V Jerezu se hovoří o tom, že Red Bull postavil stroj hodný mistrů světa. Od prvních kol ve Valencii až po dva dny v Jerezu, kdy byl za volantem RB7 Mark Webber, se na voze neprojevily téměř žádné slabiny. V této fázi samozřejmě nikdo ještě nehodlá vyložit všechny karty na stůl, ale Webber během rozhovoru pro formula1.com nic netajil: auto je dobré a podle něj bude letos opět mezi nejsilnějšími.
Marku, jak bys po dvou dnech jízd shrnul vaše testování v Jerezu? Vše v souladu s vaším očekáváním?Mark Webber: No, šlo to dost dobře. První den bylo docela dost červených vlajek, ale to je stejné pro všechny. A nakonec - ano, chtěli jsme najezdit více kilometrů, ale to byste rádi vždy. Dokázali jsme splnit celý náš program, to bylo tou nejdůležitější věcí. Auto jezdí opravdu dobře, i když jsme měli první den drobný problém s podlahou. Z pohledu výkonnosti jsme si vedli hodně dobře, i když to se těžko posuzuje, když nevíte, co dělají ostatní.
Časy na kolo se hodně měnily, některé byly docela překvapivé. Sledujete to?MW: My se zaměřujeme hlavně na sebe a snažíme se jít správným směrem. Co se týče časů, je to otázka toho, jak ostatním fungují za různých podmínek během různých programů pneumatiky. Moc bych se z toho nesnažil vyvozovat. Možná byste mohli říci, že Valencie a Jerez jsou o kontrole všech systémů, aby fungovaly tak, jak mají. V Barceloně bude možná rychlost důležitější.
Probíhá druhé testování, dvě ještě zbývají. Bude to dost na to, abyste připravili takový vůz, jaký chcete?MW: Je před námi ještě dlouhá cesta. Nemyslím z hlediska času, ale výkonnosti, kterou máme za cíl.
Měli jste možnost používat zadní nastavitelné křídlo?MW: Ano, trochu jsme ho používali a očividně funguje.
Z toho, co jsi do této chvíle poznal, co se týče změny pravidel - KERS, nastavitelné zadní křídlo, pneumatiky Pirelli - co bude nejnáročnější z hlediska správného fungování?MW: Řekl bych, že to budou docela jasně pneumatiky. Už jsem zažil tolik změn v oblasti pneumatik, takže bych řekl, že tohle je opravdu výzvou.
Je to pořád zábava, řídit auto?MW: Jo, auto se chová velmi dobře, ale je vždy překvapivé, jak moc se kvůli pneumatikám mění časy na kolo. Jednou se můžu velmi snadno Michaela [Schumachera] držet, pak najednou vidím, že se jeho čas vyšplhá na 1:20,3. Dle mého však toto kolísání mezi dobrými a ne až tak dobrými časy záleží taky na množství paliva a životnosti pneumatik. Obecně bych řekl, že obvykle rychlá auta jsou všechna rychlá - Ferrari, McLareny a Red Bully. Všechna si vedou dobře.
V minulosti jste se vrátil po vážném zranění při aktivitě mimo F1. Nyní bude docela dlouho chybět Robert Kubica? Jaký z toho máš pocit?MW: Je to poprvé, co můžu Robertovi popřát. Doufám, že jeho zotavování bude probíhat dobře tak, jako doposud. Bude nám chybět, protože se očekává, že budete závodit v F1 proti těm nejlepším - a Robert je určitě jedním z nejlepších. Doufám, že se brzy vrátí - ale až bude sám cítit, že je připravený, ne až mu to budou tvrdit ostatní. To je velmi důležité.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.