Mladý Mexičan, Sergio Pérez, udělal během tří dosavadních závodů letošní sezony velký dojem. Někteří mu již předpovídají budoucnost u Ferrari. Jak vidí dosavadní průběh sezony i spekulace o dalším vývoji kariéry sám Pérez?
Na tvé výkony se zaměřilo hned na začátku tvé kariéry ve Formuli 1 hodně lidí, pomáhá ti to nějak?Sergio Pérez: Dodává mi to sebevědomí. Mít dobrý debut byl můj cíl. Na druhou stranu, ještě je hodně věcí, které se dají ve Formuli 1 dokázat.
Jaké to bylo, když jsi slyšel o vyloučení z Velké ceny Austrálie?Sergio Pérez: Bylo mi to hrozně líto. Ani ne tak kvůli sobě, ale kvůli týmu, protože po celý víkend dělali skvělou práci. Já se na ten závod dlouhou dobu připravoval, byl jsem dlouho mimo domov, pracoval jsem na kondici, hodně jsem mluvil s inženýry. I tak jsem ale celkem šťastný, protože to byl dobrý závod. Teď chci získat ty ztracené body zpět.
Vůz Sauberu umí dobře zacházet s pneumatikami, ale překvapil jsi i ty se svým hladkým stylem jízdy...Sergio Pérez: Tohle není můj styl od přírody, ale snažím se co nejlépe zacházet s pneumatikami. Docela mi to jde, ale stále se ještě učím. Vlastně jezdím docela agresivně. V některých zatáčkách mám dvě stopy, jednu pro kvalifikaci a jednu pro závod.
Výdrž pneumatik je letos klíčovým prvkem. Je to pro nováčka složitější nebo ne? Pneumatiky Pirelli jsou nové pro všechny.Sergio Pérez: Zkušenosti jsou zkušenosti, a těch mají ostatní piloti o hodně víc. A pokud chci být dobrý pilot, musím vědět, jak za každé situace jezdit na plný výkon.
Jaké to je, bojovat o pozice s pilotem jako je Michael Schumacher? Přeci jen to musí být odlišné od souboje s "obyčejným" jezdcem.Sergio Pérez: Michael Schumacher nebo Fernando Alonso jsou nepochybně nejlepšími piloty současnosti, ale každý z nich je jen další pilot, takže s nimi bojuji tak, jak bych bojoval s kterýmkoliv jiným jezdcem.
Sauber je švýcarský tým a ty jsi Mexičan, jak se rodil vztah mezi tebou a týmem?Sergio Pérez: Kultury jsou sice odlišné, ale já jsem tady spokojený. Pro start kariéry je to ten nejlepší tým. Mám rád Petera Saubera, protože je velmi otevřený a vždy vám řekne to, co si opravdu myslí. To je pro získávání zkušeností velmi důležité. Necítím žádný tlak, tým očekává, že budu zpočátku chybovat, ale z těch chyb se učím. Tlak sice ve Formuli vždy existuje, ale nemyslím na to.
Máš auto, které je schopné dojíždět na bodech, ale zároveň nepatří mezi špičku, je to dobrá úroveň pro nováčka?Sergio Pérez: Ano, je to správná úroveň. Víme, že můžeme bodovat a to nás motivuje. Očekáváme, že tak budeme pokračovat i po zbytek roku. Pro evropské závody přivezeme balíček vylepšení, který nám v tom snad pomůže a doufám, že se i posuneme v pořadí trochu výš.
Jaké byly reakce na tvé výkony v Mexiku?Sergio Pérez: O F1 je tu větší zájem, cítím velkou podporu. To mě hodně motivuje. Těším se, až se tam znovu dostanu. Pár měsíců před sezonou jsme tam měli roadshow a podpora fanoušků byla obrovská.
Cítíš stále spojení s Mexikem? V Evropě trávíš dost času.Sergio Pérez: Ano. I když jsem po většinu času v Evropě, stále je tu moje kultura. Jsem hrdý na to, že jsem Mexičan a svou zemi miluji.
Co jsi se naučil v akademii Ferrari?Sergio Pérez: Pomohlo mi to v mnoha ohledech, naučil jsem se mluvit s inženýry a několik dalších věcí. Mám otevřenou mysl, což je při získávání zkušeností důležité. Výbava je také důležitá, například simulátor, kde si můžu vyzkoušet tratě, které neznám.
Jak vidíš svou budoucnost? Někteří už tě vidí ve Ferrari. Sergio Pérez: O tom vůbec nepřemýšlím. Teprve jsem s Formulí 1 začal a musím si ještě získat reputaci. O svou budoucnost se nebojím. U Sauberu jsem šťastný a co se stane v budoucnosti, to nikdy nevíte. Tohle je jen začátek.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.