Sauber dnes zveřejnil rozhovor se svým pilotem Sergiem Pérezem. Jaké jsou jeho dojmy po prvním testu?
Jak jde zatím testování?Sergio Pérez: Ty čtyři dny testů [v Jerezu] pro mě byly velmi dobré. Dobře jsem si zvykl na auto a tým. Cítím se pohodlněji pokaždé, co usednu do vozu. Čím dál lépe se seznamuji také se všemi těmi procedurami. Takže se opravdu těším na další testování v Barceloně a začátek sezóny, v níž potřebuji získat spoustu zkušeností, abych se dostal na takovou úroveň, jakou chci.
Co bylo nejdůležitější věcí, kterou ses naučil?SP: Nebylo by správné zmiňovat jen jednu věc. Hodně jsem se naučil v různých oblastech: o různých směsích pneumatik, o voze jako celku, různé procedury a pracovat s inženýry. Dohromady to jsou různé oblasti, v nichž se neustále zlepšuji.
Co je pro nového pilota v F1 tím nejdůležitějším?SP: Asi pneumatiky, obzvlášť různé druhy směsí. Když jezdíte po okruhu, chování pneumatik a vozu se neustále mění, což znamená, že se celou dobu musíte přizpůsobovat a myslím, že se to také lepší se zkušenostmi.
Ve Valencii jsi ujel 103 kol - jak náročné to pro tebe bylo fyzicky?SP: To nebyl problém, fyzicky jsem na tom dobře. V uplynulých měsících jsem hodně trénoval, takže se cítím být dobře připravený pro nadcházející testy a pak na úvod sezóny v Bahrajnu. Byl jsem schopen ujet hodně kol, po fyzické stránce jsem tedy připravený.
Zahrnuje to spoustu práce - je to ale také zábava?SP: Samozřejmě, že to je také zábavné. Řízení vozu Formule 1 je úžasné. Ve Formuli 1 se cítím skvěle a užívám si každé jedno kolo. Ano, je to tedy tvrdá práce, ale i skvělá zábava.
Po testu v Barceloně pojedeš domů do svého města Guadalajara v Mexiku, kde se 26. února uskuteční road-show - co nám o něm můžeš říct?SP: Pro mě to bude velmi zvláštní - být doma s rodinou, se všemi mými přáteli a zároveň po městě jezdit s vozem Formule 1. Pomůže to zvýšit mou motivaci před odjezdem do Bahrajnu.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.