Sergio Pérez v kvalifikaci na VC Monaka těžce havaroval za tunelem, musel závod vynechat a až dnes ho lékaři propustili z nemocnice. O účast ve VC Kanady za 14 dní však strach nemá.
Sergio, jak se cítíš?Pérez: Cítím se být v pořádku. Sice mě bolí noha a krk, ale to vychází ze svalů, není se čeho obávat. V neděli jsem se cítil špatně, ale to je vše. V nemocnici se o mě velmi dobře postarali. Za to bych chtěl personálu nemocnice moc poděkovat.
Také chci poděkovat všem, kteří se o mě báli - všem lidem z týmu i těm, co mě přišli navštívit. Moje rodina se mnou byla také. Také velmi děkuji za všechny vzkazy, co mi kdo poslal, ale je mi líto, že jsem na všechny nemohl odpovědět. Bylo jich hodně a mému telefonu se brzy vybila baterie.
Víš co zapříčinilo tu nehodu?Pérez: Pamatuji si, jak jsem vyjel do třetí části kvalifikace a také něco z nehody. Chybí mi ale vzpomínky na první okamžiky po nárazu. Opravdu nevím, co tu nehodu způsobilo. Podle mého inženýra nebyl s autem žádný problém. Mohu jen spekulovat o tom, že jsem byl mimo ideální stopu a moc jsem brzdil.
Myslíš, že budeš připraven jet VC Kanady?Pérez: Jsem si jistý že v Kanadě pojedu.
Co budeš v následujících dnech dělat?Pérez: Jednoduše - vše pro to, abych mohl v Kanadě závodit.
Díval jsi se na závod?Pérez: Ano, díval jsem se v nemocnici. Škoda že jsem nemohl závodit. Ale mám radost z dobrého výsledku týmu. Jsem si jistý, že to brzy zopakujeme.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.