrcholu tvého seznamu?Pérez: První zatáčka v Silverstone - Copse. Zatáčka č. 9 z Barcelony, zatáčka č. 8 z Turecka a ještě pár částí z Monaka, například šikana za tunelem. To by byl skvělý okruh.
Ve kterém historickém období F1 bys chtěl závodit?Pérez: V 80. letech s Ayrtonem Sennou, opravdu rád bych proti němu závodil.
Které současné pravidlo bys změnil?Pérez: Pravděpodobně bych zrušil KERS a zkusil něco jiného, co by zlepšilo show a předjíždění.
Které dva piloty z různých období F1 bys postavil proti sobě, aby závodili jeden proti druhému?Pérez: Fernanda Alonsa a Ayrtona Sennu, oba ve stejném týmu.
Kdybys byl šéfem týmu, které dva současné jezdce bys zaměstnal?Pérez: Sám sebe, byl bych závodící šéf týmu. Pak bych snil o tom, že se mnou jezdí Senna... Takže bych vzal Alonsa.
Na večeři by šel Pérez mj. i s Nikim Laudou, určitě by si měli o čem povídat
Kterým okruhem bys doplnil současných 19 závodů?Pérez: Rád bych závodil v Imole. Nikdy jsem tam nejezdil, ale rád bych získal tu zkušenost, i když se tam téměř nedá předjíždět.
Představ si, že pořádáš večeři a můžeš pozvat jakékoliv čtyři osobnosti F1 z jakéhokoliv období. Kdo by to byl?Pérez: Stefano Domenicali a Enzo Ferrari, s nimi by byla skvělá konverzace. A také bych vzal Rona Dennise a Nikiho Laudu.
Které ze slavných aut minulosti bys rád řídil?Pérez: McLaren Ayrtona Senny, se kterým vyhrál šampionát. Viděl jsem videozáznam jednoho jeho kola v Monaku. Úžasné auto!
Bazén, bowlingová dráha, otočný sushi bar... Co z toho bys chtěl do motorhomů?Pérez: Určitě bazén, bylo by skvělé, skočit po náročném závodě do bazénu a dát si pár temp.
Jak bys oslavil zisk titulu?Pérez: Jel bych do Guadalajary a objednal si velkou láhev Tequily Cuervo. Bez jídla. Koho zajímá jídlo?
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.