Jaké jsou fantazie Sergia Péreze? Koho by chtěl za týmového kolegu, kde by chtěl městský okruh a co by na současné F1 změnil?
Musíš vybrat jedno místo na celém světě, na kterém bude městský okruh. Kde by to bylo a proč?Pérez: Určitě Guadalaraja v Mexiku. Byl by to nejlepší závod, který kdy F1 viděla (směje se).
Kterého z bývalých mistrů světa bys chtěl mít jako týmového kolegu a proč?Pérez: Ayrtona Sennu. Podle mě je to nejlepší jezdec všech dob. Podle historek, které jsem o něm slyšel, jak vedl tým ke zlepšení a úspěchům, si myslím, že by to byl můj člověk. Učit se od toho nejlepšího by mě posunulo vpřed. Chtěl bych ho ale jako kolegu jen na pár závodů, protože jinak by mě pořád porážel. Když vás pořád poráží týmový kolega, tak to není dobré.
Přísavný efekt, aktivní zavěšení, turbomotory, šestikolový vůz... Které z velkých vylepšení minulosti bys rád viděl v současné F1?Pérez: Představil bych něco úplně nového, obrácené pořadí na startovním roštu, tak jako to je v GP2. To by nám hodně pomohlo.
Jaké vylepšení bys chtěl do budoucna?Pérez: Rychlejší motory! Společně s novými pneumatikami a zadním křídlem by to ještě víc zlepšilo show.
Jméno Senna je ve Formuli 1 pojem, mnoho jezdců by ho chtělo jako týmového kolegu,mezi takové piloty se řadí i Sergio Pérez
Na kterém okruhu bys chtěl závodit až do konce života?Pérez: V Monaku. Mám ten okruh rád, musíte jezdit na limitu a ten limit tam cítíte.
Ve kterém z velkých týmů minulosti, jako byl Tyrrell, Brabham, March nebo Alfa Romeo, bys rád závodil?Pérez: Možná v Alfě Romeo, jejich auta se mi líbí.
Kdybys měl složit nový okruh ze svých oblíbených částí z okruhů současných, které tři části okruhů by byly na vrcholu tvého seznamu?Pérez: První zatáčka v Silverstone - Copse. Zatáčka č. 9 z Barcelony, zatáčka č. 8 z Turecka a ještě pár částí z Monaka, například šikana za tunelem. To by byl skvělý okruh.
Ve kterém historickém období F1 bys chtěl závodit?Pérez: V 80. letech s Ayrtonem Sennou, opravdu rád bych proti němu závodil.
Které současné pravidlo bys změnil?Pérez: Pravděpodobně bych zrušil KERS a zkusil něco jiného, co by zlepšilo show a předjíždění.
Které dva piloty z různých období F1 bys postavil proti sobě, aby závodili jeden proti druhému?Pérez: Fernanda Alonsa a Ayrtona Sennu, oba ve stejném týmu.
Kdybys byl šéfem týmu, které dva současné jezdce bys zaměstnal?Pérez: Sám sebe, byl bych závodící šéf týmu. Pak bych snil o tom, že se mnou jezdí Senna... Takže bych vzal Alonsa.
Na večeři by šel Pérez mj. i s Nikim Laudou, určitě by si měli o čem povídat
Kterým okruhem bys doplnil současných 19 závodů?Pérez: Rád bych závodil v Imole. Nikdy jsem tam nejezdil, ale rád bych získal tu zkušenost, i když se tam téměř nedá předjíždět.
Představ si, že pořádáš večeři a můžeš pozvat jakékoliv čtyři osobnosti F1 z jakéhokoliv období. Kdo by to byl?Pérez: Stefano Domenicali a Enzo Ferrari, s nimi by byla skvělá konverzace. A také bych vzal Rona Dennise a Nikiho Laudu.
Které ze slavných aut minulosti bys rád řídil?Pérez: McLaren Ayrtona Senny, se kterým vyhrál šampionát. Viděl jsem videozáznam jednoho jeho kola v Monaku. Úžasné auto!
Bazén, bowlingová dráha, otočný sushi bar... Co z toho bys chtěl do motorhomů?Pérez: Určitě bazén, bylo by skvělé, skočit po náročném závodě do bazénu a dát si pár temp.
Jak bys oslavil zisk titulu?Pérez: Jel bych do Guadalajary a objednal si velkou láhev Tequily Cuervo. Bez jídla. Koho zajímá jídlo?
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.