Mladý Mexičan, Sergio Pérez, udělal během tří dosavadních závodů letošní sezony velký dojem. Někteří mu již předpovídají budoucnost u Ferrari. Jak vidí dosavadní průběh sezony i spekulace o dalším vývoji kariéry sám Pérez?
Na tvé výkony se zaměřilo hned na začátku tvé kariéry ve Formuli 1 hodně lidí, pomáhá ti to nějak?Sergio Pérez: Dodává mi to sebevědomí. Mít dobrý debut byl můj cíl. Na druhou stranu, ještě je hodně věcí, které se dají ve Formuli 1 dokázat.
Jaké to bylo, když jsi slyšel o vyloučení z Velké ceny Austrálie?Sergio Pérez: Bylo mi to hrozně líto. Ani ne tak kvůli sobě, ale kvůli týmu, protože po celý víkend dělali skvělou práci. Já se na ten závod dlouhou dobu připravoval, byl jsem dlouho mimo domov, pracoval jsem na kondici, hodně jsem mluvil s inženýry. I tak jsem ale celkem šťastný, protože to byl dobrý závod. Teď chci získat ty ztracené body zpět.
Vůz Sauberu umí dobře zacházet s pneumatikami, ale překvapil jsi i ty se svým hladkým stylem jízdy...Sergio Pérez: Tohle není můj styl od přírody, ale snažím se co nejlépe zacházet s pneumatikami. Docela mi to jde, ale stále se ještě učím. Vlastně jezdím docela agresivně. V některých zatáčkách mám dvě stopy, jednu pro kvalifikaci a jednu pro závod.
Výdrž pneumatik je letos klíčovým prvkem. Je to pro nováčka složitější nebo ne? Pneumatiky Pirelli jsou nové pro všechny.Sergio Pérez: Zkušenosti jsou zkušenosti, a těch mají ostatní piloti o hodně víc. A pokud chci být dobrý pilot, musím vědět, jak za každé situace jezdit na plný výkon.
Jaké to je, bojovat o pozice s pilotem jako je Michael Schumacher? Přeci jen to musí být odlišné od souboje s "obyčejným" jezdcem.Sergio Pérez: Michael Schumacher nebo Fernando Alonso jsou nepochybně nejlepšími piloty současnosti, ale každý z nich je jen další pilot, takže s nimi bojuji tak, jak bych bojoval s kterýmkoliv jiným jezdcem.
Sauber je švýcarský tým a ty jsi Mexičan, jak se rodil vztah mezi tebou a týmem?Sergio Pérez: Kultury jsou sice odlišné, ale já jsem tady spokojený. Pro start kariéry je to ten nejlepší tým. Mám rád Petera Saubera, protože je velmi otevřený a vždy vám řekne to, co si opravdu myslí. To je pro získávání zkušeností velmi důležité. Necítím žádný tlak, tým očekává, že budu zpočátku chybovat, ale z těch chyb se učím. Tlak sice ve Formuli vždy existuje, ale nemyslím na to.
Máš auto, které je schopné dojíždět na bodech, ale zároveň nepatří mezi špičku, je to dobrá úroveň pro nováčka?Sergio Pérez: Ano, je to správná úroveň. Víme, že můžeme bodovat a to nás motivuje. Očekáváme, že tak budeme pokračovat i po zbytek roku. Pro evropské závody přivezeme balíček vylepšení, který nám v tom snad pomůže a doufám, že se i posuneme v pořadí trochu výš.
Jaké byly reakce na tvé výkony v Mexiku?Sergio Pérez: O F1 je tu větší zájem, cítím velkou podporu. To mě hodně motivuje. Těším se, až se tam znovu dostanu. Pár měsíců před sezonou jsme tam měli roadshow a podpora fanoušků byla obrovská.
Cítíš stále spojení s Mexikem? V Evropě trávíš dost času.Sergio Pérez: Ano. I když jsem po většinu času v Evropě, stále je tu moje kultura. Jsem hrdý na to, že jsem Mexičan a svou zemi miluji.
Co jsi se naučil v akademii Ferrari?Sergio Pérez: Pomohlo mi to v mnoha ohledech, naučil jsem se mluvit s inženýry a několik dalších věcí. Mám otevřenou mysl, což je při získávání zkušeností důležité. Výbava je také důležitá, například simulátor, kde si můžu vyzkoušet tratě, které neznám.
Jak vidíš svou budoucnost? Někteří už tě vidí ve Ferrari. Sergio Pérez: O tom vůbec nepřemýšlím. Teprve jsem s Formulí 1 začal a musím si ještě získat reputaci. O svou budoucnost se nebojím. U Sauberu jsem šťastný a co se stane v budoucnosti, to nikdy nevíte. Tohle je jen začátek.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.