Sergio Pérez se na závěr včerejšího dne zjevil jako blesk z čistého nebe na čele výsledkové listiny s velkým náskokem. K neuvěřitelnému času si však pomohl zkrácením šikany. Co ho k tomu vedlo? A jak jsou na tom se svou formou?
V posledním kole sis zkrátil šikanu. Co se tam stalo?Sergio Pérez: Byl jsem nejpomalejší a tak jsem se rozhodl, že budu nejrychlejší! Ne, byl tam provoz a nezbývalo mi také moc času, takže jsem zkusil odjet ještě jedno kolo, protože jsem měn čerstvé pneumatiky. Uvízl jsem ale v provozu, myslím, že tam byla Force India, proto jsem si zkrátil šikanu.
Jak se nyní cítíš před první velkou cenou?SP: Opravdu se těším na to, až uvidím, jak na tom v Melbourne jsem. Testování je sice dobrá zkušenost, ale miluji závodění. Během závodního víkendu mám mnohem větší motivaci. Proto se těším na start sezóny a závodní víkend - a také na učení se, protože během kvalifikačních a závodních situací se toho hodně naučíte. Těším se, až uvidím, jak na tom jsem a věřím si, že budu docela konkurenceschopný od svého prvního výjezdu.
Jaké je auto?SP: Dostáváme se do toho. Myslím, že máme připravené nějaké nové díly a zlepšujeme se. Snad se nám ale ještě podaří vylepšit vyvážení, jsem však pozitivní.
Máš tušení, jak na tom mezi auty uprostřed pole budete?SP: Moc ne. Nemyslím si, že by to někdo věděl. Jedná se sice o mou první sezónu ve Formuli 1, ale z toho, co jsem slyšel od spousty lidí, nikdo to netuší, my bychom měli? Nevím, jak na tom jsme.
Kde bys tedy rád byl?SP: Myslím, že bych byl spokojený, kdybych mohl být v nejlepší desítce.
Myslíš si, že to je reálné?SP: Myslím, že na to máme, můžeme se dostat mezi nejlepších deset. Je to naším cílem, být na bodech, na to se zaměřujeme.
Proti Kamujovi Kobajašimu jsi rok závodil v GP2, takže již máš představu, jak na tom ve srovnání s ním jsi se svou rychlostí. Bude pro tebe letos měřítkem?SP: Samozřejmě. Bude mým cílem co nejdříve jej porážet. Jsem si docela jistý, že mi to nějaký čas bude trvat, protože Kamuj je velmi rychlý kluk, který již má docela dost zkušeností - jeden rok v F1 a další nasbíral jakožto testovací pilot. Je tedy zkušeným a přesně ví, co potřebuje. Má proto vůči mě velkou výhodu, ale věřím, že se mi to podaří.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.