V Jerezu se hovoří o tom, že Red Bull postavil stroj hodný mistrů světa. Od prvních kol ve Valencii až po dva dny v Jerezu, kdy byl za volantem RB7 Mark Webber, se na voze neprojevily téměř žádné slabiny. V této fázi samozřejmě nikdo ještě nehodlá vyložit všechny karty na stůl, ale Webber během rozhovoru pro formula1.com nic netajil: auto je dobré a podle něj bude letos opět mezi nejsilnějšími.
Marku, jak bys po dvou dnech jízd shrnul vaše testování v Jerezu? Vše v souladu s vaším očekáváním?Mark Webber: No, šlo to dost dobře. První den bylo docela dost červených vlajek, ale to je stejné pro všechny. A nakonec - ano, chtěli jsme najezdit více kilometrů, ale to byste rádi vždy. Dokázali jsme splnit celý náš program, to bylo tou nejdůležitější věcí. Auto jezdí opravdu dobře, i když jsme měli první den drobný problém s podlahou. Z pohledu výkonnosti jsme si vedli hodně dobře, i když to se těžko posuzuje, když nevíte, co dělají ostatní.
Časy na kolo se hodně měnily, některé byly docela překvapivé. Sledujete to?MW: My se zaměřujeme hlavně na sebe a snažíme se jít správným směrem. Co se týče časů, je to otázka toho, jak ostatním fungují za různých podmínek během různých programů pneumatiky. Moc bych se z toho nesnažil vyvozovat. Možná byste mohli říci, že Valencie a Jerez jsou o kontrole všech systémů, aby fungovaly tak, jak mají. V Barceloně bude možná rychlost důležitější.
Probíhá druhé testování, dvě ještě zbývají. Bude to dost na to, abyste připravili takový vůz, jaký chcete?MW: Je před námi ještě dlouhá cesta. Nemyslím z hlediska času, ale výkonnosti, kterou máme za cíl.
Měli jste možnost používat zadní nastavitelné křídlo?MW: Ano, trochu jsme ho používali a očividně funguje.
Z toho, co jsi do této chvíle poznal, co se týče změny pravidel - KERS, nastavitelné zadní křídlo, pneumatiky Pirelli - co bude nejnáročnější z hlediska správného fungování?MW: Řekl bych, že to budou docela jasně pneumatiky. Už jsem zažil tolik změn v oblasti pneumatik, takže bych řekl, že tohle je opravdu výzvou.
Je to pořád zábava, řídit auto?MW: Jo, auto se chová velmi dobře, ale je vždy překvapivé, jak moc se kvůli pneumatikám mění časy na kolo. Jednou se můžu velmi snadno Michaela [Schumachera] držet, pak najednou vidím, že se jeho čas vyšplhá na 1:20,3. Dle mého však toto kolísání mezi dobrými a ne až tak dobrými časy záleží taky na množství paliva a životnosti pneumatik. Obecně bych řekl, že obvykle rychlá auta jsou všechna rychlá - Ferrari, McLareny a Red Bully. Všechna si vedou dobře.
V minulosti jste se vrátil po vážném zranění při aktivitě mimo F1. Nyní bude docela dlouho chybět Robert Kubica? Jaký z toho máš pocit?MW: Je to poprvé, co můžu Robertovi popřát. Doufám, že jeho zotavování bude probíhat dobře tak, jako doposud. Bude nám chybět, protože se očekává, že budete závodit v F1 proti těm nejlepším - a Robert je určitě jedním z nejlepších. Doufám, že se brzy vrátí - ale až bude sám cítit, že je připravený, ne až mu to budou tvrdit ostatní. To je velmi důležité.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.