V Jerezu se hovoří o tom, že Red Bull postavil stroj hodný mistrů světa. Od prvních kol ve Valencii až po dva dny v Jerezu, kdy byl za volantem RB7 Mark Webber, se na voze neprojevily téměř žádné slabiny. V této fázi samozřejmě nikdo ještě nehodlá vyložit všechny karty na stůl, ale Webber během rozhovoru pro formula1.com nic netajil: auto je dobré a podle něj bude letos opět mezi nejsilnějšími.
Marku, jak bys po dvou dnech jízd shrnul vaše testování v Jerezu? Vše v souladu s vaším očekáváním?Mark Webber: No, šlo to dost dobře. První den bylo docela dost červených vlajek, ale to je stejné pro všechny. A nakonec - ano, chtěli jsme najezdit více kilometrů, ale to byste rádi vždy. Dokázali jsme splnit celý náš program, to bylo tou nejdůležitější věcí. Auto jezdí opravdu dobře, i když jsme měli první den drobný problém s podlahou. Z pohledu výkonnosti jsme si vedli hodně dobře, i když to se těžko posuzuje, když nevíte, co dělají ostatní.
Časy na kolo se hodně měnily, některé byly docela překvapivé. Sledujete to?MW: My se zaměřujeme hlavně na sebe a snažíme se jít správným směrem. Co se týče časů, je to otázka toho, jak ostatním fungují za různých podmínek během různých programů pneumatiky. Moc bych se z toho nesnažil vyvozovat. Možná byste mohli říci, že Valencie a Jerez jsou o kontrole všech systémů, aby fungovaly tak, jak mají. V Barceloně bude možná rychlost důležitější.
Probíhá druhé testování, dvě ještě zbývají. Bude to dost na to, abyste připravili takový vůz, jaký chcete?MW: Je před námi ještě dlouhá cesta. Nemyslím z hlediska času, ale výkonnosti, kterou máme za cíl.
Měli jste možnost používat zadní nastavitelné křídlo?MW: Ano, trochu jsme ho používali a očividně funguje.
Z toho, co jsi do této chvíle poznal, co se týče změny pravidel - KERS, nastavitelné zadní křídlo, pneumatiky Pirelli - co bude nejnáročnější z hlediska správného fungování?MW: Řekl bych, že to budou docela jasně pneumatiky. Už jsem zažil tolik změn v oblasti pneumatik, takže bych řekl, že tohle je opravdu výzvou.
Je to pořád zábava, řídit auto?MW: Jo, auto se chová velmi dobře, ale je vždy překvapivé, jak moc se kvůli pneumatikám mění časy na kolo. Jednou se můžu velmi snadno Michaela [Schumachera] držet, pak najednou vidím, že se jeho čas vyšplhá na 1:20,3. Dle mého však toto kolísání mezi dobrými a ne až tak dobrými časy záleží taky na množství paliva a životnosti pneumatik. Obecně bych řekl, že obvykle rychlá auta jsou všechna rychlá - Ferrari, McLareny a Red Bully. Všechna si vedou dobře.
V minulosti jste se vrátil po vážném zranění při aktivitě mimo F1. Nyní bude docela dlouho chybět Robert Kubica? Jaký z toho máš pocit?MW: Je to poprvé, co můžu Robertovi popřát. Doufám, že jeho zotavování bude probíhat dobře tak, jako doposud. Bude nám chybět, protože se očekává, že budete závodit v F1 proti těm nejlepším - a Robert je určitě jedním z nejlepších. Doufám, že se brzy vrátí - ale až bude sám cítit, že je připravený, ne až mu to budou tvrdit ostatní. To je velmi důležité.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.