Sergio Pérez se na závěr včerejšího dne zjevil jako blesk z čistého nebe na čele výsledkové listiny s velkým náskokem. K neuvěřitelnému času si však pomohl zkrácením šikany. Co ho k tomu vedlo? A jak jsou na tom se svou formou?
V posledním kole sis zkrátil šikanu. Co se tam stalo?Sergio Pérez: Byl jsem nejpomalejší a tak jsem se rozhodl, že budu nejrychlejší! Ne, byl tam provoz a nezbývalo mi také moc času, takže jsem zkusil odjet ještě jedno kolo, protože jsem měn čerstvé pneumatiky. Uvízl jsem ale v provozu, myslím, že tam byla Force India, proto jsem si zkrátil šikanu.
Jak se nyní cítíš před první velkou cenou?SP: Opravdu se těším na to, až uvidím, jak na tom v Melbourne jsem. Testování je sice dobrá zkušenost, ale miluji závodění. Během závodního víkendu mám mnohem větší motivaci. Proto se těším na start sezóny a závodní víkend - a také na učení se, protože během kvalifikačních a závodních situací se toho hodně naučíte. Těším se, až uvidím, jak na tom jsem a věřím si, že budu docela konkurenceschopný od svého prvního výjezdu.
Jaké je auto?SP: Dostáváme se do toho. Myslím, že máme připravené nějaké nové díly a zlepšujeme se. Snad se nám ale ještě podaří vylepšit vyvážení, jsem však pozitivní.
Máš tušení, jak na tom mezi auty uprostřed pole budete?SP: Moc ne. Nemyslím si, že by to někdo věděl. Jedná se sice o mou první sezónu ve Formuli 1, ale z toho, co jsem slyšel od spousty lidí, nikdo to netuší, my bychom měli? Nevím, jak na tom jsme.
Kde bys tedy rád byl?SP: Myslím, že bych byl spokojený, kdybych mohl být v nejlepší desítce.
Myslíš si, že to je reálné?SP: Myslím, že na to máme, můžeme se dostat mezi nejlepších deset. Je to naším cílem, být na bodech, na to se zaměřujeme.
Proti Kamujovi Kobajašimu jsi rok závodil v GP2, takže již máš představu, jak na tom ve srovnání s ním jsi se svou rychlostí. Bude pro tebe letos měřítkem?SP: Samozřejmě. Bude mým cílem co nejdříve jej porážet. Jsem si docela jistý, že mi to nějaký čas bude trvat, protože Kamuj je velmi rychlý kluk, který již má docela dost zkušeností - jeden rok v F1 a další nasbíral jakožto testovací pilot. Je tedy zkušeným a přesně ví, co potřebuje. Má proto vůči mě velkou výhodu, ale věřím, že se mi to podaří.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.